Clearblue ovulatie test ervaringen ??

<p>Hallo toekomstige mama's,</p><p>Dit keer is het onze 3e ronde en ik ben al 13 maanden gestopt met de pil. Ik heb ovulatie testen gebruikt van het merk Clear Blue - de digitale variant met wel of geen smiley. Vorige keer werd ik op de 33e dag ongesteld, ik denk dat ik te maken hebt gehad met een verlate eisprong. Toen heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Nu ben ik op dag 12 begonnen met testen (merk ClearBlue), dat was maandag 2 december. Test was negatief. Dinsdag 3 december, dag 13, test negatief. Vandaag woensdag 4 december, dag 14, weer negatief. Ik heb de gehele bijsluiter gelezen, en heb ik elke dag op hetzelfde tijdstip getest. En ook niet daarvoor 4 uur lang naar het toilet geweest. Maar goed. Ik ben daarnet dus naar het toilet gegaan en bij het afvegen had ik lichtroze bloedverlies en in mijn onderbuik heb ik een zeurende pijn al een paar dagen... Waar duidt dit op? Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt mij ei nog ontwikkeld of heb ik daadwerkelijk een eisprong gehad? Want de testen zeggen dat ik geen eisprong heb gehad... Wat nu?</p><p>Het is afwachten, ik moet geduld hebben, I know… maar hebben dergelijke dames dit ook zo ervaren? Is de test zeker wel betrouwbaar of heb ik gewoonweg mijn eisprong gehad?</p><p>Het is zo vervelend allemaal de ontwetendheid… Ik hoor het graag...</p><p>Liefs, Simone</p>
 
Wat vervelend die onzekerheid. Bij mij werkte die testen heel goed. Misschien is je luteale fase wel gemiddeld 14 dagen en zou je dus bij een cycles van 33 dagen pas rond dag 18/19 van je cycles positief testen. Test je met ochtendurine? Ik had dezelfde en bij mij stond in de bijsluiter dat deze juist met ochtendurine het beste gebruikt konden worden als ik het me goed herinner. 
Waar je klachten vandaan komen weet ik niet. Ik had altijd een "verstopt" gevoel 5 tot 12u na een positieve test en als dat weg was had ik mijn eisprong gehad en 2 dagen later kreeg ik standaard een bloeding van 2 a 3 dagen. 
 
Dag Mama Mia,
Bedankt voor jouw reactie. Ik ben nieuw in deze wereld, wat bedoel je met luteale fase?
Ik heb bewust ook voor de digitale testen gekozen, zodat ik zeker van mijn zaak ben. Voorheen menstrueerde ik altijd om de 28 dagen. Dus ik dacht inderdaad dat ik ook mijn eisprong rond dag 13-14-15 zou hebben. Maar de test zegt juist negatief.. Daarom ga ik doortesten totdat ik ongesteld ga worden. En ik doe het ook in gewoon met de ochtenurine... Maar vorige keer heb ik er dus 33 dagen over gedaan en ik dacht dus dat ik zwanger was (want normaal menstrueer ik dus om de 28 dagen). Dus na dag 14-15-16 ook niet gemeenschap gehad, omdat ik dacht dat ik op het juiste moment gemeenschap had gehad.. Daarom dacht ik ook laat ik maar lekker testen nu. Ik hoop dat ik de komende dagen wel een smiley zal zien, echt super vervelend is dit!! :(

Kan het zo zijn dat ik met afvegen roze bloedverlies heb gehad om mijn eisprong bijna gaande is? Echt raar dit...
Groetjes, Simone
 
Zijn je cyclussen de afgelopen tijd regelmatig geweest? Zo ja, is het niet logisch dat je nu licht bloedverlies hebt, maar ik zou zeggen dat je mogelijk een vroege eisprong hebt gehad, en daar nu een bloeding van ervaart. Zeker als je cyclus niet zo regelmatig is, zou dat best kunnen natuurlijk. Dan zou je net te laat zijn begonnen met testen: ovulatietesten zijn tenslotte alleen positief vlak vóór je eisprong.
 
Dag Klijn,

Ik heb hiervoor altijd wel regelmatig gemenstrueerd... Alleen de laatste keer was dus na 33 dagen, en ik dacht dat ik dus zwanger was i.v.m. overtijd zijn. Het is ook niet echt een bloeding, maar bij het afvegen was het slijmerig en roze (sorry voor teveel info). Als ik een te vroege eisprong heb gehad, ook prima, heb namelijk vorige week ook om de dag gemeenschap gehad... Dus we gaan het meemaken.

De komende dagen moet ik maar even afwachten, echt raar dit.
Groetjes, Simone
 
De luteale fase is de fase van je cycles na je eisprong. Tis vooral in het begin erg uitproberen en noteren. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat mijn cycles tussen de 21 en 26 dagen was en dat ik eigenlijk altijd 14 dagen na de positieve test (altijd maar 1 dag positief bij mij) ongesteld werd en zo kon ik een beetje rekenen wanneer mijn eisprong was. 
 
Ik heb ook deze testen alleen dan de paarse. 
Nu ook degene die jij hebt besteld.
Hier al voor de 6e dag op rij een knipperende smiley en geen LH piek te bekennen. Lekker handig dus...
Andere maanden werkte ze bij mij perfect maar deze maand wil maar geen vaste smiley komen te staan. 
Ik hoop voor jou dat je snel een vaste smiley hebt! 
Zou zeggen blijf even door testen... 
 
Dag LV,
Een knipperende smiley is toch gewoon een smiley? Ik heb gewoon geen smiley, maar gewoon een rondje.. echt balen..
Maar goed, ik ben eigenlijk benieuwd waar die roze bloed met slijm tijdens het afvegen vandaan komt op dag 14, waarbij de digitale ovulatietest zegt dat het negatief is.. Al had ik niet getest had ik bij mezelf gedacht van o ja, ovulatiebloeding dus ik heb de eisprong te pakken... Maar dat is dus niet het geval, of moet ik denken dat die test gewoon niet betrouwbaar is..
PFFF, ik weet het niet meer. Vroeger werden vrouwen zonder die testen ook zwanger, dus waarom wij ons getriggerd voelen om toch testen... de hedendaagse ontwikkelingen maken mij wel zo af en toe moe zeg!
Dank je wel voor het delen van jouw ervaring en hopelijk zie je binnekort ook een smiley.
Groetjes, Simone
 
Terug
Bovenaan