cb

A

Anoniem

Guest
hey meiden

ik vraag me nou toch af, wat gebeurd er als jullie bij het cb zijn?

luisteren ze naar de longen? kijken ze je kindje goed na? enz enz

mijn cb doet nooit wat als ik langs kom. hooguit de prikken geven als het er tijd voor is.

nathalia is maar 1 keer goed nagekeken en dat was de allereerste keer toen we er waren. toen werden haar beentjes gecontroleerd, gecontroleerd op staar enz. maar sinds dien nooit meer.

zodra we het cb inkomen, moet nathalia uitgekleed worden, gemeten en gewogen en dan naar de arts. nou die arts vraagt wat ze allemaal heeft geleerd, we nemen even het voedingsschema door en ik mag weer naar huis.

ik hoor graag wat jullie ervaring bij het cb is.

liefs, do

Hai Do!

Ik heb geen problemen hier eigenlijk. ( Ik insinueer niet dat jij ze hebt hoor! )
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik bij de verpleegkundige altijd gezelliger vind als bij de arts terwijl daar ook niets mis mee is hoor...
De arts kijkt nu niet meer naar de heupjes, maar eerder alle controles bij haar. En ik heb ook wel gevraagd of ze even naar bv longen en oren wilden kijken/luisteren. Geen probleem! En als ik het vroeg aan de verpleegkundige vroeg aan de arts of die even wilde komen kijken/luisteren! Ze testen altijd wel iets eigenlijk, hahahah! Lampje in de ogen, kijken of ze iets op wil pakken en wat ze er mee doet, kijken hoe goed ze zit, of ze brabbelt/praat.... zat dus!
En natuurlijk nemen wij ook altijd "het schema" door, groeit ze goed (ja), Gewicht goed? (ja) eet ze goed? ( ja) en dan laten ze bij elke afspraak zien in de map hoe ze het doet aan de hand van de kruisjes! erg netjes dus eigenlijk!
Ik zou er van uit gaan dat alles goed is, en als je vragen hebt gewoon stellen hoor! Ik vind het vaak makkelijker om even aan hun te vragen of het gerochel op de rug normaal is, wat ik dan al wel denk, als om helemaal naar de HA te gaan ervoor als ik toevallig toch daar ben!

Liefs, Marieke

Hoi Do,

Bij mij gaat het gelukkig een stuk leuker!
Ik heb altijd veel zin om er heen te gaan!
De ene keer moet ik langs de arts en hij kijkt mijn dochter na.
Hij luisterd naar haar longen en hart, kijkt in haar oren en ze mag even met de blokjes spelen, kijkt naar haar tandjes en ogen enz enz....
De andere keer moet ik langs de zuster en vraagt ze me veel over hoe het gaat en ik mag ook al m'n vragen stellen, soms zit ik ook een tijd te wacten tot ik geholpen word, dus ze nemen flink de tijd voor je!
De arts vraagt ook altijd (ookal ben ik bij de zuster) of ik een vraag voor hem heb!
Heel vriendelijk! Maar ik heb weleens van andere ouders begrepen dat het bij hun ook anders verliep, jammer....
Maar als je vragen hebt moet je ze gewoon vragen!! (brutaal wezen!)
En als je wilt dat ze even luisteren naar haar longen moet je dat ook vragen!
Zoe had tijdens mijn zwangerschap vocht bij haar longen en dat kon behoorlijk erg zijn, gelukkig is het vocht weg gegaan!!!!???? maar als ze erg hoest laat ik ze toch even extra luisteren!

Succes met alles! liefs Kim

Hoi hoi,

Bij mij luistert de arts ook altijd even naar de longetjes en het hart, soms kijkt ze ook in de oren. Verder kijkt ze naar wat ze zoal al kan en doet. En natuurlijk vraagt ze wat ze allemaal eet op een dag en hoe ik vind dat het gaat.
De verpleegkundige kijkt ook vaak even hoe ze er uit ziet, en wat ze doet en kan.
Ik kan er ook altijd terecht met de vreemdste vragen.

Ik ben dus eigenlijk best tevreden over mijn cb! Ik zou als ik jou was gewoon eens vragen waarom ze dat bij jouw kindje niet allemaal even checken. Zou ik wel geruststellend vinden eigenlijk..

Groetjes!

hoi Do,

wat vreemd dat ze niet verder kijken.
bij mijn cb kijken ze naar het huidje, luisterd de arts naar de longen en kijkt ze met het lampje hoe mn zoontje daarop reageerd. ook kijkt ze naar het scrotum en of zijn balletjes nog goed zitten (weet iemand waarom?:p). verder omdat mijn zoontje een droog huidje heeft kijkt ze daarna en dan hoe hij overal op reageerd. ze vraagt ook wat hij eet. ook laat ze zien hoe hij groeit.
bij de verpleegkundige kijkt ze naar hoe hij reageerd en vraagt wat hij zoal kan.
verder geeft ze af en toe de prikjes. en ik mag altijd vragen stellen. ze vragen ook altijd hoe het gaat met hem en thuis. ik ben er erg tevreden mee.

Groetjes, Christien

hey meiden

bedankt voor jullie reacties.

ja, ik weet ook niet waarom dat bij nathalia allemaal niet gecontroleerd wordt. raar idd.

ben niet ontevreden hoor, over het cb. het is echt een lief vrouwtje, maar meer van het kwebellen dan van het controleren van mn kindje.

er wordt idd gevraagd hoe het thuis gaat. hoe de relatie tussen erwin en mij nu is (omdat we eventjes uit elkaar zijn geweest) nou moet ik ook zeggen, dat als ik iets niet vertrouw, ik gelijk bij de huisarts zit. maar d8 gewoon dat het standaard procedure was bij het cb :D

ach, de eerst volgende keer dat ik moet is in april weer, duurt nog wel een tijdje dus.

nou, nogmaals bedankt.

liefs, do

Hoi do,

Op zich heb ik ook best een fijn cb.
Ze proberen je adviezen te geven en ik kijkzelf of ik er iets mee kan of niet.
Nu vind ik me wijkverpleegkundige wel leuker dan me arts, maar goed.
De arts kijkt Yordi ook altijd na. In de ogen kijken, oortjes, heupen en luistert naar de longen en kijkt wat hij allemaal kan. Vraagt hoe alles gaat enz.
De wijkverpleegkundige vraagt ook hoe alles gaat en kijkt het meeste naar wat hij allemaal kan enz. Die onderzoekt hem dus niet.
En als we binnenkomen is het indd uitkleden, wegen,meten en dan wachten tot we aan de beurt zijn.
Wel raar dat ze nathalia dan dus niet na kijkt. Misschien kun je dat in april eens aankaarten?? Wij moeten in april ook weer heen. De 18e en gaan dan naar het peuterbureau zoals ze dat noemde, omdat Yordi nu geen baby meer is. Houd in dat het gewoon in hetzelfde gebouw is met dezelfde mensen, alleen op een ander dagdeel en ik krijg nu een oproep thuis gestuurd.
Ook had ik een folder mee gekregen dat als Yordi 18 maanden is, dat we dan een huisbezoek krijgen. Omdat ze willen zien hoe je kind in je eigen omgeving is en dan kun je ook over de opvoeding enz vragen en praten. Vraag me alleen wel af, of ze dit indd wel doen, want me vriendin heeft niemand gehad van het cb en haar zoontje is net in jan 2 geworden. We zullen zien.

Liefs marielle

Hoi,

Ik zit nu in Belgie bij het cb, echt geweldig, vind het leuk om te gaan, eerst kom je binnen en krijg je koffie, de kinderen ranja en een koekje, dan kleden we de kleine uit en word gemeten en gewogen, dan gaan we naar de verpleegkundige, daar bespreek je de ontwikkeling, hoe ze eten, krijg je evt info/boekwerkje over de leeftijd en kun je vragen stellen mbt opvoeding en ontwikkeling!
Dan ga je naar de arts, daar word naar de longen en het hart geluisterd, oren, ogen, buik, heupen alles word nagekeken, oudere broertjes mogen vaak helpen, dan stelt de dokter vragen over de gezondheid, voeding en ontwikkeling en dan kun je hem evt ook nog vragen stellen,  en krijgen ze evt nog een spuitje!
Onze arts daar is volgens mij allang pensiongerechtigd, als je ziet hoe hij met die kleintjes omgaat, zo geweldig!

Kortom ik heb nu een geweldig cb (was tdt in nl wel anders hoor!)

Gr MJ

Terug
Bovenaan