cb

ik vraag me toch af waarom ze bij het cb altijd zo vreselijk zeuren
er is niks goed
eerst was mn kind telicht dus extra keer komen en hij moet volle melk en volle yoghurt en mag eigenlijk geen appelsap met water en ook geen limonade hij mag geen patatjes en zo
hij mag water en thee zonder suiker pfffffffffffffffff
net of ik dat er in krijg
het is niet zo dat ik me kind vol dauw met ongezond eeten hij eet gewoon brood oh ja 1 sneetje en dan zegt die muts kijk maar of hij er 2 lust overal wat op tezeuren
en   hij eet smorgens pap en savond gewoon warm eeten
ach en zn zus is ook geen dikkertje dus tja kan hem wel vol stoppen met volle melk en zo maar of dat nou werkt
ik vind dat ze daar altijd wel wat hebben het is toch nooit goed

Onze dochter is bijna 1 jaar (volgende week vrijdag!!) en wij zijn dus ook al wel een aantal keren op het buro geweest. Ik heb allang gemerkt, dat je niet alles moet vertellen op het buro. Ik krijg soms de indruk dat ze denken dat het kindje "een nummer" is en dat het allemaal volgens het boekje (moet) gaan. Je kind geeft zelf (denk ik) wel aan, of het genoeg heeft of niet.
Gewoon een beetje meepraten met de zusterrrrr....

quote: nicole van velsen schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-05-2006 08:05:00'));

ik vraag me toch af waarom ze bij het cb altijd zo vreselijk zeuren
er is niks goed
eerst was mn kind telicht dus extra keer komen en hij moet volle melk en volle yoghurt en mag eigenlijk geen appelsap met water en ook geen limonade hij mag geen patatjes en zo
hij mag water en thee zonder suiker pfffffffffffffffff
net of ik dat er in krijg
het is niet zo dat ik me kind vol dauw met ongezond eeten hij eet gewoon brood oh ja 1 sneetje en dan zegt die muts kijk maar of hij er 2 lust overal wat op tezeuren
en   hij eet smorgens pap en savond gewoon warm eeten
ach en zn zus is ook geen dikkertje dus tja kan hem wel vol stoppen met volle melk en zo maar of dat nou werkt
ik vind dat ze daar altijd wel wat hebben het is toch nooit goed

Hallo
Ik wilde toch even reageren zonder iemand aan te vallen of voor haar kop te stoten.  Maar soms wordt ik er niet goed van hoe er over het cb wordt gesproken.  
Er zijn mensen die  net doen alsof er een stelletje mutsen op het cb zitten die de hele dag niets te doen hebben en alle vragen en opmerkingen maar uit hun duim zuigen.
De een vind ze te streng, de ander vind ze te truttig en de derde vind ze overdreven en bezorgd. Hoe je het ook went of keert ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen.
Als je het allemaal niets vind, ga dan om de spuiten te halen (als je hiervoor kiest)  en verder niet. Een bezoekje aan het cb is niet verplicht.
Nogmaals ik wil hier niemand aanvallen hoor maar ook zij doen gewoon hun werk net als jij en ik, met alle goede bedoelingen.
Groetjes Jeanette

Hoi Nicole,

Wat naar dat je zo'n slechte ervaringen bij het CB hebt. Kun je niet naar een ander CB in de buurt gaan? Of het eens bespreekbaar maken hoe je je voelt door hun opmerkingen? Ik vind het CB bij mij in de buurt hartstikke goed. Maar als ik dat niet zou vinden zou ik denk ik een ander CB proberen.

Groet
Lies

ook ik heb eigenlijk niets te klagen over onze cb. Ben eigenlijk best blij mee, want ze hebben ons meisje toch mooi vroeg naar therapie gestuurd omdat ze voorkeur houding had. Ze reageerde daar perfect op en we hebben nu geen problemen met haar houding meer.

Ik zelf heb geen problemen met het cb. Die van mijn zijn erg aardig. Kim loopt kwa lengte mee op de onderlijn,wordt nooit niks van gezegt (was ook te klein bij de geboorte). Zo lang ze groeit en blijft aankomen is het goed. Zelf heb ik een manlijke verpleegkundige,hij is heel aardig neemt de tijd voor ons,vraagt ook altijd hoe het met mijn gaat (heb nl nogal een rot bevalling gehad,acute zwangerschapsvergifteging, spoedkeizersnee). Ook de arts en de andere medewerkers zijn heel aardig. Nee,ik heb geen klagen over het cb,ook mijn zus niet die bij dezelfe cb zit.
Maar ik hoor ook weleens andere verhalen van vriendinnen. Nee,ik heb het echt getroffen.

Groetjes Pascalle

Hallo, er kan erg veel verschil in de houding van de verschillende cb"s zitten.
Mijn 1e was te licht geboren en toen we met 4mnd begonnen met bijvoeden(smaakjes leren) zei de atrst tegen mijn man dat we een 10 tonner aan het kweken waren want ze kreeg ook nog 5 flessen van 200ml maar die dronk ze niet altijd leeg.Ze is nu 4 1\2 en weegt al 13 kilo(dus niks geen 10 tonner).
Mijn 2e is met 2780 gram geboren weegt met 10 weken   ongeveer 4 kilo grooit als kool en nu wonen wij in een andere wijk met een heel relaxte cb. niks ze word te zwaar of wat dan ook. Wij mochten bij de 1e alleen halvolle melk enz. geven mijn vriendin in een ander dorp moest volle melk geven want ze kunnen de vetten zo goed gebruiken.
Het is zo verschillend en dat maakt het zo lastig gewoon je gevoel volgen is het beste.

Groetjes Petra

Hoi!
Bij ons is er  zo'n wijkverpleegkundige die ook heel ruimdenkend is, maar zij was een aantal maanden uit de roulatie (vanwege zwangerschapsverlof). Die vervangster die er toen een half jaar zat was ook zo'n iemand die al in paniek raakte als je kindje het niet volgens 'het boekje'  deed. Ik trok me er niets van aan. Met die kinderarts kon ik lezen en schrijven, die was ook lekker ruimdenkend. Inmiddels is de oude vertrouwde wijkverpleegkundige weer terug en is alles weer normaal.

Maar ik hoor het ook vaker om me heen hoor, dat sommige moeders knettergek van die 'verpleegkundigen' van het CB worden. Ik geef ze dus ook gelijk.

Maarre ... alleen om prikken komen en voor de rest niet, zo werkt het dus niet, althans bij ons niet. Een CB is vrijwillig .. maar ik zeg altijd 'vrijwillig verplicht'! Er zit toch een schema bij wanneer je die CB's bezoekt. Ik vind het altijd fijn om te gaan hoor en zeker nu zitten er vaak maaaanden tussen als ze wat ouder worden.

Bij ons in de regio is het zelfs zo dat de wijkverpleegkundige bij elk kind van 18 maanden op huisbezoek komt. Eind van de maand is onze zoon aan de beurt en ik vind zoiets heel goed. Een vriendin van mij (die uit een hele andere regio komt) kende dat niet, maar bij hen komen ze bijv. weer thuis de 14-maanden prik geven.
Elke regio anders.

Terug
Bovenaan