cb

Ieder cb werkt anders, dat zie je wel. Zo krijgt mijn nichtje bijv. voor haar peuters lijsten waarop ze kan aankruisen welke woorden de kinderen al kennen. Dat heb ik nog nooit gehad bij mijn oudste.
Maar Emma en Renske worden wel onderzocht. In ieder geval door de arts. Ik weet eigenlijk niet of de verpleegkundige het ook doet. Er wordt gekeken naar de ogen, de huid, luisteren naar het hart. De heupen werden gecontroleerd.
Ik ben ook erg tevreden met ons cb.

hey meiden

ik heb altijd 1 en de zelfde vrouw. weet dus eigenlijk niet of dat nou een arts of wijkverpleegkundige is.

heb nooit iemand anders gehad, alleen maar die vrouw.

heel raar.

zo, dat cb in belgie lijkt me gaaf.

kopje koffie, ranja. wat leuk zeg!

nou, ik ga er 1 op bed gooien hier.

liefs, do

Hoi Do,

Beetje late reactie, maar goed.
Mijn ervaring met het cb is net als die van jou. Alleen de eerste keer hebben ze mijn dochter onderzocht, maar daarna ook niet meer. Mijn man heeft als kind heel veel last gehad van zijn oren, hij is ook een paar keer geopereerd en heeft buisjes gekregen. Dit hebben we duidelijk de eerste keer verteld, zodat ze daar nog alert op zouden kunnen zijn. Nou, ik had net zo goed mijn boodschappenlijstje kunnen vertellen, misschien dat ze daar meer mee hadden gedaan...
Mijn dochter heeft haar eerste jaar bijna alleen maar gehuild, vooral op bed. Pas later kwamen we er achter dat ze ook last heeft van oorontstekingen. Hadden ze ons daar niet op kunnen wijzen? Dat had ons dit "rampjaar" kunnen besparen, of in ieder geval verminderen. Natuurlijk kunnen ze niet alles verhelpen/vertellen, maar dit vind ik echt een grote misser.
Ik heb dan ook geen enkel positief gevoel bij het cb. Ik ga alleen nog voor de prikken en verder niet. Mij zien ze er niet meer "vrijwillig".
Wel jammer dat het zo moet gaan, zeker als ik het verhaal van MJ lees. Jammer dat ik totaal niet in de buurt van de grens woon... Anders wist ik het wel. Mag je dat dan trouwens zelf kiezen? Ook qua verzekering ofzo. Ik krijg ineens verhuisplannen richting grens .
Groetjes,
Dory

In Nederland mag je niet kiezen. Mijn vriendin woont in een wijk die valt onder stad A, maar ligt tegen stad B. Het cb van stad A ligt 15 min. verder (met de auto), en het cb van stad B ligt op 7 min. lopen. Maar helaas, ze moet naar  het cb in stad  A.  

heyhey

ja, erg jammer dat het zo moet gaan bij het cb.

van die oren is idd wel een goeie.

ook ik heb vroeger buisjes gehad. idd wel een goeie omdat een keer te laten controleren.

ook keek ik vroeger heel scheel. en erwin heeft ook een bril, dus ook dit moeten we goed in de gaten houden.

reisa, jij vertelde dat je in nederland niet mocht kiezen, maar ik had wel een keuze hoor.

ik woon in rotterdam, en mocht zelf kiezen waar ik naar het cb zou gaan.

koos natuurlijk voor de dichtstbijzijnde.

ach ja, ook ik kom alleen als nathalia haar prikken nodig heeft, en verder zien ze mij ook niet vrijwillig daar.

en ben zowiso ook meer van doktoren. als ik iets niet vertrouw, bel ik gelijk naar de dokter.

liefs, do

Hey do en dory,

Gewoon vragen hoor of ze kindje helemaal na kijken, dat horen ze toch te doen!! Anders kun je net zo goed bellen en je kind op de markt bij de groenteboer laten wegen..duh

Ik ben gister geweest,, koffiezetapparaat was kapot, moest wel lachen eigenlijk, moest even denken aan wat ik hier schreef..haha,
Alles was gelukkig goed, spuitje moeten we inhalen als hij helemaal 100% is opgeknapt!

Gr MJ

Terug
Bovenaan