Cola

Moet hij niet naar school? Hoe kan hij dan laat opblijven?? En 3 glazen cola voor een kind van 6 jaar is heel slecht! Mn zoontje van 10jaar mag af en toe prik drinken. 
 
Ons zoontje is 5 en krijgt absoluut geen cola of andere koolzuurhoudende dranken.
Als hij een proefje krijgt gruweld hij ervan omdat er prik in zit, hij drinkt eigenlijk alleen limonade, tussen de middag soms chocolade melk maar ook niet altijd. 
Ons dochtertje drinkt water,limonade en melk.
De komende jaren vind ik t ook echt niet nodig om dat te gaan drinken ook geen kinder cola.
 
 
Ons zoontje is 5 en krijgt absoluut geen cola of andere koolzuurhoudende dranken.
Als hij een proefje krijgt gruweld hij ervan omdat er prik in zit, hij drinkt eigenlijk alleen limonade, tussen de middag soms chocolade melk maar ook niet altijd. 
Ons dochtertje drinkt water,limonade en melk.
De komende jaren vind ik t ook echt niet nodig om dat te gaan drinken ook geen kinder cola.
 
 
Beste Mama Priscilla,
Zoals sommigen hier al vertelden, cola is waarschijnlijk het probleem dat je kind niet kan slapen. Er zit cafeïne in, hetzelfde stofje dat in koffie zit in ons wakker te houden na weer een opgebroken nacht door de kids?
Dus op jouw vraag hoeveel cola mijn kind van 7 mag; niets. Dit is een keuze, omdat er ook zuur in zit. Dus als je zelfs de cafeïnevrije en suikervrije variant neemt, zorgt de zuur voor aantasting van het tandglazuur, zeker als het meerdere keren per dag wordt gedronken.
Iedereen is vrij om een keus te maken hierin, maar als je merkt dat je kind echt moeite heeft om in slaap te komen zou ik hem zeker geen cola met geven in de avond. Geef bijvoorbeeld niets meer na 16.00 uur. Dit is een tip, doe er mee wat je wil?
 
Hey, ik herken dit wel. Wij geven ons kind daarom tegenwoordig red Bull. Geen light geven hoor, juist de crash van de suiker maakt ons kind moe en daardoor slaapt hij als een roosje. Wel pas na 3 blikjes
 
Je kan grapjes erover maken maar ik maak serieus kinderen mee die red Bull krijgen met zes jaar....?
Topic is al van 2017, had ik beter naar moeten kijken?
Feit blijft wel dat er daadwerkelijk mensen zijn die geen flauw benul hebben wat voor invloed bepaalde voedingsstoffen kunnen hebben op het gedrag van hun kind.
 
Dat klopt inderdaad Zonneschijn, als je af en toe ziet wat mensen in de supermarkt in hun karretje gooien voor hun kinderen ? 
Nu zijn wij totaal tegenovergesteld en word ik vaak als heel streng bestempeld. Ik zie mezelf niet als streng, mijn zoontje is een onwijs goede en grote eter. Hij lust heel graag gewoon gezonde dingen, dus waarom zou ik hem snoep geven als hij helemaal gelukkig wordt van een appeltje. Hij kent geen zoet drinken en wordt helemaal blij van een beker melk.
Ik wil hem graag een gezonde basis meegeven, zodat zijn voorkeur in de toekomst uitgaat naar gezond. Een hoogleraar zei in een artikel over het bieden van enkel gezond eten in de basis: wat een kind de eerste 1000 dagen van zijn leven eet, eet hij met 8 jarige leeftijd nog steeds het liefst.
En ja, hij krijgt heus wel eens een kaakje of een hapje van mijn gebakje als de gelegenheid daar is, maar dat is dus eerder uitzondering dan gewoonte
 
Terug
Bovenaan