hallo
ik snap voor de helft wat je bedoelt, ik zal het uitleggen.
We, en ik denk iedereen eigenlijk wel, gaan de ene keer naar de arts in het CB en de andere keer naar de wijkverpleegkundige.
Bij de arts moet je alles precies volgens het boekje doen (want niet kan omdat geen enkel kind groeit en leeft volgens het boekje) (vraag me trouwens toch af op welke bevindingen ze dat boekje hebben samengesteld)
bij de wijkverpleegkundige wordt er geluisterd naar datgene wat je doet en wordt je geadviseerd ipv gecommandeert. Ik ben dan ook altijd blij als ik naar de wijkverpleegkundige kan ipv de arts. Nu zal het ook wel invloed hebben dat de arts ong 40 is en de wijkverpleegkundige in de 20 is...
Daniëlle is nu 24 weken en zit op de volgende verdeling.
om 7.00/7.30hr 200ml voeding en 2 1/2 el nutrix, om 10.30/11.00hr fruit (datgene wat ze opkan eet ze, de ene keer is dat een beetje de andere keer iets meer dan de helft bij een potje van 200gr)
Om 12.00/12.30hr en om 16.00hr 200ml, om 17.00/17.30hr groente met aardappel en soms vlees. en om 19.00/19.30hr krijgt ze 210ml en 2 1/2 el nutrix. dan gaat ze naar bed.
Daniëlle is toen ze bijna 4 maanden was begonnen met fruit en toen ze dat goed at, ben ik gelijk begonnen met ook groente te geven. Ik was een keer in de winkel en daar was op dat ogenblik ook een vertegenwoordiger van nutricia, hij heeft veel goede info gegeven. Je mag fruit geven vanaf +/- 4 mnd en zodra ze dat goed eten (proberen te eten) mag je beginnen met het geven van groente, je kleintje geeft zelf goed aan of hij/zij genoeg heeft. Tuurlijk moet je geen berg geven maar je kunt in het begin uitgaan van in totaal 1 el fruit en 1 el groente. als hij/zij de groente goed eet kun je ook gaan werken met het toevoegen van aardappel en vanaf 5 maanden mag je af en toe beginnen met het toevoegen van vlees. de verhouding is ong 2 el groente 1 el aardappel. Vlees ong 10% van het gewicht.
Ik heb in het begin bijna altijd potjes gegeven omdat dat heel fijn is gemalen en het gewoon makkelijker is, toen ze liet merken dat ze dat lekker vond ben ik het zelf gaan maken, dat is iets groffer dan de potjes. nu maak ik de voeding meestal zelf.
doe wat je zelf het beste lijkt, je voelt zelf het best aan wat je kind wilt of niet wilt.
Daniëlle slaapt vanaf 4 maanden vanaf 19.30hr tot 7.00hr. ik moest haar ook telkens tegen wil en dank wakker maken en vond dat niks, na contact met de wijkverpleegkundige werd mij geadviseerd om het gewoon te proberen, als ze honger heeft laat ze het echt wel merken wordt ze zeker wakker, dus ik zou zeggen volg je gevoel
Groetjes Veronique en Daniëlle