commentaar :( het is toch mijn keus ????

hallo dames ,

ik wil dus graag thuis bevallen en als ik dat tegen mijn vriendinnen zeg krijg ik alleen maar reacties dat ik gek ben want wat als er iets mis gaat en 90% van de vrouwen moeten als nog naar het ziekenhuis en dan bij 40% gaat het fout bla bla bla .

ik word er gek van ik ben namelijk zelf van het niet oordelen en iedereen zijn eigen keuzes laten maken.

blijkbaar heeft nu iedereen een hele duidelijke mening over wat ik moet doen .

hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige ???

liefs em

Nou dat is niet leuk. Iedere keuze in zn waarde laten toch. Weeg t goed af en besluit dan samen met je man wat jullie willen. Er is overal wel wat voor te.zeggen. Gaan ze echt te ver?, dan zou ik het duidelijk maken op n aardige manier, zo hou je ook geen spanningen tussen jou en je vriendinnen...

Succes ermee! X

ik zou dolgraag thuis willen bevallen helaas mag ik het niet maar iedereen in mijn omgeving bevalt gewoon thuis kennissen vriendinnen mijn zusje ze laten je echt niet thuis bevallen als het niet verantwoord zou zijn ik vindt dat ze hun eigen nergens mee moeten bemoeien jou leven jou keuze zo simpel is het ze mogen best zeggen wat hun zouden doen maar daar vindt ik dat het bij moet blijven

Je moet het toch helemaal zelf weten en daar bij weten ze wat de kosten zijn als je zelf beslist om in het ziekenhuis te bevallen....

Je moet gewoon doen wat je wil...

Heel veel succes...

Doe inderdaad wat je zelf wil en laat de rest lekker kletsen. Ik had besloten om in het ziekenhuis te bevallen maar af en toe ga ik toch weer twijfelen of ik niet gewoon thuis wil bevallen. Dus op dit moment ben ik weer aan het twijfelen maar ik spreek mijn twijfels alleen uit naar mijn man toe. Dan kan niemand commentaar leveren. Ik zou me niet teveel aantrekken van je vriendinnen en lekker doen wat je zelf wilt.
Succes met je beslissing.

lekker laten kletsen! tis idd jouw keuze en zou niet weten waarom je niet thuis kan bevallen.

als als als...
als ik een jochie had geweest had ik een pikkie gehad!
al die doemsenarios... ze kunnen altijd gebeuren.
mn moeder heeft 9 maanden een goede zwangerschap gehad, bevalling ging goed ( in het ziekenhuis!) en kindje overlijd vlak na de geboorte ( door een arts nota benen!!!)
garantie??? die heb je nooit! waar je dan ook bevalt.

tuurlijk is het geen pretje als er iets fout gaat en je moet met 7/8 cm nog naar het ziekenhuis.
maar hoe groot is die kans?? je vk kan alles heel goed inschatten en als zij het niet vertrouwd, ga je idd alsnog naar het ziekenhuis. maar de kans is groter dat alles gewoon goed gaat hoor.

meid maak je niet druk, zet het van je af en geniet lekker van je zwangerschap. laat de rest lekker lullen. jouw keuze!

liefs, do

Ik heb ook mensen om me heen die graag hun mening over mijn zwangerschap klaar hebben.
Ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Ik heb een te hoge bloeddruk en moet het rustig aandoen. In het begin heb ik hier moeite mee gehad, waardoor ik nog weleens over mijn grenzen ging. Nu doe ik dat dus niet meer.
Nu is mijn man volgende week jarig en willen we dat gewoon vieren. Ik ga er zelf niets in doen, het wordt een zelfbedieningsfeestje en ik blijf lekker op de stoel zitten. Toch zijn er mensen (lees, schoonfamilie) die dit onverstandig vinden en vinden dat we dit dus niet moeten doen. Ze zeggen dat ik daar spijt van ga krijgen.
Met de opmerkingen die ze maken, geven ze mij het idee dat ik niet goed voor mijn kindje zou zorgen, dat ik onverantwoordelijk ben.
Nu heb ik laatst gewoon het volgende gezegd:
Zolang ze in het ziekenhuis zeggen dat ik nog geen volledige bedrust moet nemen, gaan we dit gewoon doen. Ik voel me er goed bij en dat is volgens ons het belangrijkste.
Daarna was het commentaar over en zeiden ze dat dat inderdaad zo is.
Dus ik zou gewoon zeggen dat jij je er goed bij voelt en dat het helemaal niet onverstandig is, want er zijn niet voor niets verloskundigen, die zijn juist voor thuisbevallingen.
En ik zou gewoon zeggen dat je het vervelend vindt dat ze dit soort dingen zeggen, Dat je daar niets aan hebt en je niet gesteund voelt.

Liefs!

Hoi
Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat iemand thuis wil bevallen. Ik denk dat je omgeving zo reageert omdat ze bezorgd om je zijn. Ik vrees dat de enige remedie is het onderwerp te omzeilen want als je vriendinnen hebben besloten dat ze je toch echt om moeten praten voor je eigen bestwil Dan hou je ze toch niet tegen. Kortom je moet gewoon je eigen koers varen en eventuele negatieve consequenties accepteren.. In afrika bevallen zo ook allemaal thuis en ze hebben Daar ook last van overbevolking Dus het gaat thuis vaker goed Dan fout denk ik. Succes.

Terug
Bovenaan