Combineren borstvoeding en kunstvoeding

Hoihoi!
Ik heb een tijd borstvoeding en kunstvoeding gecombineerd, en ik gaf in de fles evenveel kunstvoeding als borstvoeding. Dus kijk waar ze behoefte aan heeft. Ik snap je gevoel wel dat je bang bent te veel te geven, maar van borstvoeding kan het nooit te veel zijn. Dus dan gaf ik daar iets meer van als ze nog honger had. Kom je hier iets verder mee?

Ik denk dat je gewoon onbeperkt moedermelk mag geven, alleen kunstvoeding mag niet onbeperkt. Je kan het zeker combineren, heb ik ook gedaan bij mijn zoontje.

Onder de 3 maanden moet je alleen even erop letten dat je minder vitamine k kan geven naar gelang de hoeveelheid kunstvoeding die je bij geeft.
De combinatie kv en bv kan flink krampen geven werd mij verteld. Is ook mijn ervaring bij mijn zoontje.

Gebruiker10148358 schreef:
Ik denk dat je gewoon onbeperkt moedermelk mag geven, alleen kunstvoeding mag niet onbeperkt. Je kan het zeker combineren, heb ik ook gedaan bij mijn zoontje.
Onder de 3 maanden moet je alleen even erop letten dat je minder vitamine k kan geven naar gelang de hoeveelheid kunstvoeding die je bij geeft. De combinatie kv en bv kan flink krampen geven werd mij verteld. Is ook mijn ervaring bij mijn zoontje.

Waren die krampen tijdelijk door de wisseling of bleef dit gedurende de periode dat je borstvoeding en kunstvoeding gebruikte?

De darmen zullen even moeten wennen aan de kunstvoeding, dat kan krampen en obstipatie geven. Meestal gaat dat wel weer over. 

Naast de kunstvoeding mag je onbeperkt borstvoeding geven. 

De flesjes kun je gerust een stuk kleiner maken dan het advies op de verpakking. Dat advies is vooral gericht op gemak van verzorgers (weinig grote flessen) en niet op de natuurlijke behoefte van een baby (vaak kleine voedingen). Je kunt ook eens zoeken op flesvoeding op verzoek. 

Mijn zoontje had er wel zoveel last van dat ik tijdelijk donormelk ben gaan gebruiken tot een maand of 6. Toen heb ik het weer geprobeerd en toen ging de combinatie beter, zijn die darmen ook wat verder. Dus hoe het anders was gegaan op langere termijn weet ik niet precies

Terug
Bovenaan