Combinatietest hoog!!!


hallo allemaal,

hebben jullie ervaring met een vlokkentest en zijn er ook zwangere onder ons die ook een hoogrisico uitslag kregen???
Ben radeloos, omdat we gekozen hebben om een vlokkentest te doen (morgen ochtend) en dat je ook een kans hebt op een miskraam. Tjaaaa!!!
Ben nu 12 +1 wkn en mijn derde zwangerschap.

wat zouden jullie doen? ben benieuwd naar jullie mening

groetjes Lu
 
Wij zouden het nooit doen.
Je zegt zelf dat je kans hebt op een miskraam.
Wat wil je uiteindelijk bereiken met de vlokkentest.
Wil je je kindje weg laten halen als het niet goed is??
Of wil je het houden en zit je dan de hele tijd in spanning.
Wij hebben 1 kindje en verwachten er nu 3.
Ons is zelfs aangeboden 1 van de 3 weg te laten halen zodat de andere 2 meer kans hebben.
Het is zijn je kindjes je gaat er toch voor.
Vecht voor je kindjes en doe geen vlokkentest.
Geniet van je zwangerschap.

Bedoel dit niet rot hoor.
 
Uit de combitest kwam een verhoogde kans? Waarom heb je een combi test laten doen? Zit je in de risicogroep, of heb je andere redenen? Ga voor jezelf goed na wat je met de uitslag van de vlokkentest wil. Als ik het goed begrijp, weet je nooit 100 % zeker of er afwijkingen zijn toch? Het blijft een kansberekening. Wil je het risico van een evt. miskraam lopen om te weten hoeveel procent kans je hebt op een kindje met een afwijking? En is die heel hoog, wat doe je dan? Zou je het kindje weg willen laten halen, of wil je je juist zoveel mogelijk voorbereiden op wat komen gaat?

Er zijn zoveel vragen waar jij alleen antwoord op kan geven in deze situatie. Doe waar jullie je het beste bij voelen en achter staan. Denk dat de mening of ervaring van een ander, niet echt kan helpen op dit moment!

In ieder geval heel veel sterkte, met wat je dan ook beslist!

Groetjes Liff
 
Ik wil even zeggen dat ik je twijfel heel hel erg goed begrijp!

Die test is ons ook voorgelegd (wij woonden toen in Zwisterland en daar wordt het standaard aangeboden - weet niet hoe dat hier is).

Wij hebben toen besloten om het niet te doen, omdat we eigenlijk heel zeker wisten dat het resultaat voor ons geen gevolg zou hebben. Ik zou een abortus op dat moment niet hebben aangekund.

Maar dat is echt heel erg persoonlijk en ik kan me goed voorstellen dat een ander er anders over denkt. In die zin ben ik het met Liff eens dat je dat alleen zelf kunt beslissen. Dus veel succes en wat je ook doet, zorg dat het een beslissing is waar je achter staat. Groetjes
 


...Liff...en Corine...we zijn nu gezegend met twee gezonde meiden en omdat die berekening niet 100% betrouwbaar is maar wel 1 op 94 kans heb... en dit ook door mijn lefftijd en bloedonderzoek en nekplooimeeting de berekening is gemaakt.
Dat betekend dat ik dus 1 op 94 kans heb op kindje met down, en als we de vlokkentest (100% betrouwbaar), doen, dan heb ik kans 1 op 200 dat het mis zou gaan!

Nogmaals het blijft een individueele kwestie en toch zou ik graag willen weten hoe andere het dit hebben ervaren of niet, hoe positief of negatief de meningen zijn

In ieder geval bedankt voor jullie rezctie

 
Ik snap wel dat je bevestiging zoekt, helemaal omdat de combinatietest niet 100% garantie kan geven. Goede vrienden van ons hadden de uitslag 1 op 13 en wilde graag weten welke afwijkingen er zijn. Het is niet alleen down het zijn alle chromosomale afwijkingen. Uit de vlokkentest bleek alles in orde te zijn. Maar een collega had precies anders om, goede uitslag en een zwwpaar gehandicapt zoontje.

Het blijft altijd lastig maar de vlokkentest geeft wel duidelijkheid. Wij hebben over twee weken de combinatietest, wij willen weten waar we aan "toe" zijn voor zover we dat zeker kunnen weten. Het zit in de familie, ik zou het ook verder laten uitzoeken. Puur om mezelf voor te bereiden. En ik zou zeker na gaan wat de levenskwaliteit is.

Àls ik bij mijn oom op de hartekamp op bezoek gaan loop ik eerst langs een afdeling waar mensen van 30 in boxen liggen met een speelmobiel er boven, kunnen niets maar dan ook echt niets. En ze zijn te zwaar gehandicapt om thuis te wonen.
Vind het zo vreselijk als ik ze dan zie liggen. En vraag me dan af of ze nou genieten.

Als ik daar loop zie ik gelukkig ook gelukkige en liefdevolle mensen maar er is wel veel leed.

Succes morgen ik hoop dat alles goed komt!

 
Beste Lucy,

Het is jullie keuze om een vlokkentest te doen. Ik kan heel goed begrijpen dat je wil weten waar je aan toe bent. Het is voor iedereen zijn eigen keuze. Wij hebben 3 kinderen waarvan de eerst zwaar gehandicapt is en niet meer thuis woont. Bij ons 2e kind ( we wisten toen nog niet dat ons eerste zo zwaar gehandicapt is) hebben we een nekplooi laten doen en de uitslag was 1 op 50 kans op down. We besloten om een vlokkentest te laten doen en alles was goed. Bij ons derde kind hebben we gelijk een vlokkentest gedaan en ook het syndroom van onze oudste dochter laten testen en gelukkig alles goed. Nu bij onze vierde zwangerschap doen we weer een vlokkentest. En hopen natuurlijk dat alles goed is. Natuurlijk weten wij als geen ander dat niet alles te testen is en dat je het pas zeker weet als het geboren is. Maar de meest voorkomende afwijkingen zijn getest.

Heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!
liefs,
Y
 
Wij hebben nooit geen combitest gedaan (bij de eerste al niet) en een vlokkentest dus ook niet. Ik denk niet dat ik m zou doen als die kans op een mk zo hoog is maar goed ieder zijn ding. Wij hebben ook gezegd dat als wel die combitest zouden doen en er zou uitkomen dat t een kindje met down is dat dat voor ons geen reden was om het weg te laten halen dus hebben we er voor gekozen om die test gewoon niet te doen.

Iig veel sterkte met alles!

xx
 
Terug
Bovenaan