combinatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik ben benieuwd of jullie een combinatietest laten doen of gedaan hebben. Ik twijfel wel een beetje omdat het enerzijds geen garantie biedt dat je niet een kindje krijgt met een afwijking en stel dat je een verhoogde kans hebt, dan kan je dus een punctie of vlokkentest doen, maar dan heb je weer kans op een miskraam. Kunnen jullie mij adviseren?
Het wordt geloof ik niet vergoed toch?
Bedankt voor de reacties alvast.
Liefs
Petra

Mij werd vertelt dat ik een deel van de kosten moest betalen.
Ik heb het NIET gedaan. Ben nog niet zo oud, 33 jaar. Komt geen afwijkingen in de familie voor.
Wilde zeker na de berekening geen punctie laten doen als er een kans was. Het rsico op een mk wilde ik niet. Heb 4 mk gehad en elke keer is het een kadootje als het goed blijft gaan.
Blijkt dat ik toch een downkindje krijg, dan is het tevens zeer welkom!
Maar er zijn andere dames die wel hebben laten testen, met de nodige spanningen erbij.
Die zullen zeker ook reageren!
Verder is het de keus aan jullie wat jullie willen.
Veel succes en geniet vooral van jullie kindje!
Monique

Hoi,

Ik heb bij 12 weken deze combinatietest gedaan.
We werden er bij de verloskundige op gewezen dat je deze test kon laten doen, moest het wel zelf betalen, schrik niet: bijna 300 euro!
Ik heb de test op aanraden van mijn vriend gedaan omdat hij het graag wilde, anders denk ik niet dat ik het gedaan had. Ik weet niet wat ik zal doen als blijkt dat de baby niet in orde is.
Maar gelukkig wat  onze  uitslag was heel erg goed, dus een vervolgtest heb ik niet hoeven doen.
Als blijkt dat je een verhoogd risico loopt op downsydroom (kans van minder dan 1 op 200) dan krijg je vervolgtesten die overigens wel worden vergoed.

ik hoop dat je voldoende weet.

Groetjes Sesam

Hoi Petra,
hierover is al een topic geweest. Er is toen best uitgebreid over gemaild. Misschien heb je er iets aan om het na te zoeken.
Wij hebben het in elk geval niet gedaan. Je krijgt nooit geen definitieve zekerheid en er zijn zoveel kinderen geboren die bij de geboorte gezond waren en later bleken toch iets te hebben (lichamelijk of psychisch).
Wij gaan er gewoon van uit dat alles goed is. Blijkt dat later niet zo te zijn, dan is dat zo. Heel veel succes met het maken van je keuze.
Groetjes V.

Ik zou dit niet doen, er zitten onnodig veel risico's aan verbonden.

Het komt zoals het komt...

Even voor de duidelijkheid:

aan de combinatietest zit GEEN risico.

Groetjes Sesam

Hoi!

Wij hebben de combinatietest ook niet gedaan... ook geen spijt van. Wat zou je doen met de informatie?? De kans is alleen groot dat je de rest van je zwangerschap minder  geniet  als de combinatietest slecht uitvalt.... en voor ons was het beëindigen van de zwangerschap toch geen optie. Wij kiezen wel voor de 20 weken echo maar dan vooral omdat we het geslacht willen zien . De rest zien we wel bij de geboorte! Ik denk maar zo: beëindiging van de zwangerschap is toch geen optie.... alhoewel er natuurlijk ook best andere redenen zullen zijn om het te willen weten. Ikke niet dus!
Succes!

Hoi,

Wij hebben het wel gedaan. Ik had niet echt het gevoel dat ik het moest doen maar mijn vriend wilde het graag omdat in mijn familie toch wat dingetjes voorkomen. Dus hebben we het laten doen. Tot nu toe heb ik geen rek. gekregen en ik ben nu 26 wk + 3 d ver dus had ik die rek. al moeten hebben.

Maar je kan aan je verloskundige of verzekeraar  vragen of het compleet vergoed word of niet. Het hangt helemaal van jou ziektekosten verzekering af.

Moet wel zeggen het is een kans berekening dus alle zekerheid van de wereld heb je niet maar als jou kans berekening slecht uitpakt kunnen ze verder onderzoeken. Alsnog is dit helemaal jullie eigen beslissing of je dit allemaal wilt. Voor beide kanten is wat te zeggen.

Succes met jullie keuze!

liefs helma

Terug
Bovenaan