Commentaar op rokers

Hoi allemaal,
ik wil ff reageren op dit alles. Ben zelf nooit een echte roker geweest, meer zo'n gezelschapsroker. Voor diegene die in de verzorging werkt en al die afwijkingen treft, is heel erg ja, maar geeft je nog niet t recht om voor een ander te bepalen wat die moet doen. Voor degenen die rookt tijdens de zwangerschap, we kennen allemaal de gevaren van roken en maken voor onszelf een keuze of er gerookt word of gestopt. Ik heb om me heen gezien wat voor een strijd het kan zijn om te stoppen, petje af voor hen die het wel lukt. Voor hen die niet zo gelukkig zijn, jammer, misschien een volgende keer beter.
Ik heb ook gezonde kinderen ter wereld zien komen bij rokende ouders, het is een gevaar om te roken, maar het is ook een persoonlijke keuze.
Volgens mij is dit forum bedoeld om contact te maken met elkaar en evt. lotgenoten te treffen om zo misschien wat hulp te krijgen bij van alles en nog wat. Helaas merk ik dat er vaak gewoon afgegeven word op iemand omdat zij vaak anders doet/denkt of voelt, is erg jammer. Doet de sfeer hier geen goed.
Ik zou zeggen zwanger ze en succes allemaal.
 
Ja, vooral mee doorgaan, als je het zwangeren die roken per se nog moeilijker wilt maken. Jezus, ze vraagt gewoon om een beetje begrip, is dat nou teveel gevraagd? Als je niks normaals kunt zeggen, zeg dan helemaal niets.
 
Tjonge, tjonge waar gaat dit allemaal over. Ik snap niet zo goed de personen die de rokende zwangeren een hart onder de riem steken. Het is een openbaar forum dus iedereen mag zijn mening geven. Ook de niet aardige meningen zijn meningen en mogen gegeven worden.Surella vindt dat een keuze is die jezelf mag maken maar het ongeboren kind heeft GEEN keus en wordt met zijn neus in de nicotine gehangen. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gaat zeggen, goh vervelend maar rook maar door hoor!!Ik snap niet dat je onwille van je kind niet stopt met roken!!! En vraag dan op zo'n forum niet om advies of begrip want dan krijg je nou eenmaal voor en tegenstanders.
 
Sorry Ellen maar wat een onzin schrijf jij. We mogen als we niks normaals kunnen zeggen niks zeggen maar wat is normaal????Ik kan nou eenmaal geen begrip opbrengen voor zwangeren die blijven roken en dan mag ik dat niet zeggen? Anderen mogen wel zeggen dat ze ook niet kunnen stoppen en dus maar doorroken, dat is nog gevaar voor de gezondheid. En dan moet je niet op zo'n forum gaan want dan kan je van alles verwachten!
 

Kort maar krachtig!
Ben blij dat er meer mensen zo over denken.
Ik stik nl. ook van schuldgevoelends, maar rokers cQ mensen die oordelen staan daar niet bij stil!
Er valt dus weinig over te discuseren.
 
Terug
Bovenaan