Cola

Hoi hoi.

Ik heb een vraagje.
Ik heb een zoontje van 6 jaar die nogal druk kan zijn.
Vaak laat ik hem savonds tot laat wakker zodat hij goed slaapt.
Ook drinkt hij dan cola omdat hij voor de rest niet veel drinkt.
Meestal maar 3 glazen per avond, dus echt niet teveel denk ik.
Maar sommige mensen zeggen dat dat te veel is en 2 glazen meer dan genoeg is.
Hoeveel cola mogen jullie kinderen drinken.
Met op ik heb het wel over cola light. Dat is dus echt niet slecht voor je.


Groetjes

Mama Pricscilla
 
Ben je serieus? Ik bedoel echt even he.. is dit serieus? Of is dit een bericht om even de boel in de maling te nemen? 
Sorry lieve schat, een kind van 6 en 3 glazen cola, light of geen light, gaat elk kind van stuiteren. Het is ook gewoon niet goed. En dan vooral savonds... 
Maar ik respecteer iedereen zijn keuze hoor, iedereen is vrij in zijn eigen opvoeding. Maar ik schrok wel even van dit bericht.
 
Ben je serieus? Ik bedoel echt even he.. is dit serieus? Of is dit een bericht om even de boel in de maling te nemen? 
Sorry lieve schat, een kind van 6 en 3 glazen cola, light of geen light, gaat elk kind van stuiteren. Het is ook gewoon niet goed. En dan vooral savonds... 
Maar ik respecteer iedereen zijn keuze hoor, iedereen is vrij in zijn eigen opvoeding. Maar ik schrok wel even van dit bericht.
 
Cola is voor een kind niet goed. Cola bevat veel suikers en dat geeft ontzettend veel energie. Natuurlijk mag je zelf weten wat voor soort opvoeding jij je kind geeft, maar het lijkt me verstandig om dit rustig af te bouwen. Begin eerst met het veminderen van een enkele glas, daarna de tweede glas, en tot slot geen cola. Natuurlijk zijn er genoeg andere sapjes die je kind wel kan drinken.
Groetjes,
Mariana
Mommyhouse.nl 
 
Cola sinas 7up dat soort dranken worden hier enkel met een verjaardag gedronken.
Thuis is de keus: water/thee/ranja (slimpie)
Als de kids wat ouder zijn (10 jaar ofzo) zouden ze van ons ook thuis in het weekend prik mogen drinken.
Wil jij je kind toch cola blijven geven ga dan voor de light EN cafeïne vrije variant!
 
Is dit een serieuze vraag? Als dit in de avond gegeven word, dan vraag ik mezelf af wat hij overdag krijgt aan suikers en zoetstoffen... want dat zou zomaar eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn. 
Trouwens, ik krijg zelf niet eens 3 glazen frisdrank weg op n gewone avond, laat staan een kind. Wat word er overdag gedronken? Heel hard misschien maar als er geen ander drinken is dan water/thee/siroop en af en toe een sapje, dan gaat hij dit vanzelf wel drinken bij dorst.. 
 
Oja en kinderen wakker houden tot laat omdat ze dan goed slapen... daar geloof ik niet zo in.. ze hebben hun uurtjes slaap nodig om de dagen te verwerken.. Google zelf maar naar regelmaat rondom slapen bij kinderen en gangbare slaaptijden.. 
 
Terug
Bovenaan