cb

Hoi meiden,

Een beetje vanmezelf en een beetje van het CB. Zo doe ik het. Wat ik aan tips kan gebruiken, fijn, verder trek ik ook een beetje mijn eigen plan. Ik ben wel heel blij met het CB wat betreft de lichamelijke onderzoeken, anders was de heupafwijking van mijn dochtertje niet op tijd ontdekt en zou ze later veel pijn hebben gekregen met lopen. Nu is ze opgenomen in het ziekenhuis en wacht ons een vervelende periode, maar dit gaat over en het komt allemaal goed. Als de arts van het CB niet zo oplettend was geweest, was dit dus niet of veel te laat ontdekt. Dus ik blijf trouw naar het CB gaan! Alleen de voedingsadviezen neem ik met een korreltje zout, ik kijk daarbij echt naar wat mijn meisje nodig heeft en niet naar de schema's van het CB.

Jootje

Hallo mammaatje,

Ik hoor ook van iedereen dat ze zulke slechte ervaringen hebben met het CB, maar bij mij daarentegen hebben ze nooit wat op te merken. Ze vinden alles prima wat ik doe en hoe mijn twee kinderen zijn, dus ik heb nooit slechte ervaringen gehad.

Groetjes

Ook ik ben redelijk tevreden met het cb bij mij in de buurt. Uiteraard zijn er kleine dingetjes waarvan ik denk dat met een enorme korrel zout te nemen, maar om daardoor meteen ontevreden te zijn? Nee. En zoals een voorganger noemde: "een beetje van mezelf en een beetje van het cb" is een hele goede uitdrukking. En ik heb twee oren waarbij het ene oor de informatie opvangt, en de gefilterde informatie gaat via het andere oor er weer uit.

Hoi,

Ik heb gelukkig ook niet te klagen over het cb. Ik werd in het begin wel eens onzeker als Tijn niet voldoende gegroeid was, dit kwam meer omdat ik borstvoeding gaf en ik er zelf gek van werd omdat je nooit weet of hij voldoende had gehad.

Ik ben het wel met Jeanette eens, al zie je hier nu veel positieve reacties. Maar er wordt veel op het cb af gegeven. Ik heb altijd een beetje het idee dat er vergeten wordt dat het cb er is voor een adviserende functie en  zij kunnen alleen maar advies geven op dat wat wij ze vertellen en wat de weegschaal en centimeter uit wijzen. Ook heb ik vaak het gevoel dat er vergeten wordt dat het in nederland allemaal erg goed geregeld is wat dit betreft. Je kan er zo heen, je hoeft niet en het kost ook nog eens niks. Je kind wordt goed gevaccineerd etc.

Je kan natuurlijk de 'pech' hebben dat je net een arts of wijkverpleegkundige hebt die het allemaal strikt volgens het boekje doet en niet echt naar het kind zelf kijkt. Geef dat dan gewoon aan, als iedereen maar afgeeft en niks op het cb zegt komen diegenen er nooit achter.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan