cervixslijm; voor, tijdens of na de ovulatie?

Dag meiden,

Ik doe weer even een beroep op jullie kennis. Cervixslijm, kennen de meesten van ons als dat draderige, doorzichtige slijm halverwege de cyclus. Het ziet eruit als rauw eiwit, en je kunt er superlange draden van trekken.
Maar... komt dat slijm nu voor, tijdens of na de ovulatie? Ik heb het namelijk 1 dag gehad, en ik dacht steeds dat het de dag van mijn ovulatie was, maar zou het kunnen dat de ovulatie al eerder, of misschien juist later heeft plaatsgevonden?
Ik wil het graag weten. Ik had het doorzichtige slijm op de 15e dag van mijn cyclus. Als dat de eisprong zou zijn geweest, zou ik 14 dagen later (dus op dag 29) ongesteld moeten worden. Dat was gisteren...

Ik probeer echt desparately te "controleren" dat ik zwanger ben... best wel triest eigenlijk, maar, ik wil het zo graag!

Bedankt voor de tip! Ik zit al heel lang te surfen (straks vraagt mijn man weer wat ik de hele dag gedaan heb...) maar het wordt niet echt duidelijk. Overal staat dat het cervixslijm een paar dagen duurt. Maar bij mij heb ik het echt maar 1 dag gehad. Het schijnt dat het een voorbode is van de ovulatie. Die is dus ergens in de dagen na het slijm...
Nou ja. Ik twijfel gewoon. Hoe langer het duurt voordat ik ongesteld word, hoe later in die week mijn eisprong waarschijnlijk heeft plaatsgevonden, en hoe kleiner de kans dat ik zwanger ben. Ik heb die week voor het laatst sex gehad de dag vóór het slijm.

Tja, afwachten he. Dat is het enige wat ik kan doen!

Ken dat jah dat mijn man zich afvraagt wat ik de hele dag heb gedaan..hahaha

Maar herken je 'slijm' probleem wel..Ik heb deze maand ineens dat ik géén slijm heb gehad! Erg frustie kan ik je zeggen!!!
Ik heb vrijdag mijn NOD, en voel pijnlijke plekken in de borsten, raar gevoel onderin mijn buik (net achter schaamstreek, en net erboven...)
En ik was zo oplettend met m'n slijm, dat ik nu dus wel wat onzeker ben geraakt..
Maar jah, idd afwachten maar.

Ik had bij mezelf het idee dat het slijm juist na de eisprong kwam. Had deze maand een hele duidelijk en pijn lijke eisprong. Tijdens de twee dagen erna verloor ik slijm. Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Linda

En daar zit ik alwéér achter internet...

Het enige wat duidelijk wordt is dat het bij iedereen verschillend is, hihi!
Als het slijm op de dag van de eisprong komt, en de menstruatie komt altijd 14 dagen later, dan zou ik afgelopen maandag nod hebben gehad. Toen heb ik negatief getest.
Als het slijm twee dagen voor de eisprong komt, en de menstruatie komt altijd 14 dagen na de eisprong, dan zou ik vandaag nod hebben, maar nog niets te zien.

Als ik afga op mijn vorige cyclus, had ik afgelopen zondag al ongesteld moeten worden. Als ik het gemiddelde neem, had ik vandaag ongesteld moeten worden, en als ik uitga van mijn langste cyclus, dan zou ik vrijdag ongesteld moeten worden. Een hele week onzekerheid! Echt irritant.

Ik heb me in elk geval voorgenomen dat ik zaterdagochtend weer zal gaan testen, als dan tenminste nog geen ongesteldheid is gekomen...

dames, ik wens jullie allemaal veel succes, ik zal voor jullie duimen, en hoewel het voor ons allemaal onzekere tijden zijn, ben ik blij dat ik niet de enige ben die in dit schuitje zit!

Hoi!

Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt.

Afgelopen dagen had ik telkens een heel klein beetje cervixslijm.
Nu had ik gisteren ineens een heleboel vond ik. Ook heb ik een ovulatietest gekocht en had al 4x negatief getest. Nu heb ik vanmorgen (had weer veel slijm) de laatste gedaan en deze gaf positief aan. Kortom, mn ei staat op knappen. (en dat pas op dag 25... dit wordt weer een lange cyclus...)

Bij mij is het dus VOOR de ovulatie dat ik het slijm heb.

Succes!

Groeten mamaloe

Hoi,
een vriendin vertelde mij eens een boerenwijsheid die luidt als volgt:
Je moet zaaien als het nat is....
volgens haar geldt dit ook voor vrouwelijke vruchtbaarheid
Dat zou dus zeggen dat je cervixslijm hebt vlak voor de eisprong, dan ben je het meest vruchtbaar.  
dag, mamamiek

Terug
Bovenaan