Combinatietest of niet??

Hey meiden,.

Zoals jullie weten 1e ronde meteen raak en op onze trouwdag erachter gekomen dat we zwanger zijn! Nog steeds zoo bijzonder! Vorige week onze echo gehad en hartje was goed te zien klopte als een gek! Blijk nu 9 weken te zijn dus over 3 weekjes hebben we onze 12 weken echo en als dat goed is kunnen we het eindelijk echt aan iedereen vertellen!
Nu twijfelen we een beetje of ik met de 12 weken echo gelijk bloed laat prikken voor de combinatietest of niet,.... Zijn allebei jong 25 en 29 geen rare ziektes in de families dus vallen niet in een risico groep maar ergens neigen we toch naar het wel doen omdat als dan de testen "goed" zijn misschien toch weer een last van je schouder valt,..

Wat vinden jullie? En wat hebben jullie gedaan?

Thanks x
 
Hallo Sheila,

Als jullie je hierdoor beter voelen zou ik zeggen doen. Ondanks jullie leeftijd heb je geen verhoogd risico. Ook is er niets in jullie families. Dus is er eigenlijk geen reden om het te laten doen.
Ik ben 39jaar en kies er bewust voor om de testen niet te doen. Bij ons is het kind welkom wat er ook mag komen. Wij gaan voor het ouderschap, en mochten wij een kindje met een beperking krijgen dan houden wij evenveel van hem of haar.
Maar ieder zijn keus. Wat zou je doen als het niet goed was, de zwangerschap afbreken? of toch voor het kindje gaan?

 
Denk dat het eraan ligt in hoeverre de afwijking is,.. En we hebben zoiets mocht het niet goed zijn kan jeje er wel op voorbereiden tot het geboren is,..
We weten dat de kans klein is aangezien onze leeftijd en gezondheid in de familie maarvja 1 moet de eerstevzijn denk ik dan weer,.. Misschien beetje naïef maar ja eerste kindje en zoveel twijfels, zorgen en vragen,.,

Bedankt voor je reactie ieder geval
 
Als jullie je er beter bij voelen zou ik het laten doen. Ik heb het zelf niet gedaan (ik ben 25 en mijn vriend 23), ook zelf geen nare dingen in de families enzo.

Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen zou ik zeggen :)

Trouwens leuk dat jullie ook nog een 12 weken echo krijgen. Ik kreeg alleen een echo met 9 weken en dan met 20 weken. Ik vind echo's altijd leuk (behalve de laatste echo's die ik heb gehad maar dat is een ander verhaal ;-)). Extra bevestiging dat alles goed gaat is altijd fijn.

Liefs
 
zou het persoonlijk nooit doen! Zeker omdat je ook niet in de risicogroep valt zou ik het niet doen.
Het geeft ook geen echte zekerheid.
Maar iedereen moet t zelf weten. succes met je keuze
 
ik heb het wel gedaan bij mijn vriend komt 2 keer down voor in zijn familie wij hebben ook niet de leeftijd maar wou het toch zeker weten bij mij was de uitslag heel erg goed maar je moet er ook rekening mee houden dat het niet goed kan uitvallen en wat je dan verder wil doen daar hebben wij het al over gehad voor dat ik zwanger was
 
Wij hebben wel een combinatietest laten doen ook al komt er bij ons niks in de families voor maar voor de zekerheid en ook omdat ik een tijdje daarvoor een miskraam heb gehad en toen er uit kwam dat we een zeer kleine kans hadden viel er een last van me schouders ook al heeft het nog niks te zeggen
Ik kan net zoveel van een kindje met afwijkingen houden dan van een gezond kindje succes met je zwangerschap geniet ervan
 
Terug
Bovenaan