commode naar het broertje, maar dan...

Hoi Evelien,

Bij mijn ouders hebben we ipv een commode een kastje neergezet, van ikea, kunnen mooi spullen in en het kussen ligt erop. Is wel lager dan de commode maar nog niet vervelend laag. Ik vind het eigenlijk een betere hoogte nu ze wat groter zijn, want anders zit je zo boven je macht te werken en als ze gaan staan zijn ze niet meer zo heel hoog :)

Tess is gelukkig zindelijk, dus wij gaan de commode naar de baby doen en voor Tess wordt het aankleden op de grond of ook op een kastje, want op de één of andere manier is het als ze staat op d grond  een langer verhaal om kleding aan te krijgen  dan wanneer ze op haar vaste plekje hoog op de commode zit.

Maar tegen die tijd is ze al weer wat groter, dus dan zien we wel.

En anders idd een aankleedkussen voor op de tafel.

groetjes Nanda

Had je het ook gevraagd aan je moeder wat die prettig vindt?
Misschien heeft ze zelf al een idee. Mijn moeder kwam gewoon met een extra aankleedkussen aan "zo", zei ze "dit lijkt me veel makkelijker, dat lopen op die trappen!"
Wij bewonen 3 verdiepingen en Meike slaapt ook op zolder net als wij. Dus ja verschonen kan dan net zo goed beneden.

Wel een tip van de kraamverzorgster destijds; Zorg ervoor dat als je het kussen over de breedte legt van de tafel dus de lange kant langs de rand van de tafel dat je een opgevouwde/rolde handdoek onder het kussen doet zodat de rand omhoog komt. Zo kan een kind niet omrollen en dus niet van tafel vallen  Sorry deze juf kan het niet duidelijker uitleggen op deze ochtend.

In ieder geval succes met je keuze!

Groet
Renske mv Isa en Meike

Hoi Evelien,
Wij zetten op Thoms nieuwe kamertje een gewoon ladenkastje dat we nog hebben staan, waar we hem op kunnen verschonen. Het is wat  smaller en lager dan een echte commode, maar hij is al wat groter en het echte liggen op de commode wordt toch steeds minder. Heb je niet nog een kastje, tafel, bureau staan dat je kan gebruiken? Ik vind het wel handig op hem ergens op te kunnen zetten, maar een (eetkamer)tafel kan natuurlijk ook prima dienst doen.
Groetjes Laura mv Thom en ruim 30 wkn zwanger

Wij hebben voor marit een kinder/tiener kamer bij leenbakker gekocht. Ik vond het ook zonde om voor een relatief korte tijd nog een commode te kopen voor marit. De kamer die ze nu heeft heeft dus een heel leuk   buro met groot werkblad, ideaal om haar nu nog op te verschonen en later heeft ze er een degelijk buro aan! 2 vliegen in 1 klap. Ik heb dus een commode op de babykamer, een buro op marit haar kamer en voor het gemak ook nog een 3e aankleedkussen beneden.....gemak dient de mens! Hoef ik nu niet steeds met mijn bekkenklachten en dikke buik met marit naar boven om te verschonen en straks hoef ik niet 2 kinderen naar boven te slepen om te verschonen.

Groetjes Monique mv Marit en 29,1 wk zwanger

Wij hebben net als Nanda een kastje bij Ikea gekocht voor op de kamer van Ilse. De commode bleef op de babykamer. Het is handig hoor! Alle spulletjes kunnen er ook nog in en het tweede waskussen, wat we gekocht hebben,  ligt er bovenop. Wanneer Ilse zindelijk is (nog ver weg, want ze maakt nog geen aanstalten) dan komen er weer andere spulletjes in dit kastje, zoals speelgoed.

Liefs Jeske
mv Ilse en Stan

Wij hebben voor Dean een kastje gekocht. Deze is wat lager dan een gewoon commode. Dean was net 2 jaar toen Lynn geboren werd. Persoonlijk vind ik het erg handig om Dean op een kastje/commode te verschonen en aan/uit te kleden ipv op de grond. Je staat zelf dan ook veel gemakkelijker. Gaat het om incidentieel verschonen dan zou ik alleen een 2e aankleedkussen kopen.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan