Combinatietest

Hoi,

Wij hebben afgelopen week de combinatietest uit laten voeren. We hadden het er samen uitvoerig over gehad en we wilden toch graag testen. Dus Nekplooi gemeten, mijn leeftijd en bloedonderzoek.
Als meevaller bleek dat het bij ons in het ziekenhuis nog steeds gratis is   !   (Elisabeth in Tilburg).
Gisteren per post de uitslag gehad: kans 1 op 2358, is dus niet verhoogd !

Pas bij 1 op 200 mag je verder laten testen omdat je dan een verhoogde kans hebt. Weet  iemand wat de kleinste kans is die je  te horen kunt krijgen ?  
gaat dat  tot 1 op 10.000 ??

Ik ben  wel erg blij, we hebben  toch al een medische zwangerschap door mijn achtergrond, blij dat we hier een gerustelling in hebben !

Succes voor degene  die  de test  nog laten  doen !
Groeten,
Fieke  

Ik kom van het maart-forum, maar lees ook afentoe hier mee. Ook wij hebben de combinatietest uit laten voeren, maar kregen gewoon een rekening (diagnostisch centrum den bosch). Ik heb hem gewoon opgestuurd naar de VGZ en moet dus nog zien of ik een vergoeding krijg. Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag van de vk gekregen. Wij hadden geen verhoogd risico, maar de precieze kansberekening weet ik niet. Onze verloskundigen zeggen dit niet.
De kleinste kansberekening weet ik niet. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een gesprek gehad met de directeur van het Diagnostisch Centrum Den Bosch en hij vertelde me dat 1:1500 kindjes het syndroom van Down heeft.
In ieder geval heb je een hele mooie uitslag gehad. En nu lekker verder genieten van je zwangerschap!

Ik had bij de eerste 1:15.000!!! heeel goed nieuws dus bij deze zwangerschap kwamen we op 1:150 en we zijn erg geschrokken nu gaan we een vruchtwaterpunctie laten doen dat kan pas 27 oktober (dan ben ik al 16 weken) en dan weer 3 weken wachten voor de uitslag (dan zijn we bijna op de helft) echt vreselijk dat gewacht we zijn helemaal kapot...

Dus geniet van je uitslag die ziet er prima uit!!

Hallo,

Wij hebben vorige week ook de uitslag van de combinatietest gekregen, 1:580. De nekplooi  was 2,6 mm, ook best aan de hoge kant vind ik. Ik ben 29 jaar dus het valt me best wel tegen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik 1:68000.
Wij doen geen verdere onderzoeken, want die worden niet aangeboden bij een kans  van minder  dan 1:200.
Deze uitslag is prima, ik zou blij zijn geweest.

Groetjes, Astrid

Even een reactie op het bericht van Imd...... schrikken! Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik zelf ben 15 weken zwanger en bij mij was de nekplooi in orde maar in combinatie met het bloedonderzoek had ik toch een uitslag van 1 op 45..... terwijl ik 32 ben. Ik heb net afgelopen mandag de vruchtwaterpunctie laten doen. Het wachten tot maandag duurde lang en het verdriet was groot. Nu is het achter de rug en duren de 3 weken nog steeds ontzettend lang. Ik heb wel voorrang gekregen aangezien ik nog niet de leeftijd heb om automatisch een punctie te mogen laten doen.
Ik leef met je mee en hoop dat alles goed zal komen, net zoals ik dat hoop voor mezelf. Probeer positief te blijven denken al lukt dat niet elk moment. Sterkte...

Het gaat wat beter... ik "mag" maandag voor de punctie (toch   best snel gegaan de tijd) ik ben pas 27   maar krijg geen voorang niets echt balen hoor dat gewacht!!

Bij ons was de uitslag 1 op 140 en ik ben 32. We schrokken er toch van. We gaan geen vruchtwaterpunctie laten doen en mocht er een 2e komen doen we geen combitest meer. We houden het kindje toch...

zo onwetend; het gaat niet alleen om het weghalen of niet ze kunnen ook afwijkingen zien die prenataal extra controle eisen en je babies leven kunnen redden als je na de geboorte meteen geopereerd moet worden (als voorbeeld)   mensen denken steeds maar dat het alleen om het weghalen gaat en helaas ben je dan zo onwetend want DAAR gaat het niet helemaal om... je kan ook voorkomen dat je kindje doodgaat terwijl het gered had kunnen worden.

Daarnaast bij een eerste is het makkelijker om over te oordelen maar een tweede belast je niet alleen jezelf mee maar je andere kindje schaad je hiermee voor het leven (die komt ALTIJD op de tweede plaats, komt altijd aandacht tekort omdat dat naar het zieke kindje gaat) en je kindje heeft geen keuze hierin....

Dus dingen gaan verder als alleen maar weg laten halen of niet en je kind kan ook een ziekte hebben die niet overleefbaar is buiten de baarmoeder..

Terug
Bovenaan