commode naar het broertje, maar dan...

Even een vraagje aan de mama's met meerdere kindjes. Renée is nog niet zinnelijk en het lijkt er ook nog zeker niet aan te komen. Nu gaat over een paar maanden de commode natuurlijk naar de babykamer. Voor mijn man en mij is dat geen probleem, want wij verschonen haar net zo makkelijk even op de vloer of op bed.

Nu komt het probleem. Mijn ouders passen regelmatig op en mijn moeder is slecht ter been. Dat betekend dat zij echt alleen kan verschonen op de commode. Ze kan natuurlijk niet op de commode in de babykamer, als de baby ligt te slapen. Ik heb zelf zoiets van dan doe je het toch gewoon beneden op de eettafel, bij uitzondering. Maar misschien moeten we toch overwegen om een tweede commode aan te schaffen. Aan de andere kant, misschien is ze deze zomer wel zinnelijk en is het echt maar voor een paar maanden. Da's ook weer zonde van het geld natuurlijk.

Dus de vraag is, hoe doen jullie dit?

Thanks,
Evelien

Toen Stijn een kleine baby was kon ik met gemak zijn kamer stofzuigen en werd ie nog niet wakker... wellicht lukt een keertje snel verschonen straks met de beeb ook wel. En anders leg je voor die momenten toch eventjes een verschoonkussen op de eettafel, wasmachine? Komt vast goed. Of zittend op het bed?

Hey!

Wij krijgen dit van de zomer ook... De baby moet spullen hebben, en Nina ook, en ik wil Thomas ook nog niet van de commode af hebben.... Ik vind die commode heerlijk! Alles lekker bij de hand nog en ik kan heerlijk op hoogte aankleden. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik Thomas ook wel beneden aankleed op de bank hoor. Ik heb natturlijk wel 2 bedjes en twee commode's maar wie nou wat moet krijgen? Het geluk is dat Thomas een oud grenen mini-dressoir heeft staan op zijn kamertje. ( ongeveer zo groot en breed als een commode, alleen iets lager!) dus we denken dan dat we die als commode gaan/kunnen gebruiken. Misschien is dat voor jullie ook een idee? Kan eerst dienst doen als commode en later heb je een mooi kastje alvast...
Of gewoon iets van marktplaats afhalen voor die korte tijd! De keuze is reuze zeggen wij altijd, hahhaah!
Mijn schoonouders passen op bij hun thuis en hebben dus ook geen commode, maar die hebben er geen problemen mee om al 2,5 jaar kinder billen te verschonen op de eettafel. Dekentje eronder en poetsen maar.... Maar goed die keuze is natuurlijk ieder voor zich.

Kus, Marieke

hoi hoi,

een makkelijke oplossing, koop een extra aankleedkussen, leg deze beneden neer en dan kan je moeder deze zo op de tafel leggen......

mijn nichtje doet het nl op deze manier en bevalt daar hardstikke goed....

suc6

liefs denise

Hier een najaar 2006 mama. Als mijn dochter 1 dag bij mijn moeder is dan is mijn neefje er ook. En toen ze allebei nog wat kleiner waren vond ze het zo'n gedoe om met één naar boven te gaan. Ze heeft toen een extra aankleedkussen gekocht en die legt ze op de eetkamertafel. Scheelt per dag een hoop geloop.

Terug
Bovenaan