cellulitus

Keesje,
Ik heb geen advies, maar leef wel met je mee.
Ik heb er nl. ook erg last van en vind het afschuwelijk!
Ben inderdaad veel water aan het drinken.
Ik ben 8 aug. uitgerekend dus moet ook de zomer door!
Dan maar dunne luchtige broeken of rokken tot boven de knie te gaan dragen.
En net wat Es zegt, je kan beter toch niet de zon in.
 
Wat vervelend voor je! Er zijn wel een aantal dingen die echt helpen tegen cellulite, maar dat vergt heel veel tijd en moeite. Je kunt speciale bindweefselverstevigende cremes kopen (prijzig) die, in tegenstelling tot de meeste berichten hierover, echt een klein verschil kunnen maken maar daar moet je zo'n beetje een professionele masseur voor zijn. Masseren werkt namelijk goed in combinatie met zo'n creme, die vetophopingen gaan niet weg als je ze niet losmasseert, maar dan heb ik het niet over zomaar even inwrijven, dat kost je dan wel een uurtje per dag. Hoe dat dan precies moet zou ik je niet kunnen vertellen maar daar zijn ongetwijfeld boeken over. Wisseldouches zijn daarna goed om het stevig te houden en ook je dieet kun je enigszins aanpassen. Sorry dat ik je geen preciezere informatie kan geven, ik heb me er nog nooit zo erg mee bezig gehouden. Maar ik kan je wel met zekerheid zeggen dat het mogelijk is om het te verminderen, alleen zal dat je zoveel moeite kosten dat je je kunt afvragen of het het waard is...
 
Terug
Bovenaan