chlamidia

hoi Essie,
Heb jij ook in het ziekenhuis gelegen?En mag ik je vragen wat de artsen tegen jou hebben gezegd,bv, of je er al lang mee rond heb gelopen?Had jij ook klachten?Is het lang geleden?
Rot voor je, maar samen positief blijven!dat is uiteindelijk toch het beste!

Liefs Annie!

Ik ben er ongeveer 3 jaar geleden achter gekomen dat ik een chlamidia infectie had opgelopen. Door allerlei vreemde klachten, zoals altijd aanwezige buikpijn en veel afscheiding, kwam de arts erachter dat het door een chlamidia infectie kwam. Op dat moment ging alles in een keer erg snel. Op een echo konden ze namelijk zien dat er een flinke cyste boven mijn baarmoeder zat. Ze hebben deze binnen een week weggehaald. Na de operatie had ik pas door hoe normaal het is om zonder pijnklachten door het leven te gaan....(zo ´n halfjaar lang pijn gehad).
Omdat we toen nog   niet met kinderen bezig waren, maakte ik mij nog nergens druk om. Echter sinds 1,5 jaar zijn we bewust bezig met de kinderwens. Helaas is deze wens nog steeds niet uitgekomen. Ik wijt het dan ook echt aan het hele chlamidia verhaal.
We lopen  nu in het ziekenhuis diverse onderzoeken door. Ben heel benieuwd naar de uitslag...... Gelukkig kregen we door dit verhaal wel snel een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Op 4 november krijgen we de uitslagen van alle onderzoeken. Toch ben ik elke maand nog weer teleurgesteld wanneer ik ongi wordt, hoop zo dat het alsnog spontaan gaat gebeuren. Misschien een leuk Sinterklaaskado......?!

hoi kroessie,
Wat een heftig verhaal.Ik had ook onder andere de klachten die jij had.Dan kun je zien wat een vreselijk gemene infectie chlamidia is.Mag ik je vragen wat voor onderzoeken jij nu heb gehad?Denken de artsen in het ziekenhuis ook dat je "verminderde"vruchtbaarheid te wijten is aan de chlamidia?Heb je enig idee hoe lang je hiermee heb rondgelopen?
Ik wens je 4 november heel veel succes met de uitslagen.
Ik zou het fijn vinden als je me laat weten hoe de uitslagen zijn!
Ik hoop dat je ook op dit berichtje reageer!
In ieder geval wens ik je veel sterkte!

Liefs annie1

Hoi Annie,

We hebben nu de volgende onderzoeken al achter de rug:

1. bloed prikken op de 1e dag van de menstruatie en rond de 21e dag van de cyclus
2. samenlevingstest (vrijen op avond voor ziekenhuisbezoek waarop ze wat slijm uit de baarmoeder onderzoeken)
3. echo en follikelmeting
4. temperatuurtabel van een cyclus
5. zaadtest (moet mijn hubbie nog doen....heeft ´tie niet echt veel zin in...haha)

Tijdens de eerste afspraak met de gynaecoloog heb ik al een onderzoek gehad waarbij getest werd op infecties etc. en een echo werd gedaan. Daarnaast werden de ballen van mijn hubbie gecontroleerd. Ik moest temperatuurtabellen meenemen en er werden allerlei vragen gesteld over de cyclus enzo.

De gynaecoloog was erg aardig en gelukkig klikte het van beide kanten. Vind ik wel erg belangrijk... Hij had mijn dossier van de operatie i.v.m. cyste bij de hand.
Hij heeft alle onderzoeken in één cyclus gestopt en daar waren we erg blij mee. Anders ben je zo alweer een halfjaar verder.

Wat mij erg opviel was dat hij niet echt negatief was toen hij mij onderzocht. Destijds was mij verteld dat mijn linkereileider bagger was en dat ze het van de rechter niet konden zien. Ben dus erg benieuwd naar de uitslagen.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik door de onderzoeken leer hoe mijn eigen lichaam werkt en in elkaar steekt. Bij de samenlevingstest mocht ik bijv. zelf ook door de microscoop kijken naar mijn eigen cellen (helaas kon ik geen zaadcellen zien zwemmen) en bij de echo ´s krijg je uitleg over hoeveel cellen er aan het rijpen zijn enzo. Bij de meesten is een zwangerschap eigenlijk zo vanzelfsprekend dat je er niet eens bij stil staat wat voor een wonder een zwangerschap eigenlijk is! Begrijp me goed het blijft er natuurlijk net zo mooi door!

hoi allemaal,
het is alweer even geleden dat ik dit berichtje heb geschreven,maar ik wou het toch nog even onder de aandacht brengen!
Mischien nog meer vrouwen die dit hebben meegemaakt????

Liefs annie1

Terug
Bovenaan