Combinatietest was 'niet goed'.......

hoi allemaal,

even niet op het forum geweest (zoontje ziek, ikzelf niet fit) ......gisterochtend de combinatietest gehad..........vervolgens bleek dat ik niet 12 weken zwanger ben, maar 13 weken en 1 dag........daarom moest het herberekend worden in het lab. prima ik naar huis, zouden ze me thuis bellen........de echoscopiste belde mij ook na een uurtje met de mededeling: je hebt een verhoogde kans..............1 op 86.
jeetje dat sloeg even in als een bom..............vooral ook omdat ik vorig jaar nog zwanger was, ook combinatietest gedaan (ook bij m'n dochter in 2007) en alles gewoon goed was en bevallen ben van een gezonde zoon. en nu dit...........m'n man en ik weten al heel lang wat we zouden doen bij zo'n uitslag: een zekerheidstest (in de vorm van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie), dus gelijk gistermiddag een afspraak gekregen en ze hebben ook gelijk een vlokkentest uitgevoerd (best vervelend zo'n behandeling)..............en nu wachten........ze bellen me volgende week donderdag op tussen 16.00 uur en 16.30 uur.........naja ik wou dit even kwijt en benieuwd of één van jullie dit ook hebben meegemaakt? dan hoor ik dat heel graag.
lfs!

Dat is geen goed nieuws. Maar weet je ook wat je doet als de vlokkentest niet goed is? Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb ook de keus gemaakt om juist niet de combinatietest te laten doen. Ik wens je veel sterkte met afwachten.

Jeetje, heftig hoor. Ik leef met je mee. Ik heb zelf tijdens de vorige zwangerschap, en nu ook niet, geen tests laten doen. Puur vanwege het feit dat ik niet weet wat ik met een dergerlijke kansberekening moet. 1 op 86 wil nog steeds zeggen dat de kans groot is dat het wel gezond is. Sterkte met deze moeilijke (wacht)tijd.

gr Ingrid

Hallo lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie hartverwarmende reacties, en opbeurende en relativerende berichten! Doet me écht goed! Ik moet zeggen dat ik me momenteel best 'goed' voel, en niet echt zenuwachtig (probeer) te zijn............pas over een week bericht vanaf vandaag...........we worden thuis gebeld tussen 16.00 uur - 16.30 uur........tegen die tijd zal ik wel zenuwachtig zijn.......ik hou jullie zeker op de hoogte!
En ook voor jullie die ook zitten te wachten op nieuws: heel veel sterkte!
Liefs!

Terug
Bovenaan