Collega's van man te betrokken bij zwangerschap

<p>Hallo dames,</p><p>Op dit moment ben ik 18+3. Morgen hebben wij de 20 weken echo en tevens ook de geslachtsbepaling. Spannend! Wij hadden besloten om het geslacht bekend te maken aan familie en goede vrienden maar de naam niet. </p><p>Mijn vriend werkt sinds een paar maanden op een nieuw kantoor en het valt mij op dat de vrouwelijke collega's erg betrokken willen zijn bij onze zwangerschap. Zij zijn allemaal een stuk jonger (18-23 jaar) en ikzelf heb ze nog nooit gezien of gesproken. Elke dag komt mijn vriend thuis met verhalen dat de meiden tientallen vragen hadden, zelfs baby spullen geven en opzoeken en doorsturen. Hartstikke aardig natuurlijk, maar ik vind het nu een beetje ver gaan. Door 1 collega werd zelfs gevraagd of ze bij de 20 weken echo mocht zijn. Ik stond echt met een mond vol tanden!? Nu kwam mijn vriend vandaag thuis en vertelde dat zijn collega's donderdag allemaal een "gender reveal party" verwachten op het werk. Ik ken deze collega's dus totaal niet en ik mag hier ook niet bij zijn. Ik vind het allemaal maar een beetje raar. Ik zou het graag eerst persoonlijk aan onze naasten willen vertellen. </p><p>Ook zei ik voor de grap: "als wij straks het geslacht weten, moeten wij ons niet verspreken met de naam!" Toen kreeg ik doodleuk terug: "Oh, maar mijn collega's weten de namen al! Maar ik zal verder niemand iets zeggen." Ik baal hier zo erg van en ik merk dat ik mij gewoon erg ongemakkelijk voel. </p><p>Stel ik mij aan? Ik ben bang dat ik overdrijf en weet dus niet goed of ik een goed gesprek moet beginnen met mijn man. </p><p>Ugh... Zwangerschapshormomen. </p>

Het moet iets van jullie beiden zijn, wat willen jullie beiden wel of niet... Jij mag daarin ook uiten wat jij wel of niet wil hebben. 
Maar een collega die je niet kent die bij de 20 weken echo wil zijn...  Gaat wel heel erg ver. 

Ik snap je gevoel! En zeker niet overdreven. En toen ik las over die collega die bij de echo wil zijn.. ?!
kijk, als zelf moeder zijnde heb ik veel meer interesse in andermans zwangerschap maar kan me voorstellen dat de collega’s van je partner nog geen moeders zijn.. erg bijzonder

Je kunt het er zeker over hebben, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je er ongemakkelijk door voelt.. maar ik zou ook proberen je het niet teveel aan te trekken. Op mijn werk is iedereen ook heel betrokken geweest toen ik zwanger was, heel nieuwsgierig naar wat het zou worden - ook hier werd wel gevraagd naar het geslacht en min of meer 'verwacht' dat ik dit ook op een grappige manier zou brengen. Maar dat is ook gebruikelijk bij ons op werk, bedoelt niemand verder iets mee behalve dat het gewoon spannend/leuk gevonden wordt als er een baby aan zit te komen. Overigens geldt dit dus voor (bijna) iedereen die een kindje verwacht bij ons, je werkt nauw samen en dus is de betrokkenheid groot. En mijn vriend kent niemand van mijn collega's.
Ik ken de situatie bij je vriend natuurlijk niet, maar bedoel dit meer ter illustratie dat veel interesse/een cadeautje niet perse een bemoeizuchtige bedoeling hoeft te hebben. Maar nogmaals, als je je er vervelend over voelt moet je het zeker aankaarten!!
Verder begrijp ik overigens wel heel goed dat je het jammer vindt dat je vriend de naam al verteld heeft, dat zou ik zeker wel even zeggen. En dat meisje van de 20 weken echo.. dat snap ik ook niet helemaal, maar hopelijk was dat een grapje.. ?

Hi Liez,
Nou meen je! Nee hoor je mening hierover is niet overdreven. Ik vind het ergens wel lachwekkend en zou bijna denken dat die jonge duifjes van 18 jaar een oogje op je vriend hebben. Hij mag best wel zijn grenzen aangeven. Dat hij de betrokkenheid waardeerd maar het absoluut niet nodig is dat zij hem mailen/sturen wat te kopen bijv. Dat hij dit heel goed samen met jou kan doen. Dat hij de namen heeft bekend gemaakt daar zou ik ook van balen!! Maar hey, dan verteld hij het geslacht toch gewoon niet?! Heb je toch nog iets voor jezelf.
Nee ik vind het dus een tikkeltje TE amicaal allemaal. Je bent op werk om geld te verdienen en ja het is heel fijn als je het goed met een aantal kunt vinden en punt. Collega’s hoeven niet je hele leven te weten toch. Laat je vriend anders deze berichten lezen.
Geniet van de 20 weken echo. Hopelijk is en gaat alles verder goed ??

Haha jeetje dit gaat wel echt heel ver. 
Okk ik heb super lieve betrokken collega’s en word overspoeld met kadootjes. Maar namen vertellen, een gender reveal party EN een vraag mee naar een echo gaat echt HEEL VER. Dat je vent daar überhaupt allemaal op zit te wachten? 
Niks hormonen hoor, dit is gewoon raar.... En zou het zeker aangeven. 

Ik vind het ook nogal vreemd klinken en zou hier ook zeker niet blij mee zijn.. Hij werkt er ook pas een paar maanden, dus vind het sowieso een beetje vreemd dat ze al zo 'goed' met elkaar omgaan. Dat een collega bij de echo van een vreemde vrouw wilt zijn vind ik ook echt raar ? ik zou er bijna iets achter gaan zoeken.. Misschien kun je wat duidelijker tegen hem zijn, dat dit een beetje te ver gaat?

Terug
Bovenaan