Cola en zwanger worden

Hallo allemaal,

ja, ik heb ditzelfde berichtje uit de krant gehaald, rond die tijd. Sindsdien ben ik drastisch met cola light geminderd, omdat het zo'n beetje het enige was wat ik dronk, naast thee.
Ik ben er niet helemaal mee gestopt, want als we een feestje hebben of uit eten gaan, bestel ik wel eens een glas. Het voordeel daarvan vind ik dat het een traktatie wordt ipv dat je de glazen maar achterover gooit. Ik had gehoopt, dat het me een beetje zou helpen afvallen want hiermee is de hoeveelheid sorbitol drastisch verminderd, maar dat bleek helaas niet het geval.

Maar ik ben het ook eens met wat de dames boven mij zeiden. Ik heb ook gehoord dat grote hoeveelheden kaneel en drop niet goed zijn. Maar daar is voor zover ik weet niets van bewezen. Zo kan je op alles wel beknibbelen. Ik neem aan dat gewoon gezond eten en varieren voldoende moeten zijn!

Leonie

Hoi,

zowiezo schijnen light-producten helemaal niet zo gezond te zijn, heb ik gelezen. In light zit namelijk de zoetstof aspartaam, en als je internet moet geloven is dat troep.
Te veek kaneel kan ook schadelijk zijn ja, dat heb ik ook gelezen....

Maar om alles nu ineens de deur uit te gooien.... nee hoor!!

Gevarieerd eten en met mate!!!!!!!

groetjes, Mickje

Goedemiddag, Ja dat vind ik ook hoor Role, maar las het hier op het forum en dacht wil het toch ff naar boven halen, want ik wist het ook niet. Als je gegoogld hebt Weebee wil je dan nog ff laten weten? Ik heb vandaag weinig tijd, heb straks feestje van mijn opa&oma die zijn 60 jaar getrouwd morgen. Ik zou normaal cola nemen, maar nu maar eens ff kijken wat ik drink. Kweet niet of het ook met sinas en andere fris is? En idd als je overal zo op gaat letten. Als je het in mate doet. En als we het nou niet hadden geweten dan, denk je dat we dan geen gezonde uk op de wereld zouden zetten, hihih. Vroeger wisten ze die dingen ook niet en kijk hier, ik ben er al 24 jaar mee geworden, hihih.

Fijne dag allemaal, liefs Nathalie

Hoi, ik heb het even bekeken op het net. En tja.. het blijkt toch echt dat je beter geen cola kunt drinken. Ik denk alleen niet dat we het meteen de deur uit moeten gooien, want men zegt ook dat als je zwanger bent en je hebt last van misselijkheid, je een glas cola moet drinken. Schijnt te werken.  Dat zou dus weer heel dubbel zijn.

Ik denk dat het gewoon is: gebruik het met mate.

Terug
Bovenaan