Hoi, ik begrijp je wel. Mijn man was ook zo’n avond uiltje die niet wakker werd van zijn wekker. Ik natuurlijk wel! Ik vond het in de eerste jaren met klein kindje best lastig. Hij hield erg vast aan zijn oude ritme ondanks de gebroken nachten. Op dinsdag kwam hij na het tennissen bijvoorbeeld pas om 1 uur thuis. Dan kon je mij op woensdag wel opvegen. Uiteindelijk was het voor hem ook niet vol te houden. Hij ging steeds meer op zijn tandvlees lopen. Uiteindelijk slaapt hij nu van 11 tot 7 en wordt hij gewoon wakker van de wekker. Gewoon omdat hij voldoende slaap heeft. Als hij gaat tennissen of voetbal kijken dan zorgt hij ervoor dat hij uiterlijk half 12 in bed ligt.
Ik denk dus dat je vriend ook wel zijn ritme moet bijstellen. Afentoe een latertje moet kunnen, maar zo te horen trekt hij dat laat naar bed gaan ook niet. Anders zou hij gewoon wakker worden van de wekker. Vraag hem waarom die 2 uurtjes in de avond zo belangrijk zijn. Wil hij misschien nog iets kijken of even alleen zijn? Een programma kun je opnemen en alleen zijn kun je ook afspreken. Bij mijn man was het gewoon even ontspannen in zijn eentje, maar eerder slapen was gewoon effectiever ;-)
Ik denk dus dat je vriend ook wel zijn ritme moet bijstellen. Afentoe een latertje moet kunnen, maar zo te horen trekt hij dat laat naar bed gaan ook niet. Anders zou hij gewoon wakker worden van de wekker. Vraag hem waarom die 2 uurtjes in de avond zo belangrijk zijn. Wil hij misschien nog iets kijken of even alleen zijn? Een programma kun je opnemen en alleen zijn kun je ook afspreken. Bij mijn man was het gewoon even ontspannen in zijn eentje, maar eerder slapen was gewoon effectiever ;-)