Consultatiebureau

Hahaha doet het altijd goed he, dit onderwerp!
En sorrie voor de mama's die ik aan het twijfelen heb gebracht, dat was niet de bedoeling hoor! Iedereen doet het inderdaad hoe het voor haar kindje het beste is en dat is dan ook goed! Niemand doet het fout, dat kan niet!
Wij doen het nu zo:
(als ik moet werken begin ik een uur eerder met de eerste fles, maar kom met de laatste hetzelfde uit ongeveer)

8.00 fles (180 cc 6 schepjes nutrilon)
12.00 fles (vandaag ga ik proberen hier pap van te maken, op een lepel)
16.30 fles
19.00 groente (zoveel als ze wil, soms half potje, soms heel potje)
20.00 fles met een paar schepjes nutrix

Fruit geef ik hier ergens tussen door, wanner ze eens wat eerder wakker is ofzo.
Ze slaapt altijd na de fles van 8.00 uur verder tot de volgende fles!!! (op het kdv is dat niet zo, daar is ze eerder wakker en krijgt ze meestal rond 11.00 fruit)
Dan gaat ze rond 13.30/14.00 uur weer naar bed en slaapt ze ook tot de volgende fles van 16.00/16.30!
Na deze fles is ze meestal wakker tot 20.00, dan wil ze in ieder geval echt niet naar bed. Ze valt wel vaak in de box ofzo even in slaap.
Maar ze slaapt dus ook best nog veel, en ik heb ook op het cb gezegt dat ik haar echt niet wakker ga maken voor een beetje fruit hoor! Dan maar eens een dagje zonder fruit als dat toevallig zo uit komt.

Succes allemaal, en we moeten inderdaad maar gewoon eens op ons gevoel afgaan!
Ieder kind is anders en als moeder/vader weet je dat toch het allerbeste van je eigen kind!

Enne Esther, succes met het fruithapje vandaag!

Helemaal mee eens hoor 4 dec. Je weet zelf wat het beste is voor je kindje!
Ik kijk wel gewoon hoe ik het doe!
Elk kind is idd. ook weer anders!
Maar soms kan het me opeens aanvliegen. Zo van: geef ik hem niet te wenig of juist te veel.

Nou ja, Succes allemaal!!!
Vertrouw op je moedergevoel, dat is volgens mij nog steeds het beste!

En Esther...laat even weten hoe het ging...

Mijn dame is nu 6,5 maand(29-10) en krijgt niet zo heel veel op een dag, heeft ze gewoon geen behoecfte aan. En dat terwijl ze nu ruim 7 kilo is bij 72cm.
Ze krijgt tussen 7.30/830(wanneer ze wakker word) een bordje pap
                                            11.30-12.00 een fles (180 op 6)
                                              14.00 als ze zin heeft een fruithapje
                                               rond 16.00 u warme maaltijd  
                                               en om 19.30 laatste fles, slaapt dan weer hele nacht door.

weet verder ook niet of het zo goed is maar ze teert er goed op....dus wij vinden het wel best zo. Heb ook al boterham geprobeerd(moest van CB!!!!) maar vind ze echt walgelijk
Krijgt wel af en toe ook baby rijstwafel...vind ze wel gaan...
Volgens mij moet iedereen gewoon altijd zoen wat je gevoel zegt, is vaak het beste, je weet zelf wel wat je kindje wel en niet aan kan lijkt mij!!

Nou fijn weekend en fijne moederdag allemaal

Gr daniella )mama van 6,5 mnd en 6jaar!'

Terug
Bovenaan