Combinatietest

Ik ben nu na 2 eerdere miskramen weer zwanger.
Natuurlijk ben ik erg onzeker, maar ik probeer positief te blijven denken.
Gisteren was ik voor de eerste keer bij de verloskundige (een andere deze keer) en zij begon over een combinatietest.
Natuurlijk is deze test helemaal veilig, maar als er een verhoogde kans op Down-syndroom uitkomt is verder onderzoek nodig.
Ik heb altijd al gezegd dat ik absoluut geen vruchtwaterpunctie wil hebben. Alle kansen op miskramen wil ik klein mogelijk maken.
Verder denk ik dat ook als het 100% zeker is dat het een kindje met Down-syndroom is ik het nooit weg zou kunnen laten halen. We hebben al zo lang gehoopt en genoeg verdriet gehad.
Dan ga je het toch niet bewust opwekken.
Wat is jullie mening hierin en hebben jullie advies?

Mijn vriend wil het onderzoek eigenlijk wel doen.

Tja, het blijft jullie keuze natuurlijk!
Ik zelf zou nooit geen test doen.........
Succes met kiezen en sterkte!

Hoe was het trouwens bij de verloskundige? Heb je ook een echo gehad?

als jij ervoor kiest om als er iets uitkomt geen stappen te ondernemen,is die combinatietest eigenlijk ook onnodig om te doen!
ik ga het ook niet doen.
en had je een echo gehad??ik moet nog 3 weken wachten,spannend hoor!!
groetjes maartje

als jij na die combinatietest geen verdere stappen onderneemt,is die test op zich onnodig om te doen denk ik.ik ga hem ook niet doen.
had je een echo gehad?ik moet nog 3 weken wachten.....spannend.
groetjes maartje

Ik weet zeker dat ik niets wil doen als er iets uit komt. Mijn briend twijfelt nog een beetje. Maar gisteren zei hij: jouw gevoel zegt deze keer dat het goed komt, dus dan moeten we daar maar vanuit gaan. Dus we gaan ook geen test doen.
Ik ben woensdag bij de verloskundige geweest. Wat een verschil met de vorige!! Ze was heel meelevend en vriendelijk.
We hebben ervoor gekozen geen vroege echo te doen. Vorige keer had ik een echo met 8 weken en die was niet goed. Toen moest ik maar 2 tot 3 weken afwachten....
Ik hoef ook niet meer naar het echo-centrum, maar mag voor de echo naar het ziekenhuis. Die afspraak staat nu op 10 november.
Hele spannende tijden nu!

hoi hoi,
zag dat me eerste berichtje toch was gelukt!!
nou ja dan maar 2 keer hahaha.

maar wat toevallig,ik moet ook 10 nov voor mijn eerste echo.zou dan 10 weken zijn.
spannend hoor!!hoe laat moet jij?ik om 10 over 11.
ik leef er echt naartoe.

verder voel ik mezelf wel goed.wel ontzettende honger alsmaar.en gisteren een hele dag ijskoud.kwam miss ook van de vermoeidheid.had de nacht gehad op me werk.ook mijn borsten blijven gelukkig gevoellig.verder niet misselijk of niks.

heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders.kan ik ook iets voor een ander betekenen.

nou ja hopelijk zijn de 3 weken snel om en kunnen we ons wondertje bewonderen!!
groetjes maartje

Dat is echt toevallig!
Ik moet pas om half 4.
Ik ben dan ook iets meer dan 10 weken.

Ik voel me erg moe, heel misselijk en erg koud.
Maar ben iedere dag weer blij als ik nog misselijk ben! Die borsten zijn ook altijd heel duidelijk hè.

Misschien kan die kou ook komen door je bloeddruk. Mijn bloeddruk was woensdag bij de verloskundige erg laag en dat komt blijkbaar vaak voor in het begin.
Daardoor kan je oa ook duizelig zijn.

Ik twijfel nog over moeders voor moeders. Had me de vorige keren wel opgegeven en moest toen weer gaan afbellen. Dat vond ik erg vervelend.

Maar eigenlijk vind ik het wel belangrijk, want hier weten we allemaal hoe erg het is om niet zwanger te worden!

Succes met nog 2 weken en 4 dagen afwachten!!

hey,
owww ik heb het ook zoooo koud alsmaar.
en af en toe zwart voor de ogen bij het snelle opstaan.maar ja dat had ik normaal ook wel eens.

ja het afzeggen is idd wel erg vervelend op zijn zachts gezegd!!maar ben nu weeral wat verder dan de vorige keer dus we gaan er maar voor.

klinkt niet zo lang meer 2 weken en 4 dagen!!
jij ook succes,en laat wat weten he!!
groetjess

Terug
Bovenaan