Clearblue zegt 3+ maar echo zegt 4 weken zwanger.

<p>Hallo,</p><p>Vandaag een echo gehad bij de gynaecoloog omdat ik voor deze zwangerschap een BBZ heb gehad en ze dus wilde kijken of het vruchtje nu wel goed zat. Gelukkig zit die wel goed en heb ik ook een vruchtje kunnen zien! Gisteren had ik dus voor het eerst getest en een positieve clear blue digital test. De test zei alleen 3+ weken of tewel: 5 weken of meer. Maar volgens de gynaecoloog in het ziekenhuis ben ik heel pril zwanger en net 4 weken (dit zal ook kloppen met mijn menstruatiecyclus) </p><p>Hebben meer van jullie ervaring met dat clear blue meer weken aangeeft dan dat je eigenlijk bent? Kan dit ook betekenen dat er wat mis is of niet? Hopelijk dat iemand wat meer duidelijkheid heeft! </p><p>Groetjes, Iris </p>

Geen ervaring maar weet wel dat het in jet begin gewoon lastig te zien is. Ik moest 6 weken en 2 dagen zijn echo zei 5 weken en 3 dagen. 2 weken later weer echo gehad en toen was ik bijna 8 weken. Daarom is termijn bepaling ook pas rond de 12 weken. 
En miss maak je veel hcg aan waarop de clear blue hoger uitslaat. 

Gefeliciteerd ! Maar hoezo is 3+ 5 weken na 3 komt toch 4 dus dat klopt gewoon die test meet gewoon je hcg en kan niet verder meten dan die 3 weken dus al had je er 7 geweest komt die test niet verder dan 3+ 

[quote quote=10211734]Gefeliciteerd ! Maar hoezo is 3+ 5 weken na 3 komt toch 4 dus dat klopt gewoon die test meet gewoon je hcg en kan niet verder meten dan die 3 weken dus al had je er 7 geweest komt die test niet verder dan 3+[/quote]
Bij de Clear blue moet je 2 weken bij tellen. Dus bij 3+ betekent dat ze 5 weken of langer zwanger is. Maar de echo geeft dus 4 weken aan. 

Gefeliciteerd trouwens ?

@Melliem bedankt dat stelt me wel wat gerust, kan dus nog wat veranderen in de loop van de weken. Hoef me geen zorgen te maken dus?
Bedankt voor de felicitaties!! En inderdaad in de bijsluiter van de test staat dat je dan 5 weken of meer bent vandaar. 

Gefeliciteerd!
Bij mij gaf de Clearblue ook 3+ aan. Later kwam ik er achter dat dit ik nog geen 5 weken of meer was. 

@irisxo nee hoor! Kijk spannend is het altijd. Maar het is nog zo klein dat een betrouwbare meting gewoon lastig is! Maak je geen zorgen hoor. Kan indd in de loop van de tijd weer veranderen 

Ik zou maar vertrouwen op de echo en niet op Clearblue. De echo meet hoe groot het vruchtje is. Ik heb zelf nooit getest met Clearblue, maar gewoon met een Kruidvat test. Aan de hand van je menstruatie kun je toch uitrekenen hoe ver je ongeveer bent?
Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. Aan de hand van mijn menstruatie kwam ik bij beide zwangerschappen zelf op 5 dagen later uit dan de uitgerekende datum die de echo stelt. Dat scheelt dus ook bijna een week. Maar je weet nooit precies wanneer je eisprong is. 
In het begin lijken die paar dagen heel beslissend ofzo, maar straks niet meer. Of je kindje nu een week eerder of later geboren gaat worden weet je toch niet!

Terug
Bovenaan