Clearblue zegt 3+ maar echo zegt 4 weken zwanger.

Ik zou maar vertrouwen op de echo en niet op Clearblue. De echo meet hoe groot het vruchtje is. Ik heb zelf nooit getest met Clearblue, maar gewoon met een Kruidvat test. Aan de hand van je menstruatie kun je toch uitrekenen hoe ver je ongeveer bent?
Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. Aan de hand van mijn menstruatie kwam ik bij beide zwangerschappen zelf op 5 dagen later uit dan de uitgerekende datum die de echo stelt. Dat scheelt dus ook bijna een week. Maar je weet nooit precies wanneer je eisprong is. 
In het begin lijken die paar dagen heel beslissend ofzo, maar straks niet meer. Of je kindje nu een week eerder of later geboren gaat worden weet je toch niet!

@Floraa Dankjewel! Oh dat stelt me nog meer gerust, ben dus niet de enige!
Inderdaad ga ook uit van de echo hoor, dat komt ook overeen met me menstruatie. Maar vond t een beetje eng omdat de test dus meer aangeeft dus lijkt me dat er dan veel hcg in me urine zit voor 4 weken. Maar ga me dus geen zorgen maken, rustig afwachten. 
Allemaal bedankt voor t reageren! 

Hoi Iris, allereerst gefeliciteerd!
Is je eileider verwijderd na je bbz? Dat is bij mij wel gebeurd in februari om me bbz weg te halen. We zijn sindsdien aan het proberen maar tot op heden nog geen succes 
Na hoeveel rondes was jij beide keren zwanger? Ik ben zo bang dat ik weer een bbz krijg, heb nog maar 1 eileider nu.
Heb jij nog vervolg onderzoeken gehad om de oorzaak van de bbz te vinden of niet?

@xCy dankjewel! Wat vervelend dat je ook een BBZ hebt gehad, hopelijk is t gauw weer raak dan! Bij mij is er geen eileider verwijderd omdat het niet in me eileider zat maar in me buik holte. Ik heb een methotrexaat injectie gehad om het af te breken en dit heeft goed geholpen. 
Snap dat je de angst hebt en die angst had ik ook hoor. Ben blij dat ik te horen heb gekregen dat het nu wel goed zit in in iedergeval! De eerste keer in ronde 10 zwanger en nu zijn we vanaf januari weer bezig met zwanger worden dus 5 rondes. 
Nee heb verder geen onderzoeken gehad, ze zeiden dat het bij mij puur pech was, jij dan? 

In je buikholte, jemig! 
Ik werk zelf op de afdeling gynaecologie en verloskunde en de afdeling fertiliteit waar ik geopereerd ben. Dus door collega's. Tijdens de operatie is er niks bijzonders gevonden, alles zag er keurig uit. Alleen dit sluit niet uit hoe de binnenkant van de andere eileider ervoor staat. Daarvoor heeft 1 van me collega's een HSG aangeboden, onderzoek waarbij ze met contrastvloeistof op de rontgenafdeling kijken naar de toegankelijkheid van de overgebleven eileider. Dit onderzoek wordt vaak als pijnlijk ervaren dus ik heb daar eigenlijk weinig trek in........
Ik was zelf in 1x zwanger van me bbz en we zitten nu alweer in ronde 4 ná de bbz

Ga je het onderzoek wel doen dan of wil je nog even een tijdje proberen? 
Dat is snel inderdaad, ik hoop dat je dan nu ook weer snel zwanger bent. 

Ik twijfel heel erg..  aan de ene kant is het nuttig maar ik wil die pijn niet.
We gaan het een paar maanden proberen en kijken dan of het gelukt is of niet, zo niet alsnog onderzoek.

Terug
Bovenaan