Soms heb ik mijn twijfels, over wat ze allemaal 'weet' en denk ik dat ze wellicht echt is, maar als ik dan de afgelopen week weer, toevallig (echt waar), zit te kijken en ik zie dan voor de inmiddels 3de keer het verhaal voorbij komen van die twee jonge jongens die homosexueel zijn en een reactie willen van de overleden vader van de ene jongen, omdat ze gaan trouwen (die jongen is de zoon van mijn nicht!!) dan vraag ik me af, of het ze inderdaad niet alleen om de kijkcijfers te doen is en denk ik dat ze te weinig nieuwe onderwerpen hebben om een uitzending vol te krijgen. Vaak vind ik, zoals al door anderen gezegd dat de reacties vrij algemeen zijn en als je daar als medium een beetje gevoel voor hebt, kom je al snel een heel eind, niet waar. Ik blijf echter twijfelen.
Buiten Char om, geloof ik er wel in dat er soms wat is. Met name met geesten dus. Ik kan een goed voorbeeld noemen waarmee ik een indrukwekkende ervaring heb opgedaan en die ervaring ook toeschrijf aan een geest.
Merijn was een maand of 10 toen wij gingen verhuizen naar het huis waar ik nu nog woon met de kinderen. Ik had alle spullen al in dozen gepakt en de kasten waren dus leeg. Zo ook het TV-kastje. Ik heb een TV-kastje met een klep, die je open en naar voren kunt schuiven, waar je de DVD-speler achter kunt zetten. Op een avond zat ik de was te vouwen op de bank en Merijn kroop rond de salontafel. Op zeker moment probeerde hij zich omhoog te trekken aan de klep van het TV-kastje, maar omdat dat kastje dus leeg was, had het geen tegengewicht meer en kwam het hele kastje met TV erop naar voren. Merijn kwam onder het kastje terecht en toen ik Merijn onder het kastje vandaan had getrokken, zag ik dat de TV niet recht voorover was gevallen, net als het kastje, maar zijwaarts van Merijn. Logisch gezien kon de TV zo niet vallen en ik heb daar voor mezelf het gevoel aan verbonden dat de overleden vader van mijn ex wellicht onze Merijn heeft beschermd. Een nuchter iemand zal misschien zeggen dat het complete onzin is, maar zoals ik al schreef kon de TV logisch gezien zo niet gevallen zijn. Onze Merijn heeft ontzettend veel geluk gehad. Vooral toen ik een week of 2 later hoorde op het nieuws dat er een kindje in Nederland overleden was doordat ze een TV boven op haar had gekregen. Toen ik dat hoorde, draaide mijn maag bijna om en heb ik even een gebedje gedaan.
Groetjes Fonske.