Combinatietest

Vanmiddag heb ik de combinatietest. Ik ben er wel zenuwachtig voor want je je weet nooit 100% wat eruit de test komt.

Ik heb geen verhoogde risico door mijn ziekte, maar mijn vriend vond het toch wel fijn om zo test te doen.

Zijn er nog meer mensen die een combinatietest doen en zo ja wat is de reden daarvan?

Omdat de uitslag alleen een kansberekening is en omdat de kans op een vals positief zo groot (30%) is hebben we ervan afgezien.
Succes met de test vanmiddag!

Dat de percentage zo hoog lagen van een vals uitslag wist ik niet,

Ik weet ook nog niet wat ik wil als er wel uit komt dat er een verhoogde risico is, we hopen maar gewoon op een goede uitslag

Wij hebben er voor gekozen om geen combinatietest te doen, het is puur een kansberekening. Het zegt verder naar ons idee nog steeds niet zoveel. En waar ben je tevreden mee? Een kans van 1 op 500 of 1 op 1000??

Dat vind ik ook een lastige, om te beslissen waar je tevreden mee ben. Ik doe de test omdat mijn vriend en toch wel heel belangrijk vond ivm mijn ziekte, en wat we doen als eruit kom weten we eigenlijk nog niet, denk toch dat we dan voor verdere onderzoek zouden gaan.

Volgens mij gaat het niet om wel of geen verhoogde kans, maar wat je wilt gaan doen met de uitslag.
Stel dat ik een combinatietest zou doen en ik zou een verhoogde kans hebben, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om de zwangerschap af te breken... Waarom dan wel een test doen...

Groetjes!!

Terug
Bovenaan