constant dragen/wiegen

Dag meiden,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden maar weer n berichtje van mij. Ik zal proberen het verhaal kort te vertellen..

Wessel heeft vanaf het begin veel gespuugd. Begonnen met kolven, eerst allen t eerste wegkolven ivm tsr, daarna helemaal omdat het niet beter werd en hij niet goed aankwam. Jbpmeel toegevoegd vanaf de 2e week. hielp dusdanig dat hij weer aankwam (spuugde minder qua hoeveelheid maar niet minder vaak).
Naast de reflux ook kramjpes. Infacol, fietsen massage badje alles wordt gedaan maar zonder echt gewenst resultaat.
Hij huilt erg veel en is ook zeer onrustig door bovenstaand. Heel wat kilometertjes gelopen met hem.
S nachts (ingebakerd) ging het goed; een voeding om 3.00 maar zonder huilen, overstrekken, kramp etc). overdag vaak intensief met m bezig maar met n beetje geluk had ik af en toe n uurtje mijn handen vrij.

De afgelopen tijd lijkt het alleen steeds erger te worden.. ook s nachts is hij onrustiger en moeten we hem troosten. Overdag ligt hij nauwlijks te slapen in z'n wieg. kan dan na 10 min weer huilen of in het gunstigste gevalhooguit 45 min slapen. Hi jkomt niet meer in slaap door kramp/reflux?? soms weet ik het niet meer.
Ik weet dat sommige baby's veel gedragen en getroost moeten worden maar hooguit 45 min per dag NIET is toch ook niet normaal?Wat moet ik doen?
Ik zit met mijn handen in het haar (en tranen in mijn ogen)

Denk dat ik de afspraak met de KA eerder probeer te krijgen (staat voor 8 maart) maar ben bang dat ook hij niet veel meer kan doen of wel??
(osteopaat kan ook niets betekenen helaas, ook al geprobeerd)

Sorry een lang verhaal geworden excuses.. Hoop dat jullie iets voor mij maar vooral voor Wessel kunnen betekenen door ervaring oid.

Lfs Anne





 
Heeft hij geen koemelk allergie? Zo klinkt het wel! Daar kan ook obstipatie bij horen, evenals reflux klachten. Probeer anders eens pepti van Nutrilon of friso.

Sterkte, want ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
 
Klinkt bekend in de oren, na lang zeuren zeg maar toch gehoor gekregen dat het bij ons zoont koemelkallergie was, sinds voeding friso allergy care gaat het stukken beter, zou bellen om eerder langs te komen gewoon zeggen dat de klachten alleen maar erger worden. Ik heb ook met een baby gezeten die meer dan 12 uur achter elkaar wakker was en snacht wel goed sliep omdat die zoo moe was.
Je hart volgen moedergevoel is meestal wel de juiste.

succes.
 
Ik kom ff inbreken ben van het maart 2011 forum en als ik jou verhaal lees lijkt het of ik het verhaal van onze jochem lees......
Dit klinkt echt als reflux zoooo herkenbaar.
Je moet echt eerder bij de ka proberen te komen.... elke ka heeft een dag van de week spoedpoli en daar kunnen ze je tussen zetten. Desnoods ff met je ha proberen.
Verder zijn matras bij het hoofdeind verhogen en niet 2 tijdschriften maar een hoofdkussen eronder na het voeden 30 min recht op houden verder wat je doet met jbpm is goed.
Mocht het niet lukken met ontlasting ik gaf hier wel een theelepeltje zonnebloemolie of olijfolie en dan daarna gelijk de fles.
Sterkte komt goed maar heeft veel tijd en geduld nodig!

liefs louise
maart forum 2011
 
Misschien had je ook al wat verhalen van mij en de worstelingen met mijn kleine man gelezen, maar zal ook nog even mijn zegje doen ;-)
Mijn kleine man is bijna 2 maanden te vroeg geboren op 13 november, heeft een start gehad van 3 weken ziekenhuis. Toen hij thuis kwam ging alles mis. Hij bleef maar huilen, spugen, wilde (of kon) niet slapen. Wij moesten constant met hem tegen ons aan rechtop zitten of rondlopen. We zijn toen op advies van de HA met JBPM begonnen en hebben alles (maar dan ook echt alles, aankleedkussen, de kinderwagen waar hij toen nog in sliep, als hij al sliep, zijn bedje etc) op een helling gezet. Het huilen werd alleen niet beter, en het was niet het normale huilen van een baby, ik moest er zelf van huilen, voor mijn gevoel had hij ontzettend veel pijn.
Er is toen iemand van het CB bij ons thuis geweest en heeft ons leren inbakeren, dit ging goed, maar verhielp nog niet alles en soms hielp het helemaal niets. Op een nacht zijn we om 2 uur naar het ziekenhuis geweest omdat hij al vanaf 3 uur aan het krijsen was. Daar werd ons verteld dat we 'gewoon een huilbaby' hadden. Dit ging er bij mij niet in en heb toen vervroegd een afspraak met de KA gemaakt. Deze constateerde meteen reflux en we kregen Losec voorgeschreven en moesten door blijven gaan met de JBPM. De moeilijke ontlasting werd bij ons inderdaad afgedaan met, ach als hij maar 1 keer per week ontlasting heeft is het goed, gewoon een beetje fietsen met de beentjes, masseren of een warm badje. Wij zijn toen ook 1 theelepeltje maisolie gaan toevoegen aan de ochtendvoeding en dat heeft ervoor gezorgd dat hij na een week weer elke dag of om de dag een volle luier voor elkaar kon krijgen. Met dus ook als gevolg heel veel minder krampen.
Het spugen en de pijn ging echter niet beter met de Losec, ook omdat het er vaak niet goed in ging. Hij spuugde het gewoon uit, hoe we het ook probeerden en het spugen werd veel erger, in watervallen spoot de hele fles zijn mond uit waarna hij vreselijk aan het krijsen was.
Nu inmiddels 2 weken geleden waren we weer bij de KA, deze zei ons meteen met de Losec te stoppen en over te gaan op de Zantac. Daarbij is ook een mogelijke koemelkallergie besproken en kreeg ik een recept voor speciale dieetvoeding (Nutramigen), ook ben ik, omdat ik nog gedeeltelijk BV geef (ik kolf alles al vanaf het begin, maar dat is weer wat anders) zelf op dieet gegaan en eet/drink geen producten met koemelk/lactose, kippenei of soja.
Sinds deze laatste overstap is hij een stuk rustiger, slaapt weer (en dat zonder ingebakert te moeten worden), drinkt bijna alle flesjes leeg en heeft hij duidelijk veel minder pijn.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, jij weet het als mama het beste, als de kleine zo'n pijn heeft, spuugt, moeilijke ontlasting heeft, bijna niet slapen kan van de pijn en/of onrust moet je echt snel aan de bel trekken. Beter een keer voor niets gebeld of een afspraak gehad dan een keer zo weinig.
Je moet van elkaar kunnen genieten en de kleine moet ook de kans krijgen van het leven te kunnen genieten en geen pijn enzo te hebben.
Ik zou morgen meteen bellen voor de afspraak met de KA, des noods bij een ander als degene die je normaal hebt geen plek heeft.

Heel veel succes en sterkte (en ook sorry voor mijn mega verhaal ;-))

Liefs, Marieke
 
Lieve Anne,

Geen sorry zeggen om je zorgen te delen. Daar zijn we hier toch ook voor? In goede en slechte tijden :-D

Misschien heb je er ook een, maar dankzij een onderwerp op dit forum heb ik een draagdoek gekocht. Milan zit of ligt er lekker in en terwijl ik hem bij me draag heb ik toch wat meer mogelijkheden om iets te doen.
Het lost jullie probleem niet op, maar misschien helpt het een klein beetje.

Heel veel succes, energie en geduld.
Gr banka
 
Och lieve allemaal bedankt voor de lieve en geruststellende woorden.
Ik krijg soms het idee dat het aan mij ligt en mezelf gek maak..
Ik heb een super lieve man die heel veel doet en me enorm steunt maar hij heeft na het laatste bezoek aan de KA zoiets van "nou het is zo, hoe vervelend ook, maar hier moeten we door heen".
Ik ga zo direct het zkh bellen voor het verzetten van de afspraak! Mijn moedergevoel zegt inderdaad dat er iets niet goed is en daar ga ik naar luisteren. bedankt voor het laatste zetje

@chade en louise, hij krijgt Nexium tegen de reflux. Motilium kreeg hij zo veel meer kramp van dat we hier iom de ka mee zijn gestopt.

@femmy en ydnew, Koemelkallergie ga ik de arts voorleggen! hij heeft nu omneo voeding en dacht dat dit ook tegen allergieen goed was. Na jullie berichtje ben ik gaan lezen en lees dat dit goed is ter preventie van allergien maar als je kindje kma heeft er gewoon last van krijgt.

@Marieke, tranen over m'n wangen (juist bedankt voor je mega verhaal! ik had nog niet alles gelezen van jullie).
Erg herkenbaar en weet dus wat het met n moeder doet. Wat fijn dat het beter gaat met je zoontje (geeft mij ook wat hoop).

@Banka, ik heb een lodger shelter maar vind hij niet altijd fijn / wordt hij niet altijd rustig van. Daarnaast bet zwaar en nog niet echt m'n handen vrij. Wat voor draagdoek heb je?

ik houd jullie op de hoogte!
nu even snel de wasmachine aan, de flessen schoonmaken, ontbijten en de KA bellen nu Wessel even slaapt (jaja in de wieg met enig protest maar hij was zo moe..)
 
Terug
Bovenaan