Cola en zwanger worden

Vanmiddag in de auto hoorde ik het volgende berichtje, heb het van internet afgehaald:

Vrouwen die zwanger zijn of willen worden, kunnen beter geen cola drinken. Dat stelt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries vrijdag. Het fosforzuur in cola blokkeert de opname van calcium dat onmisbaar is voor het bot-, zenuw-, bloed- en spierstelsel van het ongeboren kind. Ook zou cola de hormoonhuishouding van de vrouw verstoren.
Ook verkeerde voeding ontregelt de hormoonhuishouding. De pijnstiller ibuprofen verhindert daarnaast de innesteling van het eitje en verhoogt de kans op een miskraam. Intensief sporten raadt Diethild ook af. Hierdoor wordt de doorbloeding van de buikorganen verhinderd, waardoor zwangerschappen uitblijven.
Dit advies geldt ook voor mannen, want de kwaliteit van sperma lijdt onder een te grote inspanning. De spermakwaliteit is er in 31 procent van de gevallen de oorzaak van dat de vrouw niet zwanger raakt.

Zelf drink ik ongeveer een liter cola light in de week, maar denk dat ik er nu maar mee stop.   Je weet maar nooit...

groetjes Mel

Hoi,

Cola raden ze inderdaad af, maar in hoeverrre moet je in alles meegaan?
Cola zonder cafeine (met gouden etiket) mag wel is mij toen verteld.

Over dat sporten, ik weet niet wat daar waar van is. Je mag namelijk blijven sporten als je zwanger bent. (mits een gevaarlijke sport, dat raden ze af)
Mijn vriend sport 5 dagen in de week en we zijn toch in 3 maanden zwanger geworden.

Mij was verteld dat i.v.m mn schildklier ik een grote kans had meer dan een jaar erover zou doen om zwanger te raken.
Ik heb toen besloten me nog niks van al dat eten en drinken aan te trekken omdat ik wel wilde blijven 'leven'
Heb dus achteraf gezien toen ik net zwanger was, kippenlever gegeten en nog 1 avond flink gedronken (en cola gedronken)

Ik wil hier niet mee zeggen dat je het moet doen zoals ik, ik geef alleen aan dat het niet uit hoeft te maken.
Doe waar jij je prettig bij voelt.

Succes allemaal,

Liefs

Hoi Hoi!

ja het zou kunnen, maar bij mijn zus is de cola niet aan te slepen en afgelopen week is
ze bevallen van haar 2e kern gezonde dochter! En mijn zus heeft gen moeite gehad met zwanger worden!!

Liefs Patricia

Hoi Meiden, ik was ff hele oude berichtjes aan het lezen.
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met cola?
Ik hou met koffie al een beetje rekening, maar is cola dus ook niet echt goed?
Niet dat ik vaak cola drink hoor. Maar andere frisdranken dan?

Gr. Nathalie

Oh hier schrik ik van! Ik drink nooit koffie, dus dat is geen probleem, maar cola... laat ik zeggen dat ik een cola-addict ben. Het zal lastig zijn om te laten staan, aan de andere kant heb ik dat voor mijn kindje over.

Ik ga vanmiddag maar eens even google-en over de effecten van cola.

Terug
Bovenaan