Compleet oververmoeid

Hoi, ik begrijp je wel. Mijn man was ook zo’n avond uiltje die niet wakker werd van zijn wekker. Ik natuurlijk wel! Ik vond het in de eerste jaren met klein kindje best lastig. Hij hield erg vast aan zijn oude ritme ondanks de gebroken nachten. Op dinsdag kwam hij na het tennissen bijvoorbeeld pas om 1 uur thuis. Dan kon je mij op woensdag wel opvegen. Uiteindelijk was het voor hem ook niet vol te houden. Hij ging steeds meer op zijn tandvlees lopen. Uiteindelijk slaapt hij nu van 11 tot 7 en wordt hij gewoon wakker van de wekker. Gewoon omdat hij voldoende slaap heeft. Als hij gaat tennissen of voetbal kijken dan zorgt hij ervoor dat hij uiterlijk half 12 in bed ligt.

Ik denk dus dat je vriend ook wel zijn ritme moet bijstellen. Afentoe een latertje moet kunnen, maar zo te horen trekt hij dat laat naar bed gaan ook niet. Anders zou hij gewoon wakker worden van de wekker. Vraag hem waarom die 2 uurtjes in de avond zo belangrijk zijn. Wil hij misschien nog iets kijken of even alleen zijn? Een programma kun je opnemen en alleen zijn kun je ook afspreken. Bij mijn man was het gewoon even ontspannen in zijn eentje, maar eerder slapen was gewoon effectiever ;-)

Bedankt voor de tips! Ik neem mijn partner ook niks kwalijk, hij probeert de uurtjes dat hij vrij heeft in de avond nog wat voor zichzelf te doen en dit resulteert helaas vaak in het op zijn telefoon zitten tot 2/3 uur ‘s nachts. Ik probeer overdag ook wel af en toe eventjes te liggen, dat geeft inderdaad wat rust. Mijn partner trekt het ook steeds minder goed om zo laat op te blijven, vandaag dat hij hele weekenden weg slaapt. Ik heb pas net zwangerschapsverlof dus voorheen was ik fulltime aan het werk en was ik ‘s avonds zo moe dat ik nog wel door alles heen kon slapen. Ik heb gelukkig een relatief makkelijke Zwangerschap dus ik deed ook nog het huishouden in het weekend en in de avonden. Maar sinds 2 weken heb ik verlof en merk ik dat ik het ontzettend moe ben. Vandaag naar de verloskundige geweest en kwam erachter dat ik een ijzertekort heb, dus vandaar de vermoeidheid. Ik heb pilletjes gekregen die moeten helpen voor de laatste weken. En verder is het afwachten tot de kleine er is. Het zal voor mijn partner ook wel een grote switch zijn als de kleine er is, dan pakt hij ook een stuk minder slaap dus ik verwacht dat zijn ritme uit zichzelf wel aanpast? ik zal nog eens met de verloskundige overleggen of ik voor de laatste loodjes nog valeriaan kan krijgen zodat ik even kan bijslapen. Nogmaals bedankt voor alles tips! :)

Hi,
Hier hetzelfde gehad. Ben normaal al niet zo'n goede slaper en heb regelmatig nachten dat ik slecht slaap omdat manlief enorm veel draait, snurkt, hard ademt, stopt met ademen (slaapapneu) etc. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel problemen gehad met slaap, heb het op een gegeven moment maar op gegeven. Die frustratie 's nachts doet je ook geen goed. 
Ik heb uit verveling/wanhoop een keer een slaapmeditatiepodcast aan gezet, onverwachts echt een aanrader. Ook al slaap je niet, je rust er toch van uit. 'Guided sleep meditation' van tracks to relax, gratis op spotify, je kunt ze ook een beetje op thema uitkiezen, er staat er eentje tussen iets van 'weather the storm' met heel veel bemoedigende teksten. Ik ben helemaal niet van de zweverige dingen, maar als iemand een half uur op je in praat dat je sterk bent en krachtig en dit aankunt ga je er vanzelf in geloven, het gaf me echt veel doorzettingskracht.

Terug
Bovenaan