Cerazette

Omdat ik mijn dochtertje bv gaf heb ik omdat ik toch aan de pil wilde cerazette gekregen. Nu ben ik van de week bij de dokter geweest en kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat deze pil dus NIET meer betrouwbaar is zodra je stopt met BV geven. En dat het dus raadzaam was om toch mijn oude pil weer te gaan gebruiken. Dit was mij dus niet van te voren verteld en ik schrok daar nogal van. Gelukkig bleek ik na een testje niet zwanger te zijn.

Nu schijnt het dat huisartsen dit wel vaker "vergeten" te vertellen. Dus vondt ik het toch wel belangrijk dit hier ook even te vertellen voor de dames die niet op facebook zitten en misschien ook deze pil gebruiken.
 
Bij de novembermama? is je bericht ook aangekomen! Superbedankt zeg, want ik zit in hetzelfde schuitje. Meteen mijn huisarts gemaild.

Liefs, Marieke
 
Hoezo is het dan niet meer betrouwbaar. Het wordt ook weleens voorgeschreven aan vrouwen die geen borstvoeding geven. Het is wel zo dat een gecombineerde pil iets betrouwbaarder is. Maar voor de minipil maakt het naar mijn weten niet uit of je borstvoeding geeft of niet.
 
Nou heb het nu van twee artsen gehoord en ik vraag niet om leugens dus ik ga ermee stoppen wat een ander doet met deze info moeten ze zelf weten natuurlijk!
 
Er zijn ook vrouwen die niet tegen de oestrogenen in de pil kunnen en die krijgen cerazette voorgeschreven, ook als ze geen borstvoeding geven. Deze pil is wel iets minder betrouwbaar en moet je wat strikter innemen, elke dag rond hetzelfde tijdstip. Maar als je geen borstvoeding meer geeft en geen probleem hebt met oestrogenen in de pil zou ik ook een andere kiezen die iets meer betrouwbaar is.
 
Ik heb mijn huisarts hierover gebeld en die heeft mij ook geadviseerd een andere pil te pakken. Je moet deze echt precies op hetzelfde tijdstip innemen (mag nog geen uur verschil in zitten). Nou dat risico loop ik niet hoor. Dus ik was ook heeeel blij met dit bericht!
 
Ik gebruik ook Cerazette, maar in mijn geval om mijn hormoonspiegel in bedwang te houden. Is een anticonceptie die je strikt moet nemen, maar nog steeds anticonceptie. Niets aan de hand dus voor je. 
 
Terug
Bovenaan