cb......grrrr

Echt ik word er niet goed van, twee weken gelden moesten we bij de arts zijn en ze zeiden niks bijzonders.
Ze zat goed op gewicht en lengte (boven gemiddeld) dus wij doorgegaan op oude voet.
Belt gisteren het kdv om te vragen of dat ze nog wel door moeten gaan met de middag fles op 180cc omdat de meeste baby`s rond haar leeftijd maar 90cc of max 120cc krijgen met een boterham..vond ik vreemd dus ik het cb gebeld en hun zeiden idd dat ik het helemaal verkeerd deed!!!!
Ze krijgt nu nog een fles s ochtends maar dat moet een boterham of pap worden en dan in de middag minder cc en een boterham en ook de avond fles moest veel minder worden omdat die er op een gegeven moment toch af moet.....
Lekker verhaal dus...
Wij vanochtend meteen begonnen maar ze vertikte de pap en ook een boterham had ze na een halve gezien, wat krijgen die van jullie s ochtends?
En geven jullie dan nog wl drinken erbij?
Vanmiddag was ook een ramp na een halve boterham krijste ze me de oren van het hoofd omdat ze zo een dorst had dus ik de fles gegeven met minder inhoud nou die dronk ze in een teug leeg en keer me...ze had nog dorst..ik haar maar snel afgeleid....tjonge jonge..het is wat.
S middags krijgt ze van ons nou diksap maar het is beter om thee of water te geven..dat vind ik ook maar dat vertikt ze dus echt....wat geven jullie..warm of koude thee...?
Ook vertelde ze dat ze uit een beker moest leren drinken...ja en hoe doe ik dat...ik zie het haar echt nog niet doen...pfff in een keer teveel veranderingen!
En ik vind het niet normaal dat ze er niks van gezegd hebben en dat heb ik aan de telefoon ook gezegd en dat vonden ze ook vreemd.....!!!Ja daar heb ik wat aan.....ben benieuwd hoe het bij jullie gaat hoe jullie dat doen...

Ze moeten met een jaar van de fles zo goed als af zijn....

P.s Als ze iets echt niet willen geven jullie dan een alternatiefje?
Ze zeggen bij het cb dat ik dat dus juist niet moet doen en door moet zetten dat ze het vanzelf wel pikt........Op naar de voeding stress!!!!!

Hoi,

Julia eet 's morgens een bordje pap, om 11 uur een fles 150 ml water + opvolgmelk en fruithap.
's middags boterham en warme thee met gewone halfvolle melk, s middag weer fruithap/koekje en thee met halfvolle melk. Tot aan het warme eten krijgt ze dan nog diksap.

Ik lees niet uit je verhaal of je 's morgens melk of melk met pap geeft. Je zou kunnen proberen als ze 's morgens helemaal geen pap krijgt, om eerst pap uit de fles te geven en daarna afbouwen en er een bordje pap van maken.

Nou, als Julia haar ochtend pap niet opeet, geef ik haar altijd nog wat melk, want het idee dat ze geen lekker gevuld maagje heeft, daar ben ik niet zo weg van. Julia is geen flesdrinker, dus we zijn heel vroeg al begonnen met leren drinken uit een beker, ze kan zonder en met tuit drinken uit een beker.

Maar mijn belangrijkste advies is: Ga op je gevoel af! Ik heb altijd de indruk dat je het meest hebt aan het CB als het goed gaat....

Succes!

Volgens mij is Karlijn ouder maar krijgt tussen de middag ook 180 cc. Het cb heeft mij niet gezegd dat ik dat moet weg laten. Ze krijgt 2 boterhammen, zonder de korsten en daarna een fles. Soms drinkt ze maar weinig maar vaak gaat de fles leeg.
Ook krijgt ze 's ochtends en s'avonds een papfles.

Karlijn kan wel uit een tuitbeker drinken maar zonder tuit wordt echt een kliederbende. Ze vind dat zo leuk dat ze blijft drinken maar het niet doorslikt. Ik wissel het wel een beetje af zodat ze er aan kan wennen maar een succes is dat zekeer niet

hoi,

Fenna is bijna 9 maanden en begint 's morgens pap. Meestal is dat van ongeveer 90 cc water/poeder/granen. Als ze dit echt op eet, krijgt ze daarnag 90 cc melk. 's Middags boterham met 180cc melk. Rond 17.30/17.45 krijgt ze warme hap, yoghurt en dan om 19.00 uur 180 cc melk. Soms laat ze van haar flessen wat staan. Tussen door krijgt ze nog fruithap en stukje soepstengel met wat water. Hier zijn we maar gewoon aan het oefenen met een bekertje. Het gaat nog niet helemaal handig (zijn ook wel al even bezig), maar daar maak ik me niet zo druk om. Ze drinkt de flessen goed leeg, dus krijgt volgens mij genoeg vocht binnen. Ik zou me idd niet te druk maken. Hier duurde het ook even voor ze die pap een beetje at. Afgelopen tijd at ze 's avonds weer minder door dat er tanden door kwamen en dan maakte ik maar gewoon een papfles. Dus zeker niet te druk maken!!

Groetjes, Esther

Hallo,

Tygo is net 9,5 maand en krijgt `s ochtends een papfles van 150cc
Tussen de middag een boterham met een bordje pap van 130cc en dan `s middags een banaan ofzo en `s avonds z`n prakkie met toetje.
Hij drinkt niks, daar ben ik minder blij mee dus probeer wat extra water door z`n prak te doen enzo.
Ben ook begonnen met leren drinken uit een beker, maar tot nu toe gaat er een half slokje in en de rest ernaast.

Als je dochter het goed doet en voor jou idee niet te dik is zou ik me er zeker niet druk om maken.
In de regels van het cb komt het niet voor dat een kindje wel eens iets meer of minder nodig heeft....

Groetjes

Hey,

Ik zou zeker niet te veel in een keer veranderen. Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het veranderen van Floors ritme. Maar ook met kleine stapjes, en naar eigen inzicht.

Floo rkrijgt inderdaad pap 's ochtends. Voor haar brood (2 sneeen) krijgt ze een halve fles, omdat ze anders niet aan haar dagtotaal aan melk komt. 's avonds drinkt ze nog een fles voor dat ze gaat slapen.
's middags thee met een koekje of lange vinger, maar met dit weer geef ik haar diksap of water. de ene dag het een, de andere dag het ander. Ze drinkt allebei.

Ik ben bezig met het afleren van de antilek beker.

liefs,

T

Hoi allemaal!

Ik ben soms ook aan het zoeken hoor, ik heb het gevoel dat Diederik teveel krijgt (maar ben al 2 maanden niet op het cb geweest dus ben nog niet 'op mijn vingers getikt'). Diederik is net 9 maanden en krijgt:
papfles 210 + 7 + pap
fruithap (2 stuks)
evt. iets van diksap
2 boterhammen + fles 150 + 5 (of 180+6 als hij minder brood eet)
's middags soepstengel of baby liga met diksap (iets anders hoeft hij ook niet, moet ik nog wel even wat aan gaan doen...)
avondeten
fles 180+6, daar laat hij soms wat van staan.

Tsja, ik heb een bovengemiddeld groot kind en ik geef hem gewoon voldoende eten en laat hem niet met een hongerig buikje zitten. Ik mest hem echt niet vet, ik hou ook de verhoudingen lengte/gewicht in de gaten en die zijn tot nu toe altijd goed geweest.

Ow enne... tuitbeker, gewone beker, papfles, bordje pap: ik ben er ook van overtuigd dat een kind er op een gegeven moment gewoon 'aan toe' is om de volgende stap te maken. Het een maand eerder af willen dwingen werkt volgens mij gewoon niet. Alleen maar frustraties en een eindeloos geknoei. Voorbeeld: mijn schoonmoeder gaf haar kinderen luiers tot ze uit zichzelf droog bleven 's nachts. Mijn zus geeft de kinderen 1 luier zodat ze het vanzelf oncomfortabel vinden en wel zindelijk worden... Lopen dus ook de halve dag met een zeiknatte broek enzo. Vind ik gewoon zielig en absoluut niet nodig. Alles op zijn tijd!

Terug
Bovenaan