Consultatiebureau/ 1ste inentingen

A

Anoniem

Guest
Afgelopen maandag zijn we voor de tweede keer bij het consultatiebureau geweest, ik was erg benieuwd hoe groot Eva zou zijn en het gewicht. Wij zaten zelf te gokken dat ze wel eens 6 kilo zou kunnen zijn, ze wordt aardig zwaar op de arm onze dame.

Eva was (9 weken jong) 55905 gram en 60 cm, ze doet het goed ons meisje. Het is ook een flinke hoor, het lijkt wel of ze al die tijd slagroom heeft gekregen in plaats van borstvoeding, hihi. Inmiddels ben ik de borstvoeding al wat weken aan het afbouwen, wat ook goed gaat, ze drinkt Friso Standaard met minimale dosering jbpm en dat gaat super. Ze zit nu nog op 1 bv per dag en vanaf aanstaande vrijdag zit ze volledig op fv.

Verder heeft ze afgelopen maandag haar eerste inentingen gehad, 1 in elk bovenbeentje, ze vond het niet leuk, heeft ook gehuild maar was ook weer snel rustig daarna. Heeft maandag en dinsdag even wat meer geslapen vergeleken bij anders, maar verder nergens last van gehad, gelukkig.

Ik lees regelmatig dat consultatiebureau erg vervelend kan doen, maar ik moet zeggen dat ik het totaal niet zo ervaar, maar dat het heel erg afhankelijk is denk ik wie je daar treft.

Hoe zijn jullie ervaringen=

Alice
mv Eva 27-9-08

Hoi Alice,

Ik ben vandaag met Bastiaan voor zijn 1e prikjes geweest. Hij was erg flink, hoefde alleen bij de 2e te huilen. Maar voor hij de deur uit ging kon hij al weer lachen.
Hij was ook goed gegroeid, woog 5780 en 60cm lang bij ruim 10 weken. Ook een flinke knul en ook behoorlijk zwaar al om te tillen. Zijn zus (2 jaar) was altijd veel kleiner, dus voor mijn gevoel is dit echt een reusje.
Verder doet hij het gelukkig ook goed, kon zich met 2 weken al omrollen van zijn buik naar de rug.
Met het CB heb ik wisselende ervaringen, de verpleegkundige bij ons vind ik wel goed, maar de artsen vind ik maar zozo. Nou ben ik zelf huisarts en dus misschien wel een beetje bevooroordeeld.
Groetjes Nienke

fijn even een nieuwe topic, je zit soms gewoon te denken wat zal en kan ik nog even delen met de mama's haha..

ook hier gaat het super goed, noa heeft wel al medicatie i.v.m. reflux, ze heeft toch wel wat opstart problemen gekend maar gaat stukje bij beetje wat beter, en ze is in behandeling bij een kinderarts.
gister naar het cb geweest en onze meid woog al 5800 gram!!!!
ze is ook in de lengte goed gegroeid 59 cm nu.
noa is nu precies 8 weken alweer wat gaat het snel zeg..
ze heeft ook haar tweede prikjes gegen en ik was meer nerveus dan madame zelf.
ze huilde wel even maar al snel kwam er ook weer een lach tevoorschijn.
verder is ze wel wat slaperig geweest gister maar verder geen klachten gelukkig.
ik heb ook geen nare ervaringen met het cb.
onze meid is ook een hongerlapje en ik gaf haar met 5 weken al 5x 165cc voeding in totaal maar daar deden ze niet moeilijk over zouden ze ook niet moeten doen trouwens.
ze zit ook goed op de curve en ja kwa groei op de bovenste lijn maar ik krijg geen comentaar ofzo.
verder zeg ik ook niet te veel dat noa bv al rijstebloem in haar laatse fles krijgt, dat moet ik zelf weten vind ik en onze noa doet het er goed op.

dus nee ik heb verder geen klachten tot nu toe dan over het cb.
fijn om te horen dat het goed gaat met onze beebjes!!

groeten annelies mama van noa 8 weken

Goh wat is onze Mika nog vrij klein als ik jullie verhalen allemaal zo lees.

Mika is afgelopen donderdag weer naar het cb geweest.
Ze is 13 weken en woog 4860 gram en was 55.5 cm.
Ze waren het alleen niet zo eens met de voeding dat ze krijgt. Ze krijgt 4 a 5 keer per dag 180 cc met 6 scheppen voeding. Daar doet ze het erg goed op. Maar 180 was te veel en 4 a 5 flessen was te weinig
Het was beter om 5 a 6 flessen van 140 cc te geven.
Maar omdat ze er goed uitzag wilden ze het aankijken tot de volgende keer en het dan eventueel aanpassen.

Alleen deed Mika het erg goed tot ze haar 1e inenting heeft gekregen.
Nu is het helemaal mis.
Donderdagavond hoorde ik haar een beetje jammeren en wilde haar weer even de speen geven. Ik aaide even over haar wang heen want ze was heel onrustig, maar ze gloeide zo dat ik de lamp even aandeed.
Ze was erg rood en draaide veel met haar hoofdje en ademde heel snel, ook lag ze te trillen met haar armpjes en stevige vuistjes.
Ik heb haar uit bedje gehaald en ze bleek een temperatuur van 39.8 te hebben en haar beentjes waren een keer zo dik.
Daar schrok ik best van, dus heb ik gelijk de huisartsenpost gebeld.
Na een bezoekje aan het ziekenhuis bleek Mika een ernstige reactie op de prikjes te hebben en moesten we haar goed in de gaten houden door haar  om de 2 a 3 uur wakker te maken

Na 2 dagen zakte de koorts gelukkig.

Maar nu huilt ze heel erg veel, ze wil bijna geen fles meer en als we haar in haar bedje leggen begint ze al te schreeuwen. Zal dat er nog allemaal mee te maken hebben?

Heeft iemand misschien een idee?

Groetjes Connie

Hoi Connie,

Laat ze wat betreft de voedingen maar tutten hoor, Eva krijgt hier exact dezelfde hoeveelheden als jij jou kindje geeft. En volgens het cb hier, niets mis mee. En op de verpakking staat het trouwens ook zo beschreven.
Wat akelig meid dat jou kindje zo een reactie heeft op de inenting, ik kan je geen raad geven, Eva heeft er totaal geen last van gehad.
Maar qua voeding zou ik gewoon door blijven gaan zoals je het nu doet, zeker als dat tot nu toe altijd goed is geweest.

Alice

P.S. ik zie 1 verschil qua voeding, dat is dat Eva wel echt altijd 5 voedingen per dag krijgt, anders heeft ze echt te weinig.

Alice

Fijn, weer een nieuwe topic! Ik kom hier niet meer zo vaak omdat het zo rustig is....

David is nu 13 weken. Gisteren heeft hij de tweede lading inentingen gekregen. Zijn reactie was hetzelfde als vorige keer. 's Avonds verhoging en beetje huilerig/hangerig. De volgende dag ook nog verhoging en niet in zijn hum. Bij het slapen is hij onrustig, wordt vaak wakker. Vandaag zijn we dus even uit het ritme.

Verder groeit hij goed: van een kleine 47 cm bij de geboorte zit hij nu op 60cm, het gemiddelde geloof ik voor 3 maanden. Zijn gewicht is een beetje boven het gemiddelde, namelijk 6330g. Een lekker bol ventje dus.

Vervelend dat Mika zo ziek is geworden van zijn inentingen! Ik zou maar contact houden met het cb/huisarts. Wel zeggen ze dat de reactie een paar dagen kan duren. Misschien kunnen ze volgende keer de inentingen uit elkaar trekken? Dat hij bv. maar een prik krijgt en een paar weken later de andere?

Wat betreft voedingen krijgt David nu 5x per dag eten, en soms 's nachts nog een keer als hij echt honger heeft. Ik geef bv dus weet niet hoeveel hij eet.

Terug
Bovenaan