Combinatie test of nipt

@TWV5K in april hebben wij de nipt gedaan en ons is toen verteld dat je het geslacht niet te weten krijgt. Dit gaan ze niet testen. Verder ben ik benieuwd wat jouw reden is waarom je er niet achter staat dat ze jouw dna gaan gebruiken? Ik ben erg benieuwd welke angst jij hebt?

Gebruiker 766003

Ik wil gewoon niet dat ze mijn dna gebruiken punt. Geen reden ervoor ieder persoon voor zich toch ofniet! Ik ga het sowieso niet doen die test.

Voor ons zouden kosten, dna of geslacht 
Absoluut geen reden zijn voor de test.. 
Wij vinden het gewoon erg lastig omdat het geen garantie
geeft. En ja wat doe je met die uitslag van de test dat zijn
Vvragen die ik moeilijk te beantwoorden vind..  
Jje leest zoveel verschillende ervaringen...
Dna zou ik persoonlijk zonder probleem afstaan als ze iets
van je willen weten komen ze het toch wel te weten privacy is ver te zoeken tegenwoordig.. Bovendien zou je met het afstaan weer kunnen bijdragen aan onderzoek waardoor testen steeds betrouwbaarder kunnen worden.. 
Maar inderdaad dat is ieder voor zich en ieders keuze is goed ! 
Ik ga nog verder nadenken.. Maar man man man wat komt er een hoop bij kijken.. Mn omaatje zei vanmiddag ondanks dat wij al die testen enz niet hadden en het 9 maanden spannend hadden was het zonder die keuzes makkelijker.. 
Dankjulliewel!

Ik heb de combinatie test gedaan. Daarbij wordt op veel meer dingen getest dan bij de Nipt test en mocht je een negatieve combi test hebben, dan kan je altijd nog de Nipt doen. Overigens is het niet zo dat ze bij de Nipt het geslacht bepalen. Dat doen ze alleen in België. Bij ons was gelukkig alles goed, en ik vond het een heel prettig idee om dit met 12 weken te weten en niet pas met 20 weken. Dan ben je toch al halverwege ala er iets mis is...

Bij nipt kan je ook buiten de drie 'grote' bevindingen kiezen voor nevenbevindingen. Ze kijken dan naar alle genetische defecten om het even plastisch weer te geven. Omdat het non invasief is en helderheid geeft op alle vlakken hebben we hier voor gekozen 

Afgelopen vrijdag bloed laten prikken voor de NIPT, tevens de keuze gemaakt dat ze ook nevenbevindingen mogen onderzoeken/melden. Heb van de verloskundige een formulier gehad dat of dat ze mijn bloed verder mogen onderzoeken na de NIPT. Ik heb hierin toegestemd maar ben je niet verplicht. Helaas maken ze in Nederland het geslacht niet bekend. Bij de NIPT heb je meer zekerheid als bij de combinatietest. Echter zien ze een aantal afwijkingen toch pas met de 20 weken echo. Mocht er iets uit de NIPT komen breken wij de zwangerschap af. Ik zou het geestelijk niet aankunnen.

Vergeet ook niet dat de combinatietest een kansberekening is, als je net onder de verhoogde kans zit weet je eigenlijk nog niks en met de nipt wel. 

Ik heb besloten om het niet te doen want het is en blijft een kansberekening en als er iets uitkomt maakt je je toch alleen maar zorgen die Mischien niet eens gegrond zijn hebben namelijk tijdens de eerste zwangerschap al veel zorgen gehad na de 20 weken echo hoop dat het nu bespaart blijft 

Terug
Bovenaan