Combinatietest

imd, ik vind ook jouw reactie een beetje ongenuanceerd. Wij hadden bij onze eerste ook wat 'verkeerde waarden', dus ben ik toen doorverwezen naar het ziekenhuis etc. Maar uiteindelijk is onze dochter kerngezond geboren en hebben we ons voor niks drukgemaakt. Ik kan me dus wel voorstellen dat je dan bij een tweede liever geen test laat doen, omdat het toch niet altijd fout zit als er wat gemeten wordt.
Bij ons (buitenland) zitten de tests standaard in het pakket, dus hebben we wat dat betreft niet zoveel keuze, maar ik weet wel dat ik me er nu niet zoveel zorgen over zal maken!

Hoi meiden,

Ook wij hebben besloten om geen testen te laten uitvoeren. En hier hebben wij wel reden toe. Niet vanwege onze leeftijd, maar omdat onze vorige zwangerschap een kindje met trisomie 18 was. Met trisomie 18 kun je niet buiten de baarmoeder leven. Bij ons is het ontdekt tijdens de 20 weken echo en daarna met de vruchtwaterpunctie.

En toch kiezen we er nu niet voor om te testen.
Wij accepteren het kindje ookal is het bv. een down syndroom.  En trisomie  13 en 18 komt zo weinig voor!  Het voegt voor ons niets toe om nu al te weten of er evt. een handicap is. En die spanning van een nekplooi meting is toch slopend, zoals bij IMD. Sterkte en houdt moed hoor!

Tuurlijk zijn we opgelucht als de 20 weken echo goed is en verder zien wij het wel na de geboorte. Maar ook willen wij even geen extra spanning tijdens de zwangerschap.
Maar ik snap ook dat het persoonlijk is en gelukkig heeft iedereen tegenwoordig een keuze!

Liefs Marianne (12 wkn en 5 dgn)

ja maar het laat zien dat je niet genoeg geinformeerd bent als je denkt dat het alleen maar om "weg halen" gaat dat was mijn punt, nekplooi en VWP's zijn een taboe onderwerp en niemand is echt goed geinformeerd.

het kindje van een vriendin van mij had   nu nog geleeft a ze het wel had laten doen... dus ja ook al geeft het stress en spanning uiteindelijk telt dat net toch zwaarder, iedereen zijn eigen ding natuurlijk maar als je een zin zegt van "ik haal het toch niet weg" dat zegt dat je niet goed genoeg geinformeerd bent anders zou je dat niet zeggen...

Terug
Bovenaan