Combinatie test gehad

Het kindje was goed gegroeid en was erg druk. Erg mooi om te zien.

Echter ik heb een zeer verhoogde kans op down en trisomie 18. Ik wist dat het een kansberekening was maar toch schrik je. Maar daar deed ik de test wel voor. Ik krijg nog een telefoontje van de verloskundige maar ik wil zeker een vervolgonderzoek. Nu alleen de vraag welke? Bij een vlokkentest heb je iets meer kans op een miskraam en een eventuele onduidelijke uitslag. Maar je kunt hem al vanaf nu doen. Terwijl de vruchtwaterpunctie pas vanaf week 15 kan, maar een duidelijker uitslag heeft en iets minder kans op een miskraam. Echter de uitslag heb je dan pas rond de 18 weken. Dat is nog erg lang wachten. Pffff wat een gedoe weer.

Maar mijn gevoel zegt dat het goed zit. En nog steeds meer kans dat het goed zit dan fout. Daar houden we ons maar aan vast.

Hé Essie,

Joh, wat een schrik toch... Wens je samen veel wijsheid en blij om te lezen dat je gevoel goed is! Dat is belangrijk en hou je daar aan vast, ook als je nog wacht tot de 15 weken.

Fijn dat jullie kleintje zo mooi gegroeid is en zo goed aan het bewegen was!!

Liefs

Owwww essie wat een schrik idd. Ja moeijk welke test je gaat doen nu he! Wat was de kans als ik vragen mag?

Wel super zon goed beweeglijk kindje he!!!

Liefs en sterkte met de volgende stap

Had even verder gezocht op die uitslagen wat je kreeg. De schrik vliegt me nu ook om het hart! Keetje..... Maar als jou gevoel zegt dat het goed zit, dan is dat meestal ook wel zo! Maar ook ik zou zeker verder testen!

Hey Essie,

Wat een schrik zeg! Die zie je toch nooit helemaal aan komen meid.... Heeft dat ook iets te maken met de geschiedenis binnen je familie?
Sterkte met het nemen van jullie beslissing, welk vervolgonderzoek jullie gaan doen maar ben wel blij te lezen dat je gevoel iig zegt dat het goed zit!

Lekker ook dat jullie spruitje goed aan het bewegen is, ook weer heel fijn en mooi!

Liefs en een knuff Lynn.

Oh wat naar en spannend, je wil toch dat die uitslag super is. Wat is dan een zeer verhoogde kans? 1 op ? En wat is de reden dat je het aan zag komen?
Moeilijke keuze of je wel of geen vervolgonderzoek doet, dat is waar ik bang voor ben... We hebben maandag uitslag bloedonderzoek en nekplooimeting.

Sterkte en succes met beslissen maar goed dat je positief bent, zo hoort t ook!

@heppy, ze noemde het zeer verhoogde kans zeker in vergelijking met mijn leeftijd. Op down 1op 49 (dat vind ik hoog al kan het lager) en op trisomie 18, 1 op 102. Deckans dat het goed is is hoger. Ook hebben we het neusbotje gezien en dat hebben down kindjes vaak niet. Een vriendin had 1 op 8 en alles is goed. Maar je zult maar net die ene zijn!

@lynn, we hebben niks in de familie en mijn bloed was niet schrikbarend. De nekplooi was 4.1 mm. Te dik.

Ik ga toch voor de vruchtwaterpunctie, ze kunnen er meer informatie uithalen, duidelijker uitslag en iets minde kans op een miskraam. De vlokkentest kan nu al, maar die ene procent meer risico en eventuele bloedingen vind ik te eng. De kans op een onduidelijke uitlag is bij de vlokkentest weer meer. Dan maar een paar weken in angst zitten.
Ik ga denk ik maar even meer ga richten op mijn werk en minder met zwanger bezig zijn. Dan hoop ik er minder mee bezig te zijn.

Meid toch, wat is dat schrikken zeg!
Dat verwacht je niet.
Ik wens jullie veel sterkte met het nemen van de moeilijke beslissing.

Liefs, Peet

Terug
Bovenaan