consultatiebureau

tessa bij geboorte
2930 gram
51 cm

31 oktober
4070 gram
53,5 cm

28 november
4930 gram Precies 2 kilo zwaarder dan bij de geboorte!
57 cm

Ze piepte alleen een beetje bij de prikjes, heeft er 2 daagjes lichte verhoging van gehad.. en heeeeeeeeeeeeeel veel geslapen, maar dat doet ze altijd al goed.

Liefs,
Anne

Leuk  zeg, het valt me alleen op dat alle kleintjes zoveel zijn bijgekomen en mijn kleine spruit niet. Nou hier de gegevens van Evelyn:

Geboorte 9 oktober:
Lengte: 50 cm
Gewicht: 3430

13 november 2008
Lengte: 53 cm
Gewicht: 3880

11 december 2008
Lengte: niet gemeten
Gewicht: 4300

Ze is dus nog geen kilo bijgekomen sinds de geboorte. Ik zie trouwens dat bij jullie allemaal een tweede meting staat, doen ze dit bij andere cb's elke keer?
Hier meten ze de ene keer wel en de andere keer niet.

Groetjes Margret

Hier doen ze het wel elke keer, meten, wegen en ook haar hoofdomtrek. Zelfs als ik naar 't inloop spreekuur ga.
En zolang het met je kindje goed gaat, maakt het to ch ook niet uit hoeveel het precies groeit en aankomt? Tevreden kindje = goed ... vind ik, hoe zwaar/licht, lang of kort 't ook is.

Groetjes,
Anne

We hebben weer gewogen!!!

Navara bij geboorte
3280  gram
lengte niet bekend.

met 1 maand
4040  gram
55 cm

met 2 maanden
4670  gram
56  cm

met 2 maanden en 3 weken

5255 gram
lengte niet gemeten

xxx Petra

Wij hebben Lynn nog een keer extra gewogen (moesten nog een keer extra naar cb). Ze was in 1 week tijd gram aangekomen en zit nu echt op het randje van de curve , hahahaha.  6405 gram!

roetjes,
Nelly

Geert was met de geboorte:
3860 gram
53 cm

Met 5 weken:
4515 gram
56 cm

Met 2 maanden:
4825 gram
60 cm

Zijn prikjes heeft hij nog niet gehad. Hij was namelijk net opgeknapt van zijn 2e verkoudheid en bovendien waren zijn krampjes ook net over. Ik was net blij dat hij nu eindelijk eens gewoon zonder huilen de dag doorkwam. Dus ik heb voorgesteld om de prikjes een maand vooruit te schuiven.
Gelukkig was dit geen enkel probleem.
Ze "zeurde" wel een beetje over zijn gewicht, vond dat hij te weinig was aangekomen. Maar daar maak ik me niet druk om. Dat heb je nu eenmaal met borstvoeding. Zolang hij goed drinkt en tevreden is ben ik ook tevreden.

Net weer met Tessa naar het CB geweest.

hoofdomtrek                42,2
gewicht                             6260  
lengte                                   59,1

eind november was zij 4930, 57cm, hoofdje 40

Zoals het volgens mij hoort op het CB hadden ze wel wat te zeuren ...  Volgens hun is  Tessa te klein voor haar gewicht  (m.a.w. dus te zwaar)
Zelf  zie ik dat probleem niet zo ... ze heeft 't bovendien niet van een vreemde, dus zou een beetje raar zijn als 't bij haar anders was....

Liefs,
Anne

Owja...... met de prik heeft ze werkelijk d'r longen uit d'r lijf gekrijst.....
En dat terwijl ik dacht dat het een makkie zou worden, omdat 't de vorige keer ook zo goed ging!
Speentjes wil ze tegenwoordig helemaal niet meer, en ook met knuffelen was ze niet echt te troosten. Ze ligt nu lekker te slapen.

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan