CB...pfff..wat moet je er af en toe mee!!

Hallo!

Nou ik ben met onze Tijs vandaag weer naar het buro geweest. Mijn lieve schat heeft weer eens zijn prikjes gehad maar het ging gelukkig heel erg goed.
Hij is nu 19 weken en weegt 6750 gr. en is 65 cm. Dus een lekkere baby.
Hij krijgt ook al sinds een week of 4 rijstebloem door zijn laatste voeding en ik heb hem sinds vorige week ook al eens een hapje fruit gegeven, vind hij erg lekker.

Nu komt het...zegt die muts van een CB eerst tegen mij...nou Tijs groeit goed hoor, hij doet het netjes. Zeg ik op een gegeven moment dat hij wel rijstebloem krijgt en 4 flessen van 210cc met 7 schepjes....Nah..dat was dus NIET goed! Hij mocht niet zoveel hebben want dan zou zijn maagje uitzetten en zou hij een grote eter worden????
Nee..zei ze je moet toch echt maar flessen van 200 geven, ik zeg..ja hallo daar heeft mijn kereltje echt niet genoeg aan hoor! Ze vergeten zeker dat Tijs al met 2 maanden aan de 200 zat! Hij is nou eenmaal een erg beweegelijk mannetje en verbruikt gewoon veel. Hij is ook niets te dik ofzo gewoon lekker stevig.

Nou moest ik maar van haar voeding kopen voor hongerige babys en dat dan gaan mixen met mijn eigen voeding. Ik heb zoiets van..ja doei..hij doet het nu juist zo goed op nutrilon 1, goed poepen, vaak 3x per dag dus niets mis mee en goede plasluiers.
Dadelijk heeft hij weer last van die omschakeling.

Ik durfde op het laatst maar niet te zeggen dat hij sinds vorige week ook al af en toe wat fruit krijgt...haha. Nou mocht ik wel met groente gaan beginnen, brocoli, worteltjes of bloemkool. Ik denk dan..bloemkool dat is dan toch ook zwaar voor de darmen?? Ik zei tegen haar, hoeveel mag hij dan..nou zei ze ongeveer een half kopje.
Zeg ik...ohhh dat is dan precies zo'n 4 maanden potje???
Zegt ze...Nee dat zou ik niet doen..je moet zelf de groenten koken zonder zout e.d.

Ik denk..ja doei. Die paar hapjes die hij   nu nog maar neemt! hahaha.

Ik snap dat daar soms niet hoor, de een zegt dit en de ander weer dat.
Ik doe gewoon lekker mijn eigen ding en kijk goed naar mijn kereltje en verder zien we wel toch?

Sorry, moest dit ff kwijt..haha.

groetjes Danielle en Tijs

Hoi hoi,

Tja, dat CB hè. Ik heb ook wel eens zoiets gehad van, waar gáááát dit over. Het zijn natuurlijk ook allemaal maar richtlijnen die zij hanteren. Maar inderdaad, aangezien niet ieder kindje hetzelfde is (gelukkig niet!!!), geldt voor ieder kindje ook een eigen aanpak.

Ik zou zo zeggen, pik er uit wat jou van pas komt en als jij vindt dat het zo goed gaat en jouw kindje het goed doet op jouw manier, blijf dat dan vooral volhouden. Jij kent jouw kindje het beste en jouw moederinstinct geeft je best wel aan wat goed voor hem is. Bovendien groeit hij goed en waren er wat dat betreft geen kanttekeningen.

Dus ga lekker zo verder zou ik zeggen en twijfel vooral niet aan jezelf  en laat je vooral niet onzeker maken.

Groetjes Fonske.

Inderdaad gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor je kindje, jij kent hem natuurlijk het beste. En hun hanteren gewoon het gemiddelde kind, maar inderdaad elk kind is anders.

Grappig dat je maar niks hebt gezegd over het fruit.. ze hoeven niet alles te weten.

Groetjes Marina.

Weet je wat ik niet snap....?
Die cb's zijn allemaal zo stellig in hun antwoorden terwijl ze onderling zo vreselijk veel verschillen..... Ik houd me redelijk aan wat ze zeggen omdat ik het meestal met ze eens ben, maar als ik dan mijn situatie vergelijk met die van jullie....snap ik het vaak niet hoor. Ik mocht met 3 maanden al beginnen met fruit (uit een potje...) en die mevrouw zei dat we wel af en toe ook groente moeten geven omdat ze anders denken dat alle eten zoet is... We geven dus om en om fruit en groente. Hij doet twee dagen met een klein potje, dus hij krijgt twee dagen fruit en dan twee dagen groente.... Dit vinden ze hier dus goed... Maar bij andere cb's blijkbaar niet. Op die manier geven ze zelf toch al aan, dat het toch ook een mening is en niet alleen wetenschap???

Zouden ze dat zelf nou niet snappen? Laten ze dan een richtlijn maken die alle cb's aanhouden, daar kunnen we wel wat mee..... Verwarrend hoor!

Liefs Annet

Hoi hoi,

Het rare is dat inderdaad niet elk CB hetzelfde reageert. Met Jasper hebben wij bijna hetzelfde verhaal, alleen gaf de wijkverpleegkundige bij ons juist aan dat we wel naar 4 flessen konden (de laatste check bij het CB was ongeveer 5 weken geleden) en we een paar weken later wel met een fruithapje konden beginnen 's morgens.

Bij ons werkt dat dus prima. Ook 4 flessen met 210 cc water en 7 scheppen nutrilon. In de laatste fles doen we 210 cc water, 6 scheppen nutrilon en 3 scheppen rijstebloem. Dit gaat allemaal goed. Jasper is nu ruim 23 weken.

Blijf gewoon volgen wat goed voelt. Zou blijven doen wat je al doet, want dat gaat toch prima? Wij hebben ook nutrilon forte geprobeerd, maar dat hielp echt helemaal niet.

Over een paar weken willen we ook een groentehapje gaan geven. Kijken hoe dat weer gaat!

Maar lekker blijven doen wat je doet hoor!!

Groet,
Jacqueline

Hoi
Wij gaven Thomas toen hij 3 maanden was altijd 200cc 5 flessen, dat was volgens de arts van het cb veel te veel en toen vertelde ik ook dat we net 2 dagen de laatste voeding hebben laten vallen omdat hij zo moe was en eigenlijk was het zo zielig om hem wakker te maken. Dat was ook verkeerd er mocht niet langer dan 10 uur tussen de voedingen zitten vanwege de bloedsuikerspiegel. Thomas moet 5 voedingen krijgen tot 6 maanden. Thomas is nu 4 maanden en krijgt dus trouw zijn laatste voeding om 22.30 uur. Nu horen we steeds om ons heen dat de meeste baby,s van Thomas zijn leeftijd al tussen 19.00/20.00 uur al de laatste fles krijgen! Ik krijg steeds meer de indruk dat ik het verkeerd doe wat voedingen betreft en mijn schoonmoeder maakt het nog erger met oh vroeger deed ik het zo en je moet het niet zo doen bla bla bla. Pff ik weet het even niet meer!
Liefs Esther

voor het eerst doe ik ff mee met het CB geklaag.

Gisteren is mijn man geweest, ik had een hele waslijst met vragen. Lukas drinkt namelijk erg slecht. Hij krijgt uiteindelijk wel genoeg binnen maar dat gaat niet zonder worstelen, gillen en alles doen, behalve drinken. Maar hij kan het wel degelijk. soms drinkt hij zijn fles in een ruk leeg, zonder protesteren (dat kan ook, na eerst tien minuten protesteren). Ik had daarover al gebeld met het CB. Toen zeiden ze, ga maar naar vier flessen, meer tijd er tussen en fruit en groente.

Ik heb het toen toch nog ff op vijf flessen gehouden, omdat Lukas de hele tijd niet lekker was. Maar ben wel met fruithapje begonnen.

Om een lang verhaal kort te maken: Al mijn vragen werden van tafel geveegd en ik moest tot zes maanden vijf flessen blijven geven en maar af en toe een beetje fruit.

Op de vraag of ze nog tips had om beter te drinken kreeg mijn man het antwoord: Ach hij is wat ziekjes dat gaat straks wel beter! Nou dat heeft er dus niks mee te maken, maar dat heeft mijn man maar niet gezegd en de schouders opgehaald.

Op mijn vraag of ze tips had om beter te slapen: Ach hij is wat ziekjes, dat gaat straks vast wel beter! (Hij heeft nog nooit echt goed geslapen).

Oke, ik heb het ff van me afgeschreven. Volgende keer weer met goede moed naar het CB.

ik doe het ook allemaal op mijn manier hoor
ik geef bv maar ik had er tijdje last van einde van de middag dat het niet goed liep en met gevolg dat marek de hele boel bij elkaar krijste dus ik vroeg op het cb welke flesvoeding ik hem dan het beste kon geven toen zeiden ze ook tegen mij nou hij groeit goed hoor het maakt niet uit dat hij dan een keer krijst  ja daaag he ik geef hem dus wanneer het niet goed loopt een flesje tussendoor en dan zijn we allebei tevreden
Dus inderdaad doe gewoon wat jou het beste lijkt

groetjes mira mv marek 14 wk

Terug
Bovenaan