Combinatietest of niet??

Ik denk dat je eerst moet bedenken wat je zou doen als eruit die test blijkt dat het kindje wat heeft. Als je al heel zeker weet dat je het houd ook zou het bv down hebben dan is de beslissing wat makkelijker. Het is dan alleen de vraag wil je dit dan van te voren weten of niet. Volg je gevoel.
 
Hoi!

Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Dat heeft niets te maken met of het wel of niet welkom was (na bijna 2 jaar ploeteren en twee miskramen was het méér dan welkom). Maar wij redeneerden dat we liever wisten als er iets aan de hand zou kunnen zijn, zodat we ons er op konden voorbereiden, dan dat we na de geboorte in één keer van een roze wolk af zouden kieperen en dan niet zouden weten wat ons zou overkomen. Het is dus voor iedereen anders. Wel baal ik altijd een beetje als mensen meteen roepen dat het sowieso welkom is. Nét alsof dat bij de stellen die wel de beslissing nemen die test te doen, niet het geval is.

Hoe dan ook het is je eigen beslissing. Neem een besluit waar jullie je goed bij voelen. Succes ermee.
 
Sorry dat ik mee reageer.
Ben vandaag ook voor de 1e keer naar de verloskundige geweest om de 1e echo te doen.
Ben nu 8 weken in verwachting en ze gaf ook aan dat je deze test kunt doen. We zijn jond (25 en 27) en er zijn geen rare ziektes in onze families.
Dus ik twijfel ook nog. Maar elk kind is bij ons welkom.
(Het wordt trouwens niet vergoed omdat ik nog jong ben (25 jaar).)
 
Mijn man en ik zaten ook niet in een risicogroep hebben in 2008 dec. wel neklpooimeting laten doen en de uitslag was niet goed.(was 28jaar)
Kindje had teveel vocht over het hele lijfje.
Om een lang verhaal kort te maken ons meisje had het turner syndroom + hydrops foetalis en zoals het laatste al zegt ons meisje zou dat niet overleven.Dat was zeker.uitslag kreeg ik met 15 weken zwangerschap.
Het is niet erfelijk en pure pech geweest alleen kregen we toen de keuze laten we ons meisje nog meer pijn lijden of nemen we afscheid van haar wat we uiteindelijk toch moesten nemen.
Hele heftige periode geweest daarna nog 2 miskramen gehad gelukkig nu trotse moeder van Peter.
Ben nu 9 weken en 1 dag zwanger en laat het weer testen.
Zit nog steeds niet in de risicogroep maar weet nu dat dat niets zegt!
Ieders eigen keuze maar ik heb nooit spijt gehad ondanks wat wij hebben meegemaakt.

Liefs Pupke
 
Terug
Bovenaan