Claimen!

Ha meiden,

Bedankt voor jullie reacties. pff... ik ben dus niet de enige... en het is normaal... dat is al heel fijn om te weten en geeft gelijk een stukje rust. Soms voel je je zo onhandig en denk je dat er iets mis is met je kind... gelukkig hoort het er allemaal bij! een pak van van mijn hart.

xx
 
Hallo Bloempje,

Ook mijn zoontje van 13maanden heeft het, kruipt overal heen alles ontdekken, spelen ho maar mama is veel leuker om op te hangen, achterna te kruipen, spullen af pakken en dan heeeeel hard krijsen als hij niet ze,n zin krijgt.
Gewoon negeren dat gedrag en stimuleren om dingen te ontdekken, door samen te spelen en rust momenten in te lassen dat hij zelf moet spelen.
Bij mooi weer zet ik hem in de zandbak achterhuis hij kan zich daar al prima redden, klimt zelf in en uit de zandbak en speelt dan wel met het zand de speeltjes of met ze,n loopauto.
Als het slecht weer is en ik moet echt even wat doen waar hij niet bij kan zijn, bv dweilen, was opvouwen etc... zet ik hem op ze,n slaapkamer neer waar die dan zonder problemen gaat spelen (ik haal dan wel de luieremmer weg anders haald meneertje die helemaal leeg ;) )
Zodra ik hem in de box zet is her oorlog en dikke paniek, dus de box staat al op de nominatie om we te doen.
Verder hebben we de woonkamer gewoon zo gelaten zoals het was voor de geboorte van hem, hij weet heel erg goed wat wel en niet mag, zo mag hij wel bij de tafel staan maar niet spullen eraf halen, niet aan elektrische apparatuur en doet hij dit wel krijgt hij een klein tikje op ze,n vingers (niet hard natuurlijk maar wel wat hij weet dat hij dat niet mag doen) en corrigeren we hem dat, dat niet mag.
Veel mensen zeggen dat hij nog te jong is omdat te begrijpen maar hij heeft het om de donder wel in de gaten als ik al aan kom lopen gaat hij er al vandoor, zo van ohwwjee daar komt mama aan omdat ik iets stouts doe.
En gaat hij er mee door met stout zijn, gaat hij 1 min in de gang op de mat, dit doen we nu 2 weken en werkt heel erg goed.
Ik denk dat deze periode gewoon te maken heeft met ze,n leerproces, ze willen graag met jou dingen ontdekken en dat jij ze daar bij helpt omdat ze jou vertrouwen en ze weten dat jij ze alles wil leren.
Ik denk dat je even vol moet houden tot je kindje wat ouder is en dingen meer zelf kan doen.
Je kan haar bijvoorbeeld straks ook laten mee helpen met dingen, als je aan het afstoffen bent haar ook een doekje geven.
Blijf consequent dat hebben ze nodig, blijf ze corrigeren als ze iets doen wat niet mag zo gaan ze snappen wat wel en niet mag.

Het komt wel goed bloempje niet onzeker erover zijn je bent een goede mama en ze zal later trots op je zijn.
 
Terug
Bovenaan