<p>Hallo dames,</p><p>Op dit moment ben ik 18+3. Morgen hebben wij de 20 weken echo en tevens ook de geslachtsbepaling. Spannend! Wij hadden besloten om het geslacht bekend te maken aan familie en goede vrienden maar de naam niet. </p><p>Mijn vriend werkt sinds een paar maanden op een nieuw kantoor en het valt mij op dat de vrouwelijke collega's erg betrokken willen zijn bij onze zwangerschap. Zij zijn allemaal een stuk jonger (18-23 jaar) en ikzelf heb ze nog nooit gezien of gesproken. Elke dag komt mijn vriend thuis met verhalen dat de meiden tientallen vragen hadden, zelfs baby spullen geven en opzoeken en doorsturen. Hartstikke aardig natuurlijk, maar ik vind het nu een beetje ver gaan. Door 1 collega werd zelfs gevraagd of ze bij de 20 weken echo mocht zijn. Ik stond echt met een mond vol tanden!? Nu kwam mijn vriend vandaag thuis en vertelde dat zijn collega's donderdag allemaal een "gender reveal party" verwachten op het werk. Ik ken deze collega's dus totaal niet en ik mag hier ook niet bij zijn. Ik vind het allemaal maar een beetje raar. Ik zou het graag eerst persoonlijk aan onze naasten willen vertellen. </p><p>Ook zei ik voor de grap: "als wij straks het geslacht weten, moeten wij ons niet verspreken met de naam!" Toen kreeg ik doodleuk terug: "Oh, maar mijn collega's weten de namen al! Maar ik zal verder niemand iets zeggen." Ik baal hier zo erg van en ik merk dat ik mij gewoon erg ongemakkelijk voel. </p><p>Stel ik mij aan? Ik ben bang dat ik overdrijf en weet dus niet goed of ik een goed gesprek moet beginnen met mijn man. </p><p>Ugh... Zwangerschapshormomen. </p>