Cocaine

Natuurlijk is het gebruik van drugs niet goed. Het is niet goed voor het kind, maar ook niet voor de moeder. Dat weten we allemaal. Maar het is gebeurd. Volgens mij kan het ook niet echt kwaad omdat de baby in het begin leeft van de dooier die aangemaakt is. Ik heb met 9 weken een echo gehad en toen was het dooierzakje nog duidelijk te zien. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken.
En niet alleen de eerste 12 weken zijn cruciaal voor de baby, dat is de hele zwangerschap. En iedereen krijgt wel eens iets binnen wat niet goed is voor de baby (ook jij anoniem) en daar gaat je baby ook niet gelijk aan dood.

Probeer te genieten van je zwangerschap en maak je niet te veel zorgen.

Groetjes,

Mariska
 
Bedankt voor de reacties, ook voor de wat heftige maar ik vind wel dat sommigen een beetje raar reageren. Mijn eigen schuld, pardon? Ik was absoluut niet bezig met zwanger worden en deed er, dacht ik dus, ook genoeg aan om dat te voorkomen (de pil is dus niet 100 % betrouwbaar, dat blijkt, maar wel het beste van allemaal). En zolang ik niet zwanger ben en ook probeer te voorkomen dat ik dat word, vind ik dat ik met mijn eigen lichaam mag doen wat ik prettig vind. Je bent maar één keer jong. Maar goed, ik hoef geen verantwoording af te leggen en bovendien, ik gebruik inderdaad absoluut niet regelmatig en uiteraard zal ik het nu helemaal niet meer doen, ook niet meer na de geboorte van mijn kind trouwens. Dat is nu gewoon afgesloten.
Ik ga morgen het ziekenhuis bellen waar ik een afspraak heb, vragen of ik eerder terecht kan en anders is zo'n pretecho bureau misschien inderdaad een idee.
Ik weet wel dat het hoogstwaarschijnlijk geen schade heeft aangericht zelfs als ik langer zwanger ben dan ik dacht, dat zei mijn huisarts ook al, maar ik zou me er toch een heel stuk prettiger bij voelen als ik wist dat het voor de eigenlijke innesteling was gebeurd. Je weet toch maar nooit...
 
Anoniem van 11:08

Je dacht toch niet dat ik niet snap dat drugsgebruik (welke drugs dan ook) heel slecht zijn voor het kindje.

Ik gebruik zelf helemaal niks, ik rook niet en heb nog geen druppel alcohol gehad sinds ik weet dat ik zwanger ben.

Ik ken toevallig ook mensen die meerdere verslaafde kinderen ter wereld hebben gebracht met wie het dan wel goed gaat. Wat ik wilde zeggen was dat sommige mensen wel ergere dingen doen en dan gaat het ook niet perse mis, ze kan het toch niet meer terugdraaien nu.

Ik snap je reactie wel maar je preekt tegen de reeds bekeerde, ik wist dat allemaal al.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan