Combineren borstvoeding en kunstvoeding

Hey!<br />Heeft iemand ervaring met het combineren van borstvoeding en kunstvoeding? Mijn borstvoeding is enorm aan het teruglopen na 9 weken en ik vul het nu aan met flesjes gekolfde borstvoeding uit de vriezer. Ze mag onbeperkt moedermelk dus dat krijgt ze wanneer ze er om vraagt.<br />Maar hoe werkt dat als ik moet gaan aanvullen met kunstvoeding? Hoeveel moet ik haar dan geven en hoeveel flessen per dag? (Ze is al zo’n 6 kilo)Mag ze dan nog onbeperkt moedermelk erbij? <br />Kortom… Help ?!<br />

Hi! Hoe het precies werkt weet ik niet omdat ik het niet heb gedaan, maaarrrrr je kan kunstvoeding ook op verzoek geven :) principe is dan vaker op een dag, kleinere flesjes. Er zit geloof ik een max aan wat een kindje per dag in totaal aan kv mag krijgen. Maar bv kindjes drinken vaak nier zulke enorme flessen dus kom je ook niet zo snel bij die max in de buurt. 
Anyways, vaag verhaal zo haha! Ik zou een googelen op "flesvoeding op verzoek" :) 

Ik ben langzaam over gegaan van bv naar kv..
Gewoon elke keer een flesje vervangen voor kv..
Dus eerst 1 of 2x per dag kv en de rest bv.. en zo steeds meer tot ik helemaal over was op kv..
Mijn dochter zat sneller vol van kv waar door ze steeds langer tussen de voedingen liet..
Meestal staat het op de door van de kv hoeveel ze ongeveer moeten hebben.. maar ik heb ook wel eens wat meer of minder gegeven hoor.. als ze groeien is het goed toch..
En anders voor de zekerheid even vragen bij consultatiebureau?

Combineren van borstvoeding en kunstvoeding op deze leeftijd betekent meestal dat de borstvoeding snel nog verder terug zal lopen en helemaal zal stoppen. Als je dat niet erg vindt, kun je prima combineren. Je kunt flesvoeding ook op verzoek geven, kleine flesjes en vaker per dag dan op de verpakking staat. Je kunt daarvoor de totale hoeveelheid die ze per dag zou krijgen delen door het aantal voedingsmomenten dat je nu hebt, dan weet je ongeveer wat je per fles kunt geven.
Als je wel graag door wilt gaan met borstvoeding kun je beter uitzoeken waarom je productie terug is gelopen en een plan maken om het weer op peil te krijgen. Je hebt eigenlijk nooit 'zomaar' te weinig, daar is meestal wel een reden voor te vinden en dus ook een oplossing. Juist door bijvoeden met melk uit de vriezer of kunstvoeding loopt het nog verder terug. 

Drink een oudbruin biertje en je productie neemt weer flink toe
Heeft bij mij in ieder geval heel erg geholpen.

Wat hierboven wordt gezegd... Als je je productie terug wil, moet je zeker niet aanvullen met een fles maar vaker aanleggen...
Wellicht komt je menstruatie er aan en loopt het daarom even terug.... (Heb ik namelijk maandelijks) Maar de productie neemt altijd vanzelf weer toe...
Anyway, als je wil afbouwen is het zo prima, anders vaker aanleggen!

Het gaat mij er vooral om of borstvoeding en kunstvoeding goed te combineren zijn.

- mag ze naast de 1 of 2 flesjes kunstvoeding op een dag nog onbeperkt borstvoeding?
-ik lees op internet veel over eventuele obstipatie. Is dit "bangmakerij" en valt dat wel mee?
- volgens de verpakking mag ze wel 140 cc kunstvoeding. Ze drinkt nu max 80 cc borstvoeding in een fles, en dan heeft ze al flink trek.

Terug
Bovenaan