cb......grrrr

Pff, ik sluit me helemaal aan bij Blossom: ieder kind doet alles op zijn/haar tijd en met 'dwingen' ben je alleen maar je kind én jezelf aan het frustreren.

Warren (volgende week 10 maanden) wist heel lang totaal niet wat nou de bedoeling van die tuitbeker (antie lek, met zo'n rubberen zuig tuit) is. Hij zat er op te kauwen, overheen te kwijlen en mee te spelen, alles behalve drinken. Maar ik ben hem gewoon 1à2 keer per week blijven geven en ineens: 3 weken geleden snapte hij 'm en nu drinkt hij in record tijd de beker leeg. Hetzelfde me 'zelf' eten, waar de rijstewafel en stukjes brood eerst mij om de oren vlogen gaan ze nu linea recta zijn eigen mondje in, de stukjes keurig met duim en wijsvinger oppakkend.

Tijd, het enige dat een kind nodig heeft is tijd. Tijd om lekker te kliederen en zelf te ontdekken hoe iets moet, en soms kan je dat prima 'bijsturen' en soms lekker laten gaan. En laat het CB wat dat betreft lekker langs je heen gaan, de enige standaard die zij hanteren is een gemiddelde, geen enkel kind is gemiddeld!

Qua melkvoeding kan ik niet zoveel zinnigs zeggen Warren krijgt nog steeds bv, 's ochtends, ' middag en 's avonds. Voor de rest: 2 stuks fruit, 1 à 2 boterhammen, ruim 200 gr avondeten en water, diksap, rijstewafels oid tussendoor.

We zijn hard bezig om hem door te laten slapen, hij kreeg tot 4 dagen geleden nog nachtvoeding (vreetzakje ;-)!) maar ik ben dat echt zat, dus toen hij ineens steeds minder dronk 's nachts besloten we 'm niet meer te voeden. Hij piept iedere nacht iets minder, ik heb goede hoop!

Succes,
laat je niet gek maken door die cb-heksen hoor!
Evje

hallo,

ten eerste maak je niet te druk over het CB.

Zoë krijgt s'morgens een boterham aangeboden, deze gaat nooit helemaal op, daar krijgt ze een yoghurt of kwakelino na.
hb ik op het CB vertelt bij de arts was absoluut geen probleem. ik vind het ontbijt heel belangrijk en wat ze dan eet maakt me niet zo veel uit.
middag eten is een boterham en wat dinken als deze niet opgaat wat eigenlijk altijd het geval is krijgt niks extra's maar, zoë vraagt ook nergens om.
rond drie uur een fruithapje de ene keer vers de andere keer uit pot weer wat drinken meestal water.
avondeten plus wat drinken meestal water.
er dan s'avonds een fles van 210 cc
tijdens de voedingen krijgt Zoë al vanaf 6 maanden uit een gewone beker.
het drinken wat ze zelf krijgt bijv. in de wagen krijgt ze wel uit een tuitbeker.

hoop dat je er wat aan hebt. Zoë is wel bijna tien maanden.

ps uit een gewone beker heb ik zo gedaan
een klein beetje in de beker,achter de stoel gaan staan en der hoofdje onder aan de kin een beetje vast houden om te kunnen sturen en tegen het knoeien.
ik merk bij Zoë dat ze niet zelf stopt dus in kleine beetjes geven en echt even stoppen.

groetjes Dango

Ik zou me ook niet druk maken om het CB. Gewoon geven wat je dochter nodig lijkt te hebben. Ze zit toch mooi op gewicht en lengte? Nou dan!

En zo te lezen krijgen alle baby's hier nog gewoon de middag fles. Dus ik snap niet dat je die niet meer mag geven.

Hier geven wij het volgende:
Ochtend: pap-fles van 180cc water met 6 schep opvolgmelk en 3 schep granen.

halverwege de ochtend: fruit en water of thee uit een gewone beker. Wij hebben de tuitbeker overgeslagen, want daar kon Julia niet goed mee overweg. het was in het begin wel een flink geklieder, maar nu drinkt ze er heel netjes uit. En de tuitbeker gebruiken we nu voor onderweg.

middag: 1 á 2 boterhammen + beker water en dan voor het middagslaapje een fles tussen de 120 en 180 cc. Afhankelijk van hoeveel brood ze eet, drinkt ze meer of minder van de fles.

In de loop van de middag: soepstengel, rijstwafel en weer een beker water of thee

rond 17.00 uur: avond eten en water

19.00: 180cc water + opvolgmelk en dan naar bed.

oh en wij geven we melk nog lekker uit een fles en niet uit een beker. Ik leg Julia lekker op een kussen op de bank en ga er dan lekker naast liggen. En 's ochtends krijgtr ze de papafles meestal lekker bij ons in bed
Dat is echt ons knuffelmomentje. Ze is niet zo'n knuffelkontje, dus ik koester deze momenten;-)
Water/thee/diksap geven we uit een gewone beker. Maar de melk krijgt ze voorlopig nog uit de fles en ik ben ook niet van plan om dat te veranderen zolang Julia en wij daar nog van genieten.

Liefs Maartje

Hier gaat het zo.
sochends 150 ml drinkpapje
paar uur later 1 stuk fruit(soms een potje)
in de middag 1 boterham met 100 ml opvolgmelk
later de middag een liga of 2 rijstewafeltjes
tussendoor nog wat siroop.
s avonds warme maaltijd(half potje)soms ook vers
achteraan 100 ml vanille yoghurt
later een fles melk van ongeveer 100 ml of 150.
voor naar bed gaan bordje pap 150 ml.
en laat op de avond begin nacht!nog een keer bv.
bij ons hebben ze nooit moeilijk gedaan,cb horft hier ook nooit te weten van hoeveel hij van alles eet en drinkt.als hij het verder goed doet(en dat doet hij ook vinden wij en cb)dan is het goed.hij eet best veel.maar zit toch mooi op gemiddeld hij woog met 9 mnd ruim 9 kg en 72 cm.
liefs jootje

Laat je niet gek maken door het cb,die doen alles volgens het boekje,maar je kan niet elk kind in hetzelfde hokje plaatsen. Die ervaring heb ik nu wel na 3 kinderen. Noah drinkt s'morgens en s'middags een fles van 180 cc + 6 schepjes voeding met 1 sneetje brood. Hij heeft maar een korte tijd pap uit een fles gehad en pap uit een bordje daar wilde hij helemaal niks van weten,dus zijn we over gegaan op de boterhammen en die at hij in het begin ook niet helemaal op. Tussendoor krijgt hij dan nog een fruithapje en roosvice en een enkele keer een lange vinger, s'avonds een groentehapje en een kwarkje na. Voor het slapen gaan nog wat roosvice en dat was het.Een enkele keer,als ik geen kwarkjes heb,dan krijgt hij nog een kleine melkfles voor het slapen gaan. Pyjamapapjes zijn aan hem ook niet besteed,daar moet hij niks van hebben.
De tuitbeker is hier ook nog niet echt een succes en hij eet sinds een week pas voeding met stukjes en hij is nu 10 mnd. Hij ging zowat over zijn nek,als hij iets met stukjes at,denk dat hij de structuur ervan niet fijn vondt,want kauwen kan hij best hoor. Maak je niet te druk en kijk naar de behoefte van je kind. Bij het cb zeg je maar ja en amen en verder volg je gewoon je eigen gevoel ! ;-)
liefs

Terug
Bovenaan