cola

Oh cola.... nu ik zwanger ben drink ik 'nog maar' een liter per dag. In plaats van ongeveer 2!

En ik heb geen tips om te stoppen, het is mij nog nooit gelukt.

Groetjes!

Als zwangere worden je zoveel dingen verboden.
Je houdt dan ook rekening met van alles;
niet roken, geen alcohol, geen rauw vlees ect....

Maar een glas te veel cola..... Iedereen weet dat cola slecht is, daar hoef je niet zwanger voor te zijn!
Net zoiets met kaneel, dat mag nu ineens ook niet meer. Laat ik dat nou ook erug lekker vinden. En ik eet dan dan ook gewoon hoor! Natuurlijk niet iedere dag, maar een kaneelstok op de kermis laat ik niet aan me voorbijgaan.

Meid, lekker cola drinken hoor! Misschein kun je het aantal wat beperken en vervangen door een andere frisdrank.

Gr. Ris

Zelf ben ik ook echt een cola persoon. Al heb ik wel voor mezelf een maximumstaan, 1 blikje (light) per dag. Verder vnl water,7up oid. Koffie of thee drink ik nooit, lust het nl niet en sapjes vind ik ook niet te drinken

Al heb ik wel ong 3 weken lang niets binnengehouden en gewone cola was het enige wat ik binnenhield. Nou van mn HA moest ik dat gewoon blijven drinken, tenminste nog een klein beetje suikers die ik binnenkreeg.
Maar sinds dat eigenlijk zo goed als over is neem ik nog maar 1 blikje.

Je kan best cola drinken hoor, zolang je het bij twee glazen houdt en er verder geen koffie ofzo bij drinkt. Je kan alleen beter geen light dranken drinken. Zoetstoffen zijn helemaaaaaaaaal niet gezond voor je. Toen ik trouwens zwanger was van mn zoon en ik was misselijk en ziek zei de verloskundige zelfs dat ik gewoon wat cola moest nemen, en dat hielp tegen de misselijkheid.

Liefs Jen

Ok, over Cola,
In cola zitten (veel) suikers, die zitten tegenwoordig ook in heel veel fruitsapjes, ik Lightdrankjes zitten zelfs kunstmatige zoetstoffen en die zijn zelfs slechter voor je...al helemaal als je zwanger bent
Het is de Cafeïne waar je voorzichtig mee moet zijn.
Ik ben zelf een colaverslaafde en heb het met de hulp van mijn huisarts helemaal uitgeplozen, je mag als he zwanger bent wel ong. 2 kopjes koffie op een dag, ik ben dus helemaal gestopt met de koffie, zodat ik per dag toch nog 2 à 3 glazen cola kan drinken.
Ik dronk normaal gesproken alleen maar cola, naast een glas Vifit per dag...

Hi,

Volgens mij te veel cola voor niemand goed. Te is nooit goed...
Ik dronk voorheen bijna een liter cola per dag, volgens mij ook in mijn vorige zwangerschap. Ik heb nog nooit gehoord dat cola slecht is voor een zwangere vrouw en valt in het rijtje van niet roken, geen alcohol etc.

Ik ben wel cola gaan minderen, omdat ik gewoon vond dat het slecht is. Dat heeft niets met mijn zwangerschap te maken, daar ben ik langer geleden al mee begonnen.

Laat je niet gek maken, ik kan je nog een heel rijtje producten geven die je niet zou mogen volgens sommige dames. Geen alcohol, niet roken, geen rauwe vlees en geen rauwmelkse producten (maar die zijn er nauwelijks in Nederland), dan komt het wel goed. En de overige dingen met mate...

Gr. Tamara.

je hoeft niet helemaal af te kicken van de cola hoor.

mijn verloskundige raadde me ook cola aan tegen het misselijke gevoel. en omdat ik gewone cola vies vind, drink ik cola light.

er zijn zoveel studies gedaan, en elke studie beweert weer wat anders.

gewoon overleggen met je verloskundige en niet naar allerlei onzinpraatjes luisteren. je verloskundige houd je in de gaten en zij ziet echt wel wanneer je teveel cola drinkt.

Hoi,

Hier wil ik wel even op reageren. Ik drink normaal gesproken af en toe cola. Maar ben nu zwanger van de 3e en bij alledrie ben ik tijdens m'n zwangerschap verslaafd geweest en nu dus nog aan cola. Ik denk een familiekwaal want mijn moeder heeft dat bij mij en mijn broertje ook gehad. Wij zijn toch echt helemaal gezond ter wereld gekomen en mijn 2 meiden ook. En ons frummeltje is ook gezond. Er zijn tegenwoordig te veel dingen die je niet zou mogen. Als je alle onderzoeken en test en studies zou moeten geloven kunnen we niets meer eten en drinken. Tuurlijk moet je tijdens je zwangerschap absoluut op bepaalde dingen wel letten wat je eet en drinkt. Maar af en toe wordt je wel eens gek van al die onderzoeken.

Gewoon lekker cola drinken meid zolang jij je er maar goed bij voelt.

groetjes baby3

Terug
Bovenaan