Combinatie test gehad

Jeetje meid, wat schrikken! Wat een dilemma waar je voor staat. Je wilt geen verhoogd risico op miskraam, maar ik kan me voorstellen dat je ook niet nog heel lang wilt wachten. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je naar je gevoel luistert!!!! Tijdens de 20 weken echo van mijn kleine meid was ook een afwijking gezien dat in elk geval duidde om hele grote kans op hartafwijking en een afwijking in de nieren. Daarnaast zou het een indicatie zijn voor mogelijke chromosale afwijkingen. Ik heb 5 dagen moeten wachten op de uitgebreide echo (vervolgonderzoek). Al die tijd had ik het gevoel dat het gewoon goed was!!!! En alles was goed!!! Probeer je daar aan vast te houden :)

Heel veel sterkte en succes met de beslissing welk onderzoek jullie gaan doen!

Hey lieverd,

Dat is idd even schrikken zeg. Maar onthoud goed dat het kansberekeningen zijn. In jouw geval: 49 gezonde kindjes en waarschijnlijk 1 met down. De echoscopiste die bij ons de nekplooimeting heeft gedaan zei: zet ze eens op een rij.........dan is de kans op een gezond kindje nog het grootst. Als de kans 1:5 wordt zou ik me pas zorgen gaan maken. Dat heeft mij erg gerust gesteld. De nekplooi is idd te dik maar dat hoeft ook niets te zeggen maar ik zou in dat geval idd ook kiezen voor verder onderzoek.
Kop op meid, je gevoel laat je vast niet in de steek! Heb vertrouwen en geniet van dat mooie mensje dat in je buik groeit.

Liefs,
Annet

Ow meid, is idd een grotere kans. Maar de kans op gezond kindje is aanzienlijk hoger! En net zoals bij je vriendin 1:8 en toch gewoon lekker gezond!

Ik duim voor je meid. Uit die punctie.... Wat kunnen ze daar verder uit opmaken dan? Is het dan 100% zeker wat er uit komt?

Weet je ook gelijk het geslacht, is dan wel weer even een ein lichtpuntje!

Ik ga straks een kaarsje aansteken voor jullie meid! En duim zo hard ik kan dat alles uiteindelijk gewoon gezond blahjjt te zijn!

Liefs

@heppy, bij een vruchtwaterpunctie kunnen ze voor bijna 100 procent een chromosoom afwijking uitsluiten ( of juist wel er uithalen). Vlokkentest kijken ze alleen naar de drie die ze ook bij de combitest hebben getest. Bij de vruchtwaterpunctie kunnen ze als je voor de uitgebreide test kiest meer afwijkingen ontdekken of juist uitsluiten. Dat is nog wel weken in de angst zitten maar ik ben iemand die graag meer zekerheid heeft. Ik heb er maandag een gesprek over.

Ik schrik ook van je verhaal, maar volg idd je gevoel. Mijn ervaring is dat je je gevoel moet vertrouwen! Toch veel sterkte met het onzekere gevoel, probeer toch van je zwangerschap te genieten en let goed op jezelf!

Terug
Bovenaan