compleet in de war

Hoi Allemaal , Ik ben 21 jaar en voor de vierde keer zwanger. Ik ben vorig jaar in juli voor t eerst zwanger geworden van mijn ex vriend , dat is toen helaas een miskraam geworden en zo hebben er tot januarie nog twee gevolgd.
Dat is niet niks , maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet te vertellen. Ik heb sinds mei een nieuwe vriend ( met mijn ex ging het echt niet meer na alles wat we hadden mee gemaakt waren we uit elkaar gegroeid en dat is geen goed teken) hij is de man waarvan ik nooit had durven dromen , precies goed voor mij.
Nu ben ik 6 weken zwanger (door de pil heen) maar hij wil dat ik abortus doe , hij is nog jong en denkt nu de zorg voor een kind niet aan te kunnen . Dit is overigens heel begrijpelijk alleen ik kan na alles wat ik heb mee gemaakt echt geen abortus doen , maar als ik het houd ben ik weer zó bang dat t wéér misgaat. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik wil hem ook echt niet kwijt maar abortus doe ik niet! sorry t is allemaal een beetje verward opgeschreven maar moest t echt even kwijt.
Al t verdriet van mijn miskramen lijkt er ook nu pas echt uit te komen en dat is best heftig , weet gewoon niet wat ik er mee aanmoet en waar ik t zoeken moet! liefs
 
Wat vreselijk voor je!
Maar als ik moest kiezen tussen je eigen kindje en je vriend dan zou ik het wel weten zeker als het nu wel goed gaat met je zwangerschap.
Hij en niemand anders kan jou dwingen tot het weghalen van je baby. als jij deze baby wil houden dan mag hij graag blijven en als een man er voor jou zijn maar als hij het niet wil daar is de deur!
Maar dat ben ik dan denk er heel goed over na, want je zal het je voor de rest van je leven herinneren en misschien ook wel heel erg spijt van krijgen.

Liefs Kat
 
Ja ik ben het met Kat eens. Naar alle waarschijnlijkheid zul je, als je het weg laat halen, altijd een schuldgevoel en daarmee ook een verwijten naar je vriend hebben. Dan kan er ook geen liefde verder groeien, want hij steunt en begrijpt jou ten diepste niet in alles. Als ik bedenk dat je al zoveel heb moeten meemaken, vind ik het 'normaal' als je nieuwe vriend begreep waarom je gheen abortus kan doen! Daarnaast te jong.... dat is bang zijn voor verantwoordelijkheid, wel begrijpelijk, maar niet nodig! Ik was 22 en mn man net 8 dagen 23 toen ik de 1e kreeg en nu na 2 jaar de 2e. Wanneer hij er niet over praten wil, dat blijven doen... want als enkel angst is, kan het zijn dat hij omdraait. Een echo al overwogen met hem? Wanneer hij gewoon geen kind wil, dan zou ik toch erg goed nadenken of het echte liefde is van hem... hoe moeilijk ook, maar dan lijkt me toch dat je beter kan kiezen voor het kind. Erg zwaar Sara, ik heb met je te doen!

Sterkte hierin! Dat je er maar samen uit mag komen. Laat je nog eens weten wat je doet?

Liefs Aaltje
 
lieve sara
wat een rotsituatie zeg.
weten ze eigelijk wel wat de oorzaak is van de miskramen???
want er moet toch iets zijn dat de miskramen veroorzaakt.
wat je in deze situatie moet doen kan alleen jij beslissen natuurlijk.
maar als je mijn menig wilt weten zou ik er voor gaan deze keer en gelijk bellen met een verloskundige en uitleggen dat al 3 miskramen hebt gehad en je bang bent dat het deze keer weer misgaat.
tuurlijk kan ik je vriend ook begrijpen maar hij moet ook begrijpen dat het voor jou heel moeilijk is praat er heel veel over met hem en leg hem uit dat als je nu abortus laat plegen je je dat zelf nooit meer vergeeft misschien.
ik wens je heel veel sterkte.
groetjes debby
 
Sara,

als jij dit kindje wil houden, dan moet je beslist niet onder druk van anderen kiezen voor een abortus, jij moet dan met het verdriet leven, die anderen niet.

Sterkte
 
Wow wat een dilemma. Luister naar je hart, maar bedenk wel dat je voor je rest van je leven aan een kind vast zit. Zeker als alleenstaande moeder kan dat heel zwaar zijn (ik zeg niet onmogelijk!) Zet alle voors en tegens op een rijtje (wees daar heel zwart/wit in, het gaat ook om jouw toekomst). Kun je het financieel bijvoorbeeld aan (echt niet onbelangrijk) Maak een afspraak bij de verloskundige en zeg erbij dat je alleen nog wilt praten. Misschien kan zij/hij helderheid voor je scheppen. Maar de keuze moet je zelf maken. Veel succes.
 
Terug
Bovenaan