Zoals je weet is Kay van dezelfde leeftijd,.. ook van 30 juli.
Hij ging ook pas met de 6 mnd naar het KVD en dat ging prima.
Alleen het slapen wilde toen niet echt lukken. Dat heeft wel 1,5 maand geduurd voordat hij lekker vast sliep. Nu slaapt hij er ook makkelijk 2 uur aan een stuk..
Voordeel is wel dat Kay een erg makkelijk en sociale baby is. Misschien dat het ook komt omdat we hem veel meenemen en hem ook veel zelfstandig laten spelen.
Ik ben ook best wel een makkelijke mama in de zin van dat ik niet bij elke kik opspring. Als hij om "niks" huilt hij gerust van mij lekker mag huilen, op dat soort aandacht trekken reageer ik al nooit. Maar al die dingetjes moet je leren en is soms ook wel moeilijk hoor..
Maar de truc zit het 'm in het afleiden..
Zet je kleine lekker in de kamer om te spelen. Begint hij na een tijdje te huilen omdat je niet in de buurt bent dan roep je hem even (vanaf de bank, eettafel), zwaait enthousiast naar je kleine en zegt "hallo!!".. Meestal moeten ze dan lachen en zijn ze weer gerustgesteld en spelen ze weer verder.Anders gewoon even laten huilen. Of loop er dan naar toe, traantjes wegvegen, aandacht verleggen op zijn speeltje (mooie auto hè,.. Oh wat een mooie kleuren! etc) en loopt daarna weer uit zijn buurt. Blijf wel in zijn zicht. Pas als je dat hebt geoefent kun je uit beeld gaan.. dan steek je gewoon af en toe je hoofd om de deur of roept even zijn naam of zing een liedje zodat hij je hoort haha,..
Ik werd eerder ook wel eens gek als Kay huilde omdat hij niet bij zijn speelgoed kwam of niet terug kon rollen naar de rug. Maar toch legde ik na een tijdje zijn speelgoed nét even buiten zijn bereik. Huilen en huilen,.. emmers vol. Maar tijdens het huilen was meneertje wel aan het worstelen om tóch dat speeltje te bemachtigen, en dat was nou nét de bedoeling!
Op die manier leert hij zichzelf te vermaken..
Maw, Laat je kleine af en toe zelf "nadenken" hoe hij zijn probleempje kan oplossen. Natuurlijk als je hem oppakt of helpt is hij teminste stil en huilt hij niet meer, heerlijk is dat! Maar dan zal het bij de volgende keer weer precies hetzelfde gebeuren!
Vooral bij deze leeftijd zijn ze ontzettend goed in partronen en actie-reactie herkennen. Ze weten donders goed dat als ze dit of dat doen jij zus of zo gaat reageren,.. Een gevaarlijk spelletje die ouders, als ze de kinderen écht oud gaan worden, niet meer zullen winnen! Vergeet niet dat JIJ bepaald hoe de regels gaan in huis en niet je kleine..
Het valt niet mee als je kleine veel aandacht opeist, en al helemaal niet als hij dan het op een brullen zet!! Iedereen heeft zo'n periode een gehad of zit er nog middenin. Maar het is zeker zo dat de aanhouder wint!!! Zorg er dan wel voor dat JIJ wint..
Ach misschien doe je dit wel allemaal al en praat ik weer veel te veel..
Maar zo niet, dan is het zeker de moeite waard het eens te gaan toepassen.
Pff,.. Wordt alweer moe van mijn eigen verhaal..
Misschien staat er wel iets tussen waar je wat aan hebt en anders gewoon doorscrollen!!!
Succes!
Esmé mv Kay