Cocaine

Poeh.
Ik ben nog maar 8 weken zwanger en weet het nog maar sinds twee weekjes, het kwam als een enorme verrassing, ik ben dwars door de pil heen zwanger geworden. Overigens wisten we al wel meteen dat we het wilden houden en zijn er erg blij mee, maar ik moet wel even bijkomen van de schok. Waarschijnlijk is dat de reden dat me pas een paar dagen terug te binnen schoot dat ik een aantal weken geleden een C&C (coke en champagne) feest van een heel weekend heb gehad. Ik denk dat ik bij elkaar ongeveer een halve gram heb gesnoven. Nu is dat dus geen gewoonte van me, ik neem hooguit drie of vier keer per jaar een lijntje. Helemaal in paniek de dokter opgebeld die me gerust stelde, het is gebeurd op een moment dat het embryo nog op zijn eigen voedingsstoffen teerde en er dus niets van kon binnenkrijgen. Als mijn uitgerekende datum tenminste klopt, en dat is het hem nou juist, dat weet ik pas zeker als ik over vier weken een termijnecho krijg want ik ben dus, zoals ik al zei, met de pil (die ik echt heel regelmatig slikte, al twaalf jaar!) zwanger geworden en dus kan ik er nog niet helemaal zeker over zijn.
Poeh. Ik ben wel een beetje gekalmeerd sinds dat gesprek met mijn huisarts, maar zit nog steeds in de zenuwen. Ik kan ook niet echt informatie vinden over wat het voor kwaad kan als je drugs gebruikt, behalve dan wat de effecten zijn als je verslaafd bent en regelmatig gebruikt tijdens je zwangerschap, maar dat geldt dus niet voor mij.
Weet iemand hier meer over?
 
Hoi,van drugs gaat je pil niet minder werken.Ik heb vroeger ook regelmatig gebruikt en ook gedronken en nog nooit zwanger geweest.
Mijn vriendin wist ook niet dat ze zwanger was steeds negatieve testen,en ging stappen,had ook wat gebruikt en 2 weken later bleek ze ook al 9 weken ver te zijn.Gewoon een gezond kind.
Een ander verhaal,dit meisje wist pas met 4,5 mnd dat ze zwanger was,heeft pillen geslikt en ook een gezond kind.

Dus volgens mij is het absoluut niet goed,maar een half grammetje kan ook niet veel kwaad.Gewoon niet meer doen nu,maar je schreef al dat het geen gewoonte was.Vind ook dat als de baby straks geboren is dat je dit ook niet meer moet doen hoor.Wij doen dat ook echt niet meer sinds de komst van mijn zoontje.Dat was vroeger leuk met stappen enzo,maar nu drink ik een glaasje wijn en het is prima zo.De andere dag ben ik dan weer heerlijk fris om mijn zoontje op te halen...

Succes en maak je niet te druk,er is niks aan de hand...
 
ik was zelf al 2 dagen overtijd en ben toen op stap gegaan. de test was negatief dus heb ik gewoon geblowd.
ik ben nu 28weken zwanger en gelukkig is tot nu toe nog alles goed.
in het verleden (zo'n 4 jaar terug) heb ik in het weekend wel eens een pil gepakt. ik ben er wel van overtuigd dat als je zwanger wilt worden toch wel een aantal jaar beter kan stoppen met die troep!
zo ken ik een meisje die ook altijd gebruikte (ieder weekend) speed en coke en weet ik wat allemaal en opeens was ze ook perongeluk zwanger. ze is dan wel meteen toen ze het wist met die rotzooi gestopt maar het zat nog altijd in haar lijf waarschijnlijk.
zij is bevallen met 26 weken van een dochtertje. ik weet niet hoe het nu met haar en het kindje gaat, maar het kindje was nog geen kilo.
het hoeft niks met de drugs te maken te hebben, maar je kan er vanuit gaan dat haar lichaam zowat verrot is van binnen, en zo'n kindje kan het daar waarschijnlijk niet uithouden en wilt er echt uit!
maar wees niet bang als je eens een paar keer per jaar een lijntje hebt gebruikt hoor. ik heb het over wekelijks gebruik.
ik wens je veel succes en maak je maar niet te druk, iedereen doet wel eens iets verkeerd.
 
Hoi,

Ten eerste is het al gebeurd en kan je het helaas niet meer terugdraaien. Het lijkt me niet gezond maar kijk eens naar al die kindjes van heroine verslaafden die toch ook maar ter wereld komen (nou is dat wel een extreem voorbeeld want die mensen gebruiken de hele zwangerschap vanalles ennnogwat). Omdat het maar eenmalig was heeft je huisarts misschien wel gelijk.

Ten tweede, wat ik wel zou doen als ik jou was is, als je echt nog bezorgd bent, vraag een verwijzing naar de gynaecoloog. Die weten het toch net iets beter dan de huisarts, daar hebben ze tenslotte speciaal voor gestudeerd.

Tot slot zou ik het in ieder geval niet meer doen, maar daar was je zelf ook al achteren je deed het toch al niet vaak.

groetjes, Jane
 
Ik kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt. Om niet nog 4 weken in de stress te zitten over de werkelijke lengte van je zwangerschap zou ik gewoon morgen een pretecho bureau bellen. Zeggen dat je alleen even wilt weten hoe lang je zwanger bent. Voor hun 5 minuten werk, dus dat moet dan toch gewoon even deze week kunnen? Scheelt je misschien een paar weken spanning en onzekerheid!
Heeeeeel veel succes en ga van het beste uit! Filet american is ook niet goed..;-)
 
De dokter zal het wel weten als hij heeft gezegd dat het geen kwaad kon helemaal in het begin. Ik hoop het voor je, en ik hoop dat je kind gezond is, maar het is natuurlijk wel je eigen schuld.
En voor Jane: over die heroinebaby's die ook gewoon geboren worden. Die worden dus niet 'gewoon' geboren. Er zijn er veel die schade oplopen. Nu zijn kinderen van verslaafden natuurlijk niet te vergelijken met iemand die heel af en toe iets gebruikt, maar 1 keer kan al teveel zijn. De eerste 12 weken zijn cruciaal in de ontwikkeling.
Ik ken een meisje waarvan de zus verslaafd was aan heroine en cocaine. Die raakte helaas ook om de haverklap zwanger en deed dan een abortus. Tot ze een keer te laat was voor een abortus. (ik weet dat het een heel triest en naar verhaal is). Dat kindje werd toen heel grondig gescreend, omdat het gehandicapt zou kunnen zijn vanwege het druggebruik van de moeder. Die kon zich gedurende de rest van de zwangerschap ook niet altijd inhouden. Dus toen het kindje geboren werd had het afkickverschijnselen en was eigenlijk een ondermaatse baby. Uiteindelijk is het kindje aan 'wiegedood' overleden. Ik weet niet hoe het nu met de moeder is, maar ik neem aan dat ze wel in de goot is geeindigd, want wie vergeeft dit zichzelf nu??
 
ps: ik vind het wel heel goed van je dat je verteld hebt over je drug gebruik en ik zou aan de verloskundige gewoon om een echo/extra onderzoek vragen al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
 
Terug
Bovenaan